verhouding aankoopprijs printer en inktprijs?

Pagina: 1
Acties:

• Mich007
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-02 11:55
Ik was eigenlijk van plan om een nieuwe printer aan te schaffen....
Op dit moment maak ik nog gebruik van een HP 845C, deze heb ik 3 jaar geleden aangeschaft omdat deze goedkoop was en ik toch weinig prints hoefde te maken.
De laatste tijd in het aantal prints dat ik maak fors toegenomen (lees DVD-covers etc....) De inkt die in de HP845C gaat is me daarom nogal duur aan het worden (Patroon 15 & 17).....
Nu weet ik dat het meestal zo is: hoe goedkoper de printer, hoe duurder de inkt en andersom....
Maar hoe kom ik er nu achter wat de juiste verhouding is voor mijn gebruik en welke printer ik daarom dus het beste kan gaan aanschaffen??

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-02 16:45
Specs van de cartridges bij fabrikant opzoeken, meestal staat er wel ... pages @ 5% coverage. Icm de kostprijs per cartridge kun je de kostprijs per pagina uitrekenen.

Een printer met aparte cartridges per kleur kan een stuk goedkoper zijn, als 1 kleur op is hoef je tenminste niet de hele bups te vervangen. Nadeel is weer een relatief dure kop, mocht die verstopt raken (zoals bv de epsons vroeger bij bosjes hadden)

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

had ditzelfde probleem (ook vanwege dvd covers :P ) met de 840c van hp. Omdat mijn scanner ook niet meer wilde werken op deze pc heb ik een hp psc 2355 gekocht.

Even ter vergelijking:
de deskjet 840c: +-20 dvd covers en dan is 1 van de kleuren op
de psc 2355: ruim 35-45 covers op minder inkt, zit namelijk kleinere tank in.

en de psc heeft ook nog eens een goeie kwaliteit ook en is veel sneller dan de 840c.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:16

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ik heb een paar maand geleden een Canon Pixma 4000R gekocht, mede omdat in reviews steeds weer naar voren kwam dat hij zeer zuining is met zijn inkt. Daarnaast heeft hij twee papier invoeren.

1. een lade welke onder de printer wordt geschoven.
2. een boven papier invoer.

Je kunt met een schakelaar op de printer de juiste lade selecteren of vanuit de printer opties (software). Ook kun je een speciaal "laadje" gebruiken waarop je een printable CD of DVD kunt klikken, zodat je direct een afbeelding op een CD/DVD kunt afdrukken. Dit werkt echt super.

Deze printer maakt gebruik van 5 afzonderlijke inkt cardrige's 2x een zwarte en de 3 kleuren, dus wanneer er één kleur op is vervang je alleen die.

Ik had de printer eigenlijk niet specifiek voor het afdrukken van foto's gekocht, maar hij kan dit uitstekend, op maximaal A4 zonder witte randen en dat op een vrij vlot tempo.

De R uitvoering heeft overigens ook een ingebouwde printserver met ethernet aansluiting en WAP. Als je draadloos printopdrachten naar de printer wilt versturen dien je wel ook een router te hebben.
Hoe dit precies functioneerd heb ik nog niet geprobeerd.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

_Dune_ schreef op woensdag 28 december 2005 @ 16:53:
Ik heb een paar maand geleden een Canon Pixma 4000R gekocht, mede omdat in reviews steeds weer naar voren kwam dat hij zeer zuining is met zijn inkt. Daarnaast heeft hij twee papier invoeren.

1. een lade welke onder de printer wordt geschoven.
2. een boven papier invoer.

Je kunt met een schakelaar op de printer de juiste lade selecteren of vanuit de printer opties (software). Ook kun je een speciaal "laadje" gebruiken waarop je een printable CD of DVD kunt klikken, zodat je direct een afbeelding op een CD/DVD kunt afdrukken. Dit werkt echt super.

Deze printer maakt gebruik van 5 afzonderlijke inkt cardrige's 2x een zwarte en de 3 kleuren, dus wanneer er één kleur op is vervang je alleen die.

Ik had de printer eigenlijk niet specifiek voor het afdrukken van foto's gekocht, maar hij kan dit uitstekend, op maximaal A4 zonder witte randen en dat op een vrij vlot tempo.

De R uitvoering heeft overigens ook een ingebouwde printserver met ethernet aansluiting en WAP. Als je draadloos printopdrachten naar de printer wilt versturen dien je wel ook een router te hebben.
Hoe dit precies functioneerd heb ik nog niet geprobeerd.
nadeel is wel: printerkoppen zitten niet op inkttank en zijn vrijwel niet leverbaar. Had voor de 840c een canon s400, na +-1.5 jaar printerkoppen versleten. Kostte +-80 euries, als die koppen al leverbaar waren, waren ze dus niet...

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde