[XP] Windowswachtwoord (kleine neefjes buitenhouden)*

Pagina: 1
Acties:

• QuantumNinja31
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-03 23:54
Zoals de titel het misschien zegt heb ik een probleem met een neefje.
Van zodra hij binnenkomt durft hij naar m'n laptop te sluipen.
Eerst heb ik er een gewoon aanmeldwachtwoord van winXP zelf opgezet.
Deze wist hij te omzeilen door opnieuw op te starten in veilige modus,
zo kon hij toch nog op internet en gebruikte daar Internet Explorer!!! voor.
Je kan al raden dat ik een hele hoop spyware heb moeten verwijderen.
Dan heb ik er een bios wachtwoord opgezet.
Ook dan geraakte hij nog in veilige modus.
Dus heb ik ook nog het bootwachtwoord en harddisk wachtwoord opgezet via bios.
Ik vind het echter niet fijn dat ik 3 vershillende wachtwoorden moet invullen om m'n pc deftig te 'beveiligen' Het zou imo niet mogen dat je in veilige modus geen loginwachtwoord moet invullen en dat je gewoon op internet kan. Is er geen makkelijke manier om de toegang tot m'n pc en bestanden te weigeren?

• Erw
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:21

Erw

screensaver met wachtwoord?

Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Normaal is een bootpaswoord toch genoeg, eentje dat je moet invoeren bij het opstarten???

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-02 19:18
Power kabel verstoppen alsie langskomt.

Kun je hem niet gewoon verbieden erop te gaan :?

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Idd, kent dat neefje het woord 'afblijven' niet ofzo :?

Verder zou ik het in fysieke beveiliging zoeken. Berg de laptop fatsoenlijk op, leg hem desnoods in een lade of kast die op slot kan.

[ Voor 59% gewijzigd door MadMarky op 27-12-2005 21:02 ]

🖥️ | 🚗

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:36

sapphire

Die-hard pruts0r

En kinderen luisteren altijd meteen en doen altijd wat ze gezegd word he ;)

Gabriël AM5

• wouter37
  • Laatst online: 17-03 14:51
kleine neefjes

leg je laptop op de kast en klaar is Kees (of Piet of Jan of wie er dan ook mee bezig is)

kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

sapphire schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 21:02:
En kinderen luisteren altijd meteen en doen altijd wat ze gezegd word he ;)
Als neefjes zo oud zijn dat ze willens en wetens een laptop opnieuw opstarten in veilige modus, zijn ze ook al wel zo oud dat ze een keer kunnen doen wat ze gevraagd wordt.

🖥️ | 🚗

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:47
Hoe kan dat kleine neefje nou door de BIOS wachtwoord beveiliging heen zijn gekomen??

Praat erover met z'n ouders, berg de laptop op, verbied het hem gewoon

Succes

• Mexxus
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-09-2025
Geef 'm een dreun voor z'n harses... Afblijven is afblijven, punt uit.

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Hoe oud is dat joch dan eigenlijk :P? Volgens mij weet een gemiddelde knaap van 8-10 jaar niet hoe die in veilige modus moet opstarten :P?

Goedkoop bellen via VoIP

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Mexxus schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 21:06:
het enige juiste antwoord voor vervelende rotkoters :)

[ Voor 4% gewijzigd door xabre16v op 27-12-2005 21:10 ]

• iH8
  • Laatst online: 17-06-2024

iH8

Mexxus schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 21:06:
dat lag ook op 't puntje van mijn tong.

Aunt bunny is coming to get me!

• remy007
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:42

remy007

Broodje Bakpao Helmond

MadMarky schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 21:04:
[...]

Als neefjes zo oud zijn dat ze willens en wetens een laptop opnieuw opstarten in veilige modus, zijn ze ook al wel zo oud dat ze een keer kunnen doen wat ze gevraagd wordt.
IDD, meeste (noobs) weten nog niet eens hoe ze in de Veilige modes kunnen komen. Maar zoals eerder gezegt, kun je beter je laptop (tijdelijk) ergens verstoppen, boven op een kast ofzow. In iedergeval ergens plaatsen waar hij niet bij kan komen.

(Gelukkig weet kan m'n neefje er nog niet mee overweg (1,5jaar)... :))

* V&A Advertenties * Systemen: Inventaris

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Modbreak:Plaatjes zonder enige relatie tot het onderwerp zijn niet nodig. Doe dat maar op plaatsen die daar beter geschikt voor zijn zoals Tweakers Huiskamer

Maar inderdaad, gewoon afblijven met zijn poten, anders laptop verstoppen, en anders screensaver aan met wachtwoord en klaar.

