Toon posts:

[XP] User sessie van share direct beeindigen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een aantal shares, hiervoor heb ik een speciale user gemaakt die deze shares kan benaderen.
Als ik vervolgens deze shares wil benaderen op een andere pc moet ik dus eerst inloggen met naam en ww.

Sluit ik hierna het venster van de betreffende share, dan blijft de user sessie nog wel steeds open zodat als ik vervolgens weer de share wil benaderen ik geen naam en ww hoef in te voeren.

Hoe zorg ik er voor dat als het venster van de share wordt gesloten op de remote pc dat de sessie dan ook meteen eindigd?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Misschien kan je wat met http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;297684 al kan het veranderen van die timeout-waarde ook andere gevolgen hebben voor je netwerk zoals wordt beschreven :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 19:17:
Ik heb een aantal shares, hiervoor heb ik een speciale user gemaakt die deze shares kan benaderen.
Als ik vervolgens deze shares wil benaderen op een andere pc moet ik dus eerst inloggen met naam en ww.

Sluit ik hierna het venster van de betreffende share, dan blijft de user sessie nog wel steeds open zodat als ik vervolgens weer de share wil benaderen ik geen naam en ww hoef in te voeren.

Hoe zorg ik er voor dat als het venster van de share wordt gesloten op de remote pc dat de sessie dan ook meteen eindigd?
map je de share of benader je deze als unc path? kijk met net use welke connecties je nog open hebt (en verwijder de ipc$ mapping)

Verwijderd

Topicstarter
Ik benader de share als UNC path. Ik heb nog eens verder gekeken maar de connectie blijft idd bestaan op de IPC$ mapping. Echter deze kan ik niet verwijderen.

Verwijderd

net use \\servernaam\ipc$ /delete