Programma om snel mee te croppen + resizen > + < borderen

Pagina: 1
Acties:

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
atm gebruik ik bordermaker, een creatie van een medeGotter. Geweldig proggie, maar ik mis helaas 1 feature. Ik wil eigenlijk een hele map snel kunnen doorlopen en de foto's kunnen croppen, waarna ze in een batch ook nog worden geresized en een border krijgen. Ik ben dus niet op zoek naar een applicatie die 2 van de 3 dingen kunnen (die zijn er genoeg), maar snel alledrie! (Iview of een photo editor kan natuurlijk ook alle drie). Dus heel snel met toetsen en (bij het croppen) muis een hele map kunnen doorlopen.

==
hoi

• krijnvanleeuwen
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-11-2018
ik ken er geeneen, maar waarom heb je dit nodig? kan je niet beter in 1 keer de goede compositie kiezen zodat croppen (meestal) niet nodig is.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-01 23:49

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Kun je niet met de ene applicatie croppen en resizen en vervolgens met een andere applicatie de borders er omheen doen? Dan hoef je niet meer op zoek naar een applicatie die alle drie specifiek kan, maar gewoon the right tool for the job zoeken..

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Soyuz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-01 21:31
Volgens mij is JPEG Resizer het programma wat je zoekt. Ik werk er al geruime tijd zonder enkel probleem mee :)

• Eusebius
  • Niet online
nu heb ik wel verschillende apps voor de verschillende taken (resizen & border gaat met bordermaker), maar ik wil de workflow gewoon zo kort mogelijk houden.

@krijn: natuurlijk kies ik een zo goed mogelijke compositie. Maar soms is bv een vierkante uitsnede mooier. Het gaat er niet om, de crop in een batch te duwen (hoewel: van 4:3 naar 2:3), maar om een hele map door de bladeren en individuele foto's te croppen.

==
hoi

• Eusebius
  • Niet online
StyleWarz schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 20:45:
Volgens mij is JPEG Resizer het programma wat je zoekt. Ik werk er al geruime tijd zonder enkel probleem mee :)
Mooi overzichtelijk programma, maar je kunt er niet mee croppen zoals ik bedoel & geen borders omheen zetten.

==
hoi

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:56

Zoefff

❤ 

Ik heb even de titel licht gewijzigd, van "Appl" naar "Programma". "Appl" deed me meer aan "Apple" denken dan aan "Applicatie" :P

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Pagina: 1