Verder beetje op je neefje letten als hij op bezoek is wil ook helpen
heb je geen tante die eens op haar kind kan letten? :/

[ Voor 28% gewijzigd door sanfranjake op 27-12-2005 21:22 ]

Verwijderd

Een neefje die in veilige modes weet op te starten en vervolgens gaat interneten dan is hij niet klein meer. Gewoon simpel zijn je gaat er niet op haal desnoods je accu eruit die dingen zijn toch los te halen van een laptoppie opgelost..

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Hoezo ligt je pc dan open en bloot als zodat hij hem vindt? Ik zou hem gewoon ergens in een kast verstoppen ofzo? :P Staat een beetje raar als je tante haar zoontje in jouw kast ziet rommelen. B)
(Badkamer kan ook, wel eerst even je grote behoefte doen, dan weet je zeker dat hij daar niet gaat zoeken :*))

Goedkoop bellen via VoIP

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-03 13:07
snake903 schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 20:58:
Normaal is een bootpaswoord toch genoeg, eentje dat je moet invoeren bij het opstarten???
Mijn laptop vraagt alleen om het boot-password als-ie een cold boot krijgt. Warm-boot gaat zonder password.
M'n GRUB daarentegen zou dat afvangen.

Maar ik denk dat je je neefje niet softwarematig moet aanpakken, maar ouderwets IRL! Grote bek geven, met een bak lego, laat-ie zich daar maar in verdiepen!

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik zet nog even je OS in de topictitel, per de Windows Operating Systems - Policy :)

Verder zou ik ff via lusrmgr.msc of control userpasswords2 op Administrator, Guest en alle andere accounts een wachtwoord zetten.De guest kan je net zo goed disablen. Dan kan íe er niet meer in.
Als dit niet lukt even in veilige modus als administrator inloggen, waarschijnlijk zonder wachtwoord, en dit aanpassen :P

[ Voor 60% gewijzigd door sanfranjake op 27-12-2005 21:25 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

grub boatloader ben je er vanaf mits je een goed lang password verzint :O

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:12

pistole

Frutter

sanfranjake schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 21:19:
Ik zet nog even je OS in de topictitel, per de Windows Operating Systems - Policy :)

Verder zou ik ff via lusrmgr.msc of control userpasswords2 op Administrator, Guest en alle andere accounts een wachtwoord zetten.De guest kan je net zo goed disablen. Dan kan íe er niet meer in.
with stupid sanfranjake.

Als je maar (goede) passwords op je accounts hebt kom je er niet zomaar in. En booten vanaf flop/cd uitschakelen zodat ie niet met opstart disks je SAM zou kunnen aanpassen..

Ik frut, dus ik epibreer

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

pistole schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 21:25:
En booten vanaf flop/cd uitschakelen zodat ie niet met opstart disks je SAM zou kunnen aanpassen..
als ie dat gaat doen helpt alleen fysieke beveiliging (lees: dreun voor het tere kinderhoofdje) of aangifte wegens computervredebreuk.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• QuantumNinja31
hola, wat een snelle replies! daarom hou ik zo van GoT :)
Het neefje in kwestie is 12 en het probleem hier is dat niets op slot kan.
Voor je het weet heeft hij al troep gedownload, ook al weet ie verdomd goed dat het niet mag.
Ik ga eens proberen een wachtwoord in veilige modus te zetten als dat gaat.
Ik heb het zo niet met bios wachtwoorden.
Zo vaak komt hij niet langs gelukkig, dus wil ik het simpel houden.
Loginwachtwoord is snel op te zetten zonder reboot. Gewoon scherm dichtklappen (standby) en hij kan er niet meer in. Die kleine is gewoon zo slim dat ie het via veilige modus omzeilde. Zo heeft hij onlangs ook met behulp van een of andere website het hotmailadres van iemand gekraakt.

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

QuantumNinja31 schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 21:56:
Zo heeft hij onlangs ook met behulp van een of andere website het hotmailadres van iemand gekraakt.
Je bedoeld de 'geheime' vraag beantwoorden? :+
Dat was kinderspel, lekker wraak nemen op je klasgenootjes die nog braaf de naam van hun konijntje invulden als antwoord. (Groep 6,7,8 :*)

Goedkoop bellen via VoIP

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

QuantumNinja31 schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 21:56:
hola, wat een snelle replies! daarom hou ik zo van GoT :)
Het neefje in kwestie is 12 en het probleem hier is dat niets op slot kan.
Voor je het weet heeft hij al troep gedownload, ook al weet ie verdomd goed dat het niet mag.
Ik ga eens proberen een wachtwoord in veilige modus te zetten als dat gaat.
Ik heb het zo niet met bios wachtwoorden.
Zo vaak komt hij niet langs gelukkig, dus wil ik het simpel houden.
Loginwachtwoord is snel op te zetten zonder reboot. Gewoon scherm dichtklappen (standby) en hij kan er niet meer in. Die kleine is gewoon zo slim dat ie het via veilige modus omzeilde. Zo heeft hij onlangs ook met behulp van een of andere website het hotmailadres van iemand gekraakt.
In veilige modus logt ie toch in als administrator? Heb je daar een wachtwoord op staan?

