geluid TV uit de dvdsurroundset laten komen

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• syrrah
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-05-2025

syrrah

Daggutnie

Topicstarter
ik heb een TV met 2 scarts in/uitgangen
op 1 daarvan heb ik mijn DVDspeler(dolby surroundset) aangesloten met een scartkabel, alles werkt goed

nu wil ik mijn TVgeluid uit de surroundset laten komen, welk kabel moet ik hier voor gebruiken, want het probleem is als ik dvdspeler aanzet krijg ik gelijk het opstartscherm van de dvdspeler te zien

wie heeft er voor mij een oplossing?

PSN: syrrah

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

syrrah schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 17:10:
... want het probleem is als ik dvdspeler aanzet krijg ik gelijk het opstartscherm van de dvdspeler te zien
Kan je dit probleem eens beter beschrijven? Want ik snap niet wat dit te maken heeft met het aansluiten van je tv op je speakers.

Anyway, ik zou zeggen:
tulpjes op de tv aan de tulpjes op de versterker.

Er zijn verloopstekkers van scart naar tulpjes, misschien heb je die nog nodig.

Siditamentis astuentis pactum.

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-02 22:50

JdM

Humbled

Je zal inderdaad de twee lijnuitgangen achter op je tv, of aan de zijkant (als die erop zitten) aan moeten sluiten op je versterker.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Als er geen lijnuitgangen op je TV zitten kun je ook wel een SCART-kabel kopen waaruit 2 tulpkabeltjes komen (stereo links/rechts dus).

• tatata
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-01 21:42
Wat hen hierboven zeggen.

Scart <->scart kabel + tulp

Elke audio/witgoed zaak heeft het.

• syrrah

syrrah

Daggutnie

Topicstarter
ok gewoon een kabel halen van scart------>tulp(rood/wit)
Varienaja schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 17:15:
[...]

Kan je dit probleem eens beter beschrijven? Want ik snap niet wat dit te maken heeft met het aansluiten van je tv op je speakers.

Anyway, ik zou zeggen:
tulpjes op de tv aan de tulpjes op de versterker.

Er zijn verloopstekkers van scart naar tulpjes, misschien heb je die nog nodig.
je tv staat aan op een zender met muziek, dan wil je dat door de speakers van de dvdset spelen, dus doe je dvdspeler aan en dan heb je niet meer zender opstaan maar het beeld van de dvdspeler
snap je, hoe kun je dan dvd aandoen zonder het beeld erover te krijge?

Verwijderd

ik denk dat zijn/haar probleem anders ligt:

syrrah zal zo'n DVD-speler met geintegreerde surround-versterker hebben(of omgekeerd), en misschien zelfs zo'n scart omzetstukje hebben. En dus zowel input als output van dat ding op de TV aangesloten.

Het probleem is dus waarschijnlijk dat wanneer de surroundset aangezet wordt om tv-geluid te ontvangen, ineens de TV van kanaal wisselt naar de dvd-speler, en dus de tv weer van kanaal verzet moet worden.

Een directe oplossing heb ik hier natuurlijk niet voor, omdat ik je surroundset en TV niet ken, waarop misschien wel een aantal instellingen dit probleem kunnen oplossen.

Maar volgens mij is de simpelste oplossing ervoor zorgen dat je surroundsetje al opstaat vooraleer je je TV opzet, waardoor de TV niet meer van input zal wisselen maar gewoon op hetzelfde TV-kanaal zal blijven staan (tenminste, bij min TV is dat zo)

EDIT: ik had het dus juist :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2005 17:38 ]

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:27

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 17:35:
ik denk dat zijn/haar probleem anders ligt:

syrrah zal zo'n DVD-speler met geintegreerde surround-versterker hebben(of omgekeerd), en misschien zelfs zo'n scart omzetstukje hebben. En dus zowel input als output van dat ding op de TV aangesloten.
ja dat zat ik me ook al te bedenken (voor de meeste mensen is een DVD speler niet gelijk de hele set :P).

Maareh, een scartkabel heeft altijd 1 signaalpin, je zou bijvoorbeeld die pin af kunnen knippen en dan gaat je TV niet meer naar dat kanaal toe in elk geval :)>

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• syrrah

syrrah

Daggutnie

Topicstarter
ja, heb inderdaad zo setje waar alles in 1 zit, van samsung, welke type weet ik niet

ik ga wel verder kijken met een nieuw kabeltje , en nog een keer de handleiding lezen en de instellingen bekiken,

in ieder geval bedankt

• Friedchicken
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06-2015
Ik weet niet welk merk of type de TV heeft maar in veel van de gevallen is het zo dat EXT-2 in/out is.

Dus wanneer je DVD Home Cinema op EXT-1 aansluit met scart, en vanuit EXT-2 scart naar dubbel tulp gaat kan je geluid naar je home cinema brengen.

JVC televisies moet je in menu ext-instellingen gebruiken, bij sony is EXT-2 standaard goed, philips heeft vaak dubbel tulp audio uit achterop. En bij de andere merken moet je ffe klussen. :P

Goed nu bleek er ook probleem te zijn dat TV naar DVD schiet als Home Cinema aangezet wordt? Dan zal het hoogst waarschijnlijk 1 component zijn met DVD en Receiver in 1. Goed, als je dan je Home Cinema aanzet met de Remote door op Video 1 of Aux te drukken dan moet het goed gaan. Hij gaat alleen beeld geven wanneer Home Cinema aangezet wordt met source DVD of gewoon powerknop.

Oplossing: Scart ----> Dubel Tulp

• syrrah

syrrah

Daggutnie

Topicstarter
Friedchicken schreef op woensdag 28 december 2005 @ 13:48:
Ik weet niet welk merk of type de TV heeft maar in veel van de gevallen is het zo dat EXT-2 in/out is.

Dus wanneer je DVD Home Cinema op EXT-1 aansluit met scart, en vanuit EXT-2 scart naar dubbel tulp gaat kan je geluid naar je home cinema brengen.

JVC televisies moet je in menu ext-instellingen gebruiken, bij sony is EXT-2 standaard goed, philips heeft vaak dubbel tulp audio uit achterop. En bij de andere merken moet je ffe klussen. :P

Goed nu bleek er ook probleem te zijn dat TV naar DVD schiet als Home Cinema aangezet wordt? Dan zal het hoogst waarschijnlijk 1