Iemand een ideetje waar je juist moet meten voor de juiste vdimm waarde, had ergens foto gezien ma ben tadres van de site vergeten. Het mobo is een neo2 platinum. Kzou graag m'n voltages van m'n ddr booster meten? en hoe zit het juist instellingen van m'n multimeter?
Via Google » XtremeSystems Forum kom ik dit tegen:

Tien seconden zoekwerk...
In het geval je hier vreemde waarden uitleest pak je een andere MOSFET die zich in de buurt van de DIMM sloten bevindt, tot de uitgelezen waarde overeenkomt met de BIOS-instelling
Tien seconden zoekwerk...
In het geval je hier vreemde waarden uitleest pak je een andere MOSFET die zich in de buurt van de DIMM sloten bevindt, tot de uitgelezen waarde overeenkomt met de BIOS-instelling
[ Voor 30% gewijzigd door Rone op 27-12-2005 18:06 ]
PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060
ja ma na tschijnt kan je het zo niet met een gewone multimeter meten. Die foto ben ik namelijk ook al tegengekomen, ma je hebt toch een plus en en min nodig.
Nee. Waar haal je dat vandaanMattitzz schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 18:06:
ja ma na tschijnt kan je het zo niet met een gewone multimeter meten. Die foto ben ik namelijk ook al tegengekomen, ma je hebt toch een plus en en min nodig.
Het zwarte meetpootje van je multimeter duw je gewoon tegen een ground.
Dit kan de zwarte draad van een molex zijn, maar ook de aarde van een wandcontactdoos of het ringetje rond een bevestigingsgat van je moederbord.
De rode tegen het hierboven aangegeven meetpunt et voilà...
[ Voor 7% gewijzigd door Rone op 27-12-2005 18:09 ]
PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060
Lijkt me zoekwerk, multimeterhandleiding gebruiken en verder gewoon boer'nagrarisch verstand.
Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog
Ja gasten, ik kweet het. Maja twas m'n neef zijn multimeter, en aangezien hij electromechanica studeert dacht ik wel dat ie het bij het rechte eind had toen die zei dat je dat nooit met één punt kon meten. Soit kheb nu gezien dat de voltages ongelooflijk verspringen, van 3,5V na 3,1V en terug. Kdenk dus dat mijn probleem bij m'n booster ligt. Kan me niet echt inbeelden dat dit gezond is voor m'n geheugen.
Bedankt in ieder geval, heb weer een heel pak bijgeleerd.
Bedankt in ieder geval, heb weer een heel pak bijgeleerd.
liever: soldeer er een draadje tegenaan, en doe er een krimpkousje omheen. ik zou het niet echt lekker vinden als je straks met je meetpen over je mobo gaat roeren.r00n schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 18:08:
[...]
Nee. Waar haal je dat vandaan
Het zwarte meetpootje van je multimeter duw je gewoon tegen een ground.
Dit kan de zwarte draad van een molex zijn, maar ook de aarde van een wandcontactdoos of het ringetje rond een bevestigingsgat van je moederbord.
De rode tegen het hierboven aangegeven meetpunt et voilà...
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Dat klopt toch ook? je meet in een PC altijd voltages ten opzichte van de ground.Mattitzz schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 19:28:
en aangezien hij electromechanica studeert dacht ik wel dat ie het bij het rechte eind had toen die zei dat je dat nooit met één punt kon meten.
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
Ja da klopt, ma het was wel hij die een plus en een min zocht, en der niet op was gekomen om hem tegen een ground te houden. Vb een wandcontactdoos. Ook niet toen hij die foto zag, want die had ik hem al getoond. (Had namelijk al een uurtje googlen achter de rug).
Ik moet heel eerlijk zijn, ik heb hier helemaal geen kaas van gegeten, electronica, ik studeer nml economie. Vroeger in het lagere schooltje wel, met die and,or en not poorten maar voor de rest...
Ma kben toch blij dat jullie me konden helpen, als iemand me nu nog met zekerheid kan zeggen dat de fouten in m'n memtest hoogst waarschijnlijk te zien hebben met die fluctuerende voltages, dan ben ik er helemaal uit. Ik denk het toch, aangezien die fouten zich meestal dan voordeden. Ik weet dat mss grof "noob" klink, ma hé alle begin is moeilijk zeggen ze hier bij ons op den boere buiten
Ik moet heel eerlijk zijn, ik heb hier helemaal geen kaas van gegeten, electronica, ik studeer nml economie. Vroeger in het lagere schooltje wel, met die and,or en not poorten maar voor de rest...
Ma kben toch blij dat jullie me konden helpen, als iemand me nu nog met zekerheid kan zeggen dat de fouten in m'n memtest hoogst waarschijnlijk te zien hebben met die fluctuerende voltages, dan ben ik er helemaal uit. Ik denk het toch, aangezien die fouten zich meestal dan voordeden. Ik weet dat mss grof "noob" klink, ma hé alle begin is moeilijk zeggen ze hier bij ons op den boere buiten
Zorg er iig dat de meetpennen bij VAC of VDC en GND zitten.
Stop ze NIET in de ampere gaten. Dat is voor gevorderen
Stop ze NIET in de ampere gaten. Dat is voor gevorderen
Pagina: 1