Toon posts:

[2003] Probleem met SMTP

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben tegen een probleem aangelopen waar ik zelf (ook met google) absoluut niet uit kom.

Op de 2003 server heb ik de SMTP services aangezet voor het afleveren van mailtjes die door de PHP cq SQL gegenereerd worden. Echter blijken er mailtje met onderandere de volgende meldingen terug te komen:

smtp;501 <garden>: Helo command rejected: need fully-qualified hostname
Diagnostic-Code: smtp;550 Spam refused: is a silly name for a mail server or server has no name.
Diagnostic-Code: smtp;504 <garden>: Helo command rejected: need fully-qualified hostname

Nu ben ik aan het zoeken geweest en weet in principe waar ik de zogenaamde fully-qualified nu moet invullen. Echter de vraag.... Wat is dit fully-qualified IP adres?? En hoe maak ik dit eventueel aan in de DNS record??

Wij gebruiken voor de RD een A-Record, garden.at-n.nl. Deze staat dus verwezen naar het IP van de server.
Deze record slikt hij enkel niet als zijnde een fully-qualified hostname. Zowel niet met als zonder "." op het einde.

Weet iemand misschien hoe ik dit kan oplossen?

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2005 02:51 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
En helo at-n.nl werkt ook niet? Of helo servernaam.domeinnaam.local ?

[ Voor 38% gewijzigd door sanfranjake op 28-12-2005 11:29 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

je moet gewoon in php (waarschijnlijk) je afzender etc zetten...

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Het is je al vaker verteld - aub niet dubbelposten. [rml][ Win2k3] SMTP Probleem[/rml]

Dit topic is gesloten.