Toon posts:

SD kaart fout

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tijdens het uploaden van foto's vanaf mijn camera liep mijn pc vast en crashte deze. Dit was blijkbaar ook het einde van mijn kaartje. Nu kan ik op geen enkele mogelijkheid contact krijgen met mijn kaartje. Andere apparatuur helpt niet, ook licht het niet aan de contactjes o.i.d. Nu is er wel recovery software maar die gaat er wel vanuit dat je wel contact heb met je kaartje.
Weet iemand een mogelijke oplossing hiervoor? Het gaat om een Toshiba MiniSD kaartje. Als ik verbinding maak laat de pc wel even zien dat hij aan het zoeken is naar nieuwe hardware maar vervolgens komt de schijf er niet bij te staan.
ps. als ik mijn camera aan zet (cannon PowerShot A520) staat er 'geen beeld'

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het op een andere pc geprobeerd en daar komt komt de camera wel tussen de schijven te staan maar niet als verwisselbare schijf. Dus in "Deze computer" staat hij als "Canon PowerShot A520" maar in een programmatje als bv. "PC Inspector smart recovery" staat hij er dan niet tussen omdat er geen drive letter is toegekend.

• cman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-02 10:47
Het is nog de bedoeling om eventuele foto's van de kaart te halen? Zo niet, kan je eens proberen hem te formateren via het menu van je camera?

BOE

Verwijderd

Topicstarter
Ja, als het even kan wil ik de foto's behouden.

• cman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-02 10:47
"andere apparatuur helpt niet" ik veronderstel dat je het dus geprobeerd hebt met een card reader?

BOE

Verwijderd

Topicstarter
Yep, in een card-reader van een laptop.

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-02 19:30

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

probeer eens een format van de kaart. Wellicht is alleen de fat tabel om zeep. Er zijn diverse undelete / recover tools die dan de foto's er alsnog af kunnen halen.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Verwijderd

Topicstarter
Als ik hem probeer te formateren geeft de camera 'geheugenkaart fout' aan.
Pagina: 1