[XP] Extentie veranderen file

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastasidaz
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-01-2024
Ik heb een file genaamd Huis.exe waar van ik de extensie moet veranderen naar ex_

Maar dan moet er dus bij type komen te staan: Ex_ bestand (Dat windows het niet herkend). Als ik gewoon rechtermuisknop op de snelkoppeling doe en naam veranderen naar hallo.ex_ dan blijft het type op toepassing(als ik naar beeld -> details ga. Maar het bestand moet onbekend worden zodat als ik er dubbel op klik dat windows vraagt hoe ik het bestand wil openen.

Weet iemand hier misschien de oplossing? (Ik gebruik XP)

Vraag me aub niet wat het nut is. Een vriend vroeg aan me, of ik hier wou vragen of iemand het wist.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen :)

[ Voor 5% gewijzigd door Mastasidaz op 27-12-2005 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Je moet niet de snelkoppeling renamen, maar het bestand zelf :)

Of je kan met command-promt (uitvoeren > cmd) het bestand renamen mbv ren progje.exe.lnk progje.exe.ln_

[ Voor 50% gewijzigd door fsfikke op 27-12-2005 17:25 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17720

Via Verkenner, Extra, Mapopties heb je de mogelijkheid om de extensie Ex_ op te zoeken en deze daar te verwijderen.
Daarna wordt ie niet meer herkend als zijnde gekoppeld met een toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-07 00:20
In Verkenner naar: extra, mapopties, weergave en vinkje weghalen bij Extensies voor bekende bestandstypen verbergen

Probeer het daarna nog maar eens.. Ik durf te wedden dat je file nu een dubbele extensie heeft na je 1e rename operatie..

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Anoniem: 17720 schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 17:27:
Via Verkenner, Extra, Mapopties heb je de mogelijkheid om de extensie Ex_ op te zoeken en deze daar te verwijderen.
Daarna wordt ie niet meer herkend als zijnde gekoppeld met een toepassing.
Dan wordt het een:
ex_-bestand
volgens Windows.

Maar of de topicstarter hier nu zelf niet kon opkomen :-/

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Occy74 schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 17:27:
In Verkenner naar: extra, mapopties, weergave en vinkje weghalen bij Extensies voor bekende bestandstypen verbergen

Probeer het daarna nog maar eens.. Ik durf te wedden dat je file nu een dubbele extensie heeft na je 1e rename operatie..
Dan nog laat ie bij snelkoppelingen niet de extensie zien (*.lnk) :)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastasidaz
Het probleem is het is een .exe bestand en dat moet veranderd worden in .ex_ maar dan moet er bij type niet meer toepassing staan want dan herkend windows het dus(en dan kan ik het nog uitvoeren). Maar er moet staan exc bestand zodat windows het niet meer herkend. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Mastasidaz op 27-12-2005 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:09

Dido

heforshe

Juist ja, maar jij renamed een blaat.exe naar blaat.ex_.exe, hoogstwaarschijnlijk

Zie je staan blaat, of blaat.exe (voor het renamen?)

Of Windows is slim genoeg om .ex_ te herkennen als renamed .exe :P

[ Voor 16% gewijzigd door Dido op 27-12-2005 17:36 ]

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-07 00:20
Mastasidaz schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 17:33:
Het probleem is het is een .exe bestand en dat moet veranderd worden in .ex_ maar dan moet er bij type niet meer toepassing staan want dan herkend windows het dus(en dan kan ik het nog uitvoeren). Maar er moet staan exc bestand zodat windows het niet meer herkend. :)
Net wat fsfikke zegt dus, niet bij eigenschappen vd snelkoppeling renamen maar daadwerkelijk het bestand opzoeken en die renamen.

Als je het dan nog niet snapt dan kun je beter je pc bij het grofvuil zetten ;)

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastasidaz
Dido schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 17:36:
Juist ja, maar jij renamed een blaat.exe naar blaat.ex_.exe, hoogstwaarschijnlijk

Zie je staan blaat, of blaat.exe (voor het renamen?)

Ja waarschijnlijk onstaat er dan een dubbele naam en wordt het ex_.exe maar dat moet dus worden: .ex_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Dido schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 17:36:
Ethisch gezien mogen we dan spreken van een Windows feature zeker? :9

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastasidaz
fsfikke schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 17:24:
Je moet niet de snelkoppeling renamen, maar het bestand zelf :)

Of je kan met command-promt (uitvoeren > cmd) het bestand renamen mbv ren progje.exe.lnk progje.exe.ln_
Dit komt misschien wel heel erg noob over maar als ik dit hierboven wil uitvoeren moet ik toch eerst naar de directory waar het bestand staat? bijv. cd E:\hallo en dan intypen ren hallo.exe hallo.ex_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21:51
Doe nou maar eerst wat drunkfux zei.
En dan het bestand opzoeken en hernoemen.
En dan dit topic gauw op slot...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeXiCiTy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-05 17:04
http://www.ghisler.com/

download total commander en alles lukt. Verkenner is het brakste onderdeel van heel windows voor menig tweakers. Natuurlijk wel fijn dat het moedertjelief nie zomaar "foto.jpg" naar "dolfinarium" hernoemt en zo extenties verloren gaan.

“A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away.” —Antoine De Saint-Exupery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastasidaz
het is gelukt, bedankt allemaal voor jullie hulp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Da's mooi :)

Ik ga het topic verplaatsen naar Windows Operating Systems omdat het daar beter past en sluit het meteen. Dit (extentie verbergen) is namelijk toch echte basis-F1-gebruik van je OS en ik zie het dan ook niet gebeuren dat er nog een vervolg op zou hoeven te komen ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.