Snelle top laptop met 12-13" scherm gezocht

Pagina: 1
Acties:

• satoer
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-01 11:37
Ik ben op zoek naar een hele snelle mooie kleine Laptop.
Lekker klein en lekker plat, net als die kleine Apple laptops.

Eisen:
Klein scherm met hoge resolutie. Een 13,3" met een resolutie van 1280x800 lijkt mij wel wat. 14" wordt al wat te groot om lekker handzaam te zijn.

Minimaal 1GB werkgeheugen dat uitbreidbaar is naar 2GB mocht ik het toch te weinig vinden.

Snelle videokaart. Het is vooral om 3D animaties te maken met 3D studio Max. (ben Freelance 2D/3D motion graphic designer van beroep)

Snelle processor. Om niet al te lang te wachten als ik bij een klant een korte animatie moet uit renderen. Een lange batterij stand-by tijd is niet echt noodzakelijk, dus mag dit best een snelle energie verslindende niet-mobile processor zijn. Intel / Amd boeit niet.

Veel schijfruimte. 120GB zou fijn zijn om wat Renders kwijt te kunnen.

Klein scherm met hoge resolutie (breedbeeld)
12,1" of 13,3" met een resolutie van 1280 x 800 ofzo. >14" wordt te groot

Dual layer DVD +/-RW / CD-R combo drive

Overige opties die ik wel prettig zou vinden als dat er in/op zou zitten:
VGA aansluiting of nog liever een DVI aansluiting met VGA verloopje om eventueel op grote monitor aan te sluiten.
Svhs uitgang
Wifi
Geheugenkaart lezer

Eigelijk de enige interessante smaak die ik ben tegen gekomen is de Sony VGN-S5VP
Specs:
Processor: Intel® Pentium® M-processor 770
Video: NVIDIA® GeForce™ Go 6400 met TurboCache
Mem: (MB)1024.0
HD: 120 GB 5400 rpm
DVD/CD: dubbellaags DVD±RW
Scherm: 13,3” (1280 x 800)

Zo'n 2500€

Iemand met vergelijkbare/betere ideeën? Ik kon echt geen andere laptops vinden kleiner dan 14" met een fatsoenlijke videokaart.

[ Voor 3% gewijzigd door satoer op 27-12-2005 22:18 ]

• Dennist4
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-09-2025
Deze videokaart maakt gebruik van het gewone geheugen, dus 1GB heb je, maar daar gaat dan bijv. 128 af voor de videokaart.

Laptop (Asus F3U) Allround Pc'tje

• satoer
zijn er laptops van deze grote met een betere videokaart dan?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:25

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Waarom dump je dit in Overige Hardware als er een mooie Complete Systemen & Laptops subforum net boven zit :?

Move OH -> CSL

Oslik blyat! Oslik!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-02 16:27

JvS

Ik heb hem zelf ook

Snelle videokaart. Het is vooral om 3D animaties te maken met 3D studio Max. (ben Freelance 2D/3D motion graphic designer van beroep)
Misschien vergis ik me, maar dit wordt toch gewoon allemaal door je processor gerenderd? Een snelle videokaart is alleen met games (meer frames/sec) belangrijk. Voor 2d weergave op 1280x800 heb je geen gforce6600 nodig hoor :P. Hooguit dat je previews misschien gerenderd worden door je videokaart.
Deze videokaart maakt gebruik van het gewone geheugen, dus 1GB heb je, maar daar gaat dan bijv. 128 af voor de videokaart.
Mjah, maar 16MB is in principe ook wel voldoende als je niet aan het gamen bent :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-01 09:35
nouw, 3Dsmax kan aardig wat van je videokaart vragen als je gewoon poly's aan t editten bent. vooral als het er wat veel worden gaat het echt haperen. een redelijk sneller videokaart is dus helemaal niet zo'n gek idee

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

• Dagg
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-02 18:04
Ik zou zeggen ga voor een MSI S270 of S260 bekijk het toppic maar even van deze machines

[Ervaringen] MSI Megabook S2x0 series (deel 3)

Edit:
Daggie moet wat beter lezen de volgende keer, de S270 heeft de betere video kaart (als je dat zo mag noemen) maar ik vrees dat het verders overal het zelfde liedje is wat videokaarten betreft.

