Ik ben op zoek naar een hele snelle mooie kleine Laptop.
Lekker klein en lekker plat, net als die kleine Apple laptops.
Eisen:
Klein scherm met hoge resolutie. Een 13,3" met een resolutie van 1280x800 lijkt mij wel wat. 14" wordt al wat te groot om lekker handzaam te zijn.
Minimaal 1GB werkgeheugen dat uitbreidbaar is naar 2GB mocht ik het toch te weinig vinden.
Snelle videokaart. Het is vooral om 3D animaties te maken met 3D studio Max. (ben Freelance 2D/3D motion graphic designer van beroep)
Snelle processor. Om niet al te lang te wachten als ik bij een klant een korte animatie moet uit renderen. Een lange batterij stand-by tijd is niet echt noodzakelijk, dus mag dit best een snelle energie verslindende niet-mobile processor zijn. Intel / Amd boeit niet.
Veel schijfruimte. 120GB zou fijn zijn om wat Renders kwijt te kunnen.
Klein scherm met hoge resolutie (breedbeeld)
12,1" of 13,3" met een resolutie van 1280 x 800 ofzo. >14" wordt te groot
Dual layer DVD +/-RW / CD-R combo drive
Overige opties die ik wel prettig zou vinden als dat er in/op zou zitten:
VGA aansluiting of nog liever een DVI aansluiting met VGA verloopje om eventueel op grote monitor aan te sluiten.
Svhs uitgang
Wifi
Geheugenkaart lezer
Eigelijk de enige interessante smaak die ik ben tegen gekomen is de Sony VGN-S5VP
Specs:
Processor: Intel® Pentium® M-processor 770
Video: NVIDIA® GeForce™ Go 6400 met TurboCache
Mem: (MB)1024.0
HD: 120 GB 5400 rpm
DVD/CD: dubbellaags DVD±RW
Scherm: 13,3” (1280 x 800)
Zo'n 2500€
Iemand met vergelijkbare/betere ideeën? Ik kon echt geen andere laptops vinden kleiner dan 14" met een fatsoenlijke videokaart.
Lekker klein en lekker plat, net als die kleine Apple laptops.
Eisen:
Klein scherm met hoge resolutie. Een 13,3" met een resolutie van 1280x800 lijkt mij wel wat. 14" wordt al wat te groot om lekker handzaam te zijn.
Minimaal 1GB werkgeheugen dat uitbreidbaar is naar 2GB mocht ik het toch te weinig vinden.
Snelle videokaart. Het is vooral om 3D animaties te maken met 3D studio Max. (ben Freelance 2D/3D motion graphic designer van beroep)
Snelle processor. Om niet al te lang te wachten als ik bij een klant een korte animatie moet uit renderen. Een lange batterij stand-by tijd is niet echt noodzakelijk, dus mag dit best een snelle energie verslindende niet-mobile processor zijn. Intel / Amd boeit niet.
Veel schijfruimte. 120GB zou fijn zijn om wat Renders kwijt te kunnen.
Klein scherm met hoge resolutie (breedbeeld)
12,1" of 13,3" met een resolutie van 1280 x 800 ofzo. >14" wordt te groot
Dual layer DVD +/-RW / CD-R combo drive
Overige opties die ik wel prettig zou vinden als dat er in/op zou zitten:
VGA aansluiting of nog liever een DVI aansluiting met VGA verloopje om eventueel op grote monitor aan te sluiten.
Svhs uitgang
Wifi
Geheugenkaart lezer
Eigelijk de enige interessante smaak die ik ben tegen gekomen is de Sony VGN-S5VP
Specs:
Processor: Intel® Pentium® M-processor 770
Video: NVIDIA® GeForce™ Go 6400 met TurboCache
Mem: (MB)1024.0
HD: 120 GB 5400 rpm
DVD/CD: dubbellaags DVD±RW
Scherm: 13,3” (1280 x 800)
Zo'n 2500€
Iemand met vergelijkbare/betere ideeën? Ik kon echt geen andere laptops vinden kleiner dan 14" met een fatsoenlijke videokaart.
[ Voor 3% gewijzigd door satoer op 27-12-2005 22:18 ]