Toon posts:

Hitachi T7K250: continu harddisk activiteit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds afgelopen Vrijdag een Acer Aspire T151 in mijn bezit, en deze is voorzien van een Hitachi T7K250 160 GB SATA-II harddisk. Nu staat er Windows XP Home Edition SP2 op dit systeem geïnstalleerd, en viel het me ontzettend op dat het systeem op de raarste momenten harddisk activiteit toont.

Er staat (bijna) niets op het systeem geïnstalleerd, en er is zelfs harddisk activiteit terwijl er niets gebeurd op het systeem. Nu vroeg ik me eigen af wat dit kan zijn, of is het gewoon mij die een beetje teveel op let?

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:20
Knippert het lampje dan of blijft ie continu aan? Knipperen is redelijk normaal, mijn virusscanner en firewall bijv. gaan de hele tijd door. Controleer eens met filemon (http://www.sysinternals.com/Utilities/Filemon.html) welk(e) programma('s) de HD gebruiken.

Verwijderd

Welke processen zijn er allemaal actief? Heb je al eens gekeken met Filemon?

Verwijderd

Topicstarter
Het lijkt erop dat NOD32 continu bezig is. Het rare is ook dat mijn PC veel langzamer 'aanvoelt' dan normaal.

Heb NOD32 eraf gedonderd, heb bijna geen HDD activiteit meer, maar nog wel het gevoel dat m'n PC langzaam is.

Ik heb een AMD Athlon 64 3200+, 512 MB RAM, nForce4 chipset, Windows XP Home Edition SP2.

De harddisk draait trouwens op SATA-I aangezien mijn MoBo geen SATA-II aankan.