[ Voor 35% gewijzigd door Dagg op 27-12-2005 23:12 ]

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-02 16:27

JvS

Ik heb hem zelf ook

DaNiEl KuNsT schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 23:10:
nouw, 3Dsmax kan aardig wat van je videokaart vragen als je gewoon poly's aan t editten bent. vooral als het er wat veel worden gaat het echt haperen. een redelijk sneller videokaart is dus helemaal niet zo'n gek idee
en gebruikt-ie dan de 3d engine van je videokaart? Dus direct-3d of opengl om dat te berekenen of is dan je processor gewoon lekker aan het zwoegen?

[ Voor 8% gewijzigd door JvS op 27-12-2005 23:21 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• satoer
Inderdaad zoals DaNiEl al zei, het bij het modeleren is het fijn als de videokaart wat poly's aan kan. Overigens kan ik al prima op een Geforce 4 kaart werken.
Zoals ik al zei: Snelle video kaart om 3D animaties te maken
Snelle processor om de animaties uit te renderen
JvS schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 23:18:
[...]
en gebruikt-ie dan de 3d engine van je videokaart? Dus direct-3d of opengl om dat te berekenen of is dan je processor gewoon lekker aan het zwoegen?
Wat jij wil. Alles kan. Direct 3D, Open GL of softwarematig. Hardwarematig is natuurlijk het snelst.

Leuk ding die S270. Helaas zijn alle specs een stuk lager als die Sony. De prijs is daarintegen ook een stuk lager :)

[ Voor 33% gewijzigd door satoer op 27-12-2005 23:25 ]

Verwijderd

Maar MSI notebooks kun je upgraden, zonder dat je garantie vervalt. Is het misschien geen optie om een externe harde schijf erbij te nemen? Dan kan je namelijk een snelle 7200RPM harde schijf in je laptop gooien (die zijn namelijk nog niet zo groot).

Verwijderd

Als ik zo vrij mag zijn om te vragen, maar waarom wil je trouwens max een 13" scherm hebben? Mij lijkt een 15" scherm veel prettiger werken. Heb hier zelf ook enigszins ervaring mee. Maar als je je klanten iets wilt laten zien op je beeldscherm, is het alleen maar lastig wanneer je een klein scherm hebt. Moet iedereen zo opgepropt op elkaar zitten om iets te kunnen zien.

Tenzij je natuurlijk een beamer gebruikt, maar dat lijkt me ook niet in alle gevallen erg functioneel.
Nu is een 15" scherm ook niet al te groot, maar het is een wereld van verschil in vergelijking met een 12"!

• satoer
Ik wil gewoon een zo’n klein en licht mogelijke laptop hebben om makkelijk mee te kunnen nemen zonder gezeul. Maar krachtig genoeg om op te kunnen 3D-en.
Ik heb hiervoor ook een laptop gehad van 15 inch. Echt te groot en te zwaar om even makkelijk mee te nemen imho. M’n vriendin koopt binnenkort een 17 inch laptop als desktop vervanger, nog meer zeulen. Mooie plaatjes kan ik ook prima laten zien op een 13,3 inch schermpje.

@IceFreak: Liever een laptop die meteen goed is zonder te upgraden (en ik denk niet dat je de videokaart kan upgraden). Hoogstens wat extra geheugen bijprikken. Een externe schijf heb ik liever ook niet. 7200 rpm hoeft voor mij ook niet.

• satoer
hmmm dus die Sony VGN-S5VP is eigenlijk de beste optie?

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03-2025
De MSI in duitsland volledig naar je eigen smaak te leveren. Dus heftigere processor, meer geheugen en je eigen harddisk uitzoeken.
Pagina: 1