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Mexxus
Het is toch te gek voor woorden dat je je PC zowat als een vestiging moet gaan beveiligen omdat een irritant neefje (van 12 jaar) je PC terroriseert terwijl 'ie drommels goed weet dat jij dat niet wilt!

Ik zeg: de beuk d'r in!!

Niet luisteren, dan maar voelen... the old school way...

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-03 15:08

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Als we toch moeilijk gaan doen; waarom verstop je hem gewoon niet onder je matras van je bed? Weet zeker dat hij daar niet gaat kijken. Laptop is mooi plat ja. Valt dus ook niet op. Die kwiebus zal daar echt niet gaan zoeken ;). Er zijn toch wel honderden plekkjes thuis te vinden?

[ Voor 20% gewijzigd door Splinter Cell op 27-12-2005 22:13 ]

• QuantumNinja31
Je hebt gelijk. Ik zou hem een dreun moeten verkopen. Probleem is dat ik er niet altijd ben als hij er is. En mijn moeder kan hem niet constant in het oog houden. Op de oude pc mag ie gerust maar die is te traag vindt hij. Zo ben ik trouwens altijd ingelogd als administrator (denk ik) en is gast-account uitgeschakeld. Ik ben de enige die deze laptop gebruikt. De pc vraagt trouwens geen wachtwoord als je inlogt in veilige modus, dus dit zal ik waarschijnlijk apart moeten instellen. (even uitproberen)

ok ik denk dat ik het gevonden heb met jullie hulp. Blijkbaar verschijnt er in veilige modus een extra optie die ik normaliter niet heb en dat is inloggen als administrator. Daar heb ik dus even een wachtwoord op geplaatst.
Ik weet altijd wanneer hij komt, dus in dat geval activeer ik het gewone XP login wachtwoord ook even snel. En als ik dan zelf niet thuis kan zijn doe ik er voor de veiligheid het bios, boot en hdd wachtwoord ook nog eens bij. Zo kan ie niet in de F8 functie liggen knoeien. Verstoppen is ook een optie, alhoewel ie die wrs direct vindt. Beste is wrs dat ik m'n laptop gewoon kan meenemen natuurlijk :D

[ Voor 41% gewijzigd door QuantumNinja31 op 27-12-2005 22:28 ]

• QuantumNinja31
Splinter Cell schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 22:11:
Als we toch moeilijk gaan doen; waarom verstop je hem gewoon niet onder je matras van je bed? Weet zeker dat hij daar niet gaat kijken. Laptop is mooi plat ja. Valt dus ook niet op. Die kwiebus zal daar echt niet gaan zoeken ;).
Ik durf niet te kijken of ie nog heel is op het einde van de dag dan :s

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-03 15:08

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

QuantumNinja31 schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 22:13:
[...]

Ik durf niet te kijken of ie nog heel is op het einde van de dag dan :s
Opbergen in dat handige tasje he ;).

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:36

sapphire

Die-hard pruts0r

remy007 schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 21:11:
[...]

IDD, meeste (noobs) weten nog niet eens hoe ze in de Veilige modes kunnen komen. Maar zoals eerder gezegt, kun je beter je laptop (tijdelijk) ergens verstoppen, boven op een kast ofzow. In iedergeval ergens plaatsen waar hij niet bij kan komen.

(Gelukkig weet kan m'n neefje er nog niet mee overweg (1,5jaar)... :))
Je zou er verbaasd van staan hoeveel keluters van tegenwoordig nog weten, laat staan als ze iets ouder zijn ;)

Gabriël AM5

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Of log die laptop gewoon voor dat jochie in met een dichtgespijkerde guest account, zodat 'ie geen schade meer aan kan richten. Jij blij hij blij?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Pannenkoekkie
  • Laatst online: 28-03-2025

Pannenkoekkie

Sugar or Cheeze?

Heb je geen router die je van de stroom kan halen :)
Of gewoon je modem UIT :)

Neefje in, Stekker Uit :)

• Mexxus
Ik blijf erbij dat het het beste is het probleem bij de oorzaak op te lossen, namelijk het neefje. Geef 'm een pak slaag en zeg hem nog één maal dat ie met z'n jatten van je laptop af moet blijven. Waarom zo uitsloven kwa beveiliging terwijl je daar zelf eigelijk helemaal niet vrolijk van word...
Pagina: 1