[css/JS] door divs heen klikken + transparantie in IE

Pagina: 1
Acties:

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
beste mensen, ik ben op het moment een beetje aan het expirimenteren met JS/css, en probeer een RIA (rich internet app) te maken. Momenteel heb ik dit:
http://basiep.dyndns.org/...haduw/floating%20div.html (sorry voor slome host)

Ik loop nu echter tegen 2 dingen aan.

1: door de 'shaduw' heen kan ik niet een ander window selecteren (wat ik wel graag wil natuurlijk)
2: in IE zijn pngtjes niet transparant (bekent probleem) maar hoe kan ik wel zorgen dat er in IE iets transparant word?

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Verwijderd

dat van de transparante PNG bestanden kun je oplossen met een CSS hack.

hier staat er meer over
http://www.mongus.net/pngInfo/
http://www.google.com/sea...afe=off&q=png+ie+hack&lr=

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-04 20:12

tweakerbee

dus..?

1. Niet. Gaat gewoon niet.
2. Zo:
code:
1
2
3
4
5
6
#div.class {
 filter:alpha(opacity=25);
 -moz-opacity:.25;
 -khtml-opacity:.25;
 opacity:.25;
}

edit:

Je had gewoon een egale kleur, als je het perse met een PNG wilt doen kun je het met bovenstaande hack doen. Maar het is op zich beter om gewoon een div te gebruiken.

[ Voor 37% gewijzigd door tweakerbee op 27-12-2005 19:45 ]

You can't have everything. Where would you put it?

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
1. De enige manier waarop het mogelijk is, is om naar de coordinaten van de muisklik te kijken en die te vergelijken met de elementen die je in je venster hebt staan. Je zult dan ook rekening moeten houden met de z-index van de elementen. En het afvangen van muiscoordinaten is nogal buggy en niet universeel over de verschillende browsers, dus het zou zowiezo een hele klus zijn!

2. Je hebt geen PNG nodig zoals eerder al gezegd is hier :) .

If I can't fix it, it ain't broken.

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
tweakerbee schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 19:42:
1. Niet. Gaat gewoon niet.
2. Zo:
[...]

edit:

Je had gewoon een egale kleur, als je het perse met een PNG wilt doen kun je het met bovenstaande hack doen. Maar het is op zich beter om gewoon een div te gebruiken.
kijk dat werkt als een tiet (en is vrij simpel idd)
Borizz schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 19:54:
1. De enige manier waarop het mogelijk is, is om naar de coordinaten van de muisklik te kijken en die te vergelijken met de elementen die je in je venster hebt staan. Je zult dan ook rekening moeten houden met de z-index van de elementen. En het afvangen van muiscoordinaten is nogal buggy en niet universeel over de verschillende browsers, dus het zou zowiezo een hele klus zijn!
mm het is het proberen waard natuurlijk

is het trouwens niet mogelijk door (non-IE only) div:hover oid te gebruiken? volgens mij krijg je dan bubbles oid (weet er niet het fijne van) en kan je die door geven naar elementen onder de bovenste ...

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
BasieP schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 19:59:

is het trouwens niet mogelijk door (non-IE only) div:hover oid te gebruiken? volgens mij krijg je dan bubbles oid (weet er niet het fijne van) en kan je die door geven naar elementen onder de bovenste ...
Nee dat werkt niet events bubblen door naar hun parent elementen en niet naar een element wat toevallig op een andere laag (z-index) onder het element zit waar je op klikt.

If I can't fix it, it ain't broken.

Pagina: 1