Toon posts:

[XP] Gebruikersaccount configureren voor geplande taken*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Mijn collega werkt met XP SP2, is ingesteld als systeembeheerder, moet geen lognaam of paswoord ingeven als hij de pc opstart.
Ik heb Viceversa Pro geïnstalleerd om dagelijks een kopie te maken van een map naar een externe HD. Als ik in de taakplanner kijk, dan staat de opdracht van Viceversa Pro in de geplande taken. Als ik op Nu uitvoeren klik, dan verschijnt het bericht dat ik een paswoord moet ingeven samen met een username.
Hoe kan ik er in godsnaam voor zorgen dat ik geen username en geen paswoord moet ingeven om de taak te starten. Bij mij thuis heb ik het voor elkaar gekregen om die opdracht automatisch te starten zonder paswoord en zonder username, maar ik weet begod niet meer hoe ik dat probleem opgelost heb ivm die username en paswoord.
Heb al tientallen berichten gelezen op jullie forum en telkens blijkt dat er wel een username en paswoord nodig is. Of dat écht zo is, dat betwijfel ik.
Kan iemand mij verder helpen of tips geven om het probleem op te lossen zonder username en zonder paswoord?

Mvg

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-01 11:27

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Gaat het hier om de planner van Viceversa Pro of om de Windows taakplanner? Bij het maken van een Windows taak, kan je namelijk gewoon een username en password ingeven, dus zou dit niet het probleem moeten zijn. Welke username en password moeten gegeven worden zodat het werkt? De gegevens van de gebruiker of een password op het programma zelf? :)

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

Verwijderd

Topicstarter
Is een goede interface van viceversa. Staat daar een VVscheduler. Je geeft alles in en blijkbaar schrijft dat programma dat naar je taakplanner van windows.
Als ik in de VVscheduler op "starten" van de taak klik, dan geeft VVscheduler al aan dat het niet uitgevoerd kan worden. Als je dan naar Geplande taken in XP gaat, zie je daar een nieuwe opdracht van ViceVersa. Klik je op uitvoeren, dan moet je een username en paswoord ingeven.
Als ik een fictieve naam ingeef en een fictief paswoord 1234 bvb, dan start het ook niet.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Scheduled Tasks (of AT for that matter) hebben een user + pass nodig.
Valt niet omheen te werken (gelukkig).
Alleen een 3rd party scheduler kan dat wel.

[ Voor 18% gewijzigd door alt-92 op 27-12-2005 20:45 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Voor dat paswoord: Moet ik dan mijn account (in gebruikersbeheer) aanpassen en daar een paswoord ingeven en moet ik mijn zelfde accountnaam en zelfde accountpaswoord in mijn taakplanner ingeven?

OF
Plaats ik een fictief paswoord ALLEEN in taakplanner?

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-03 22:08

Yucko

One clown to rule them all !

Heb precies hetzelfde op 't werk ... de ene keer werkt het hier wel, de andere (belangrijke) keer niet :'(

[ Voor 7% gewijzigd door Yucko op 27-12-2005 21:07 ]

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je moet een geldige Useraccount + bijbehorend wachtwoord gebruiken.
Je kan natuurlijk een beperkte gebruiker aanmaken en die later zelfs in de Gasten groep zetten.
De juiste rechten op de directories waar het spul bij moet kunnen en gaan ;)

Wil je 'm ook nog eens niet in je Welkom scherm krijgen kan je dezelfde methode gebruiken als die voor de ASP.NET useraccount.
Onderaan > [rml][ WinXP] User's verbergen in inlogscherm[/rml]

[ Voor 11% gewijzigd door alt-92 op 27-12-2005 21:59 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik zet nog even je OS, [XP] in de topictitel per de Windows Operating Systems - Policy :)
Probleem met taakplanner > [XP] Gebruikersaccount configureren voor geplande taken*

De account die je ervoor gebruikt moet natuurlijk wel voldoende rechten hebben om de betreffende taak uit te voeren :)

[ Voor 22% gewijzigd door sanfranjake op 27-12-2005 22:29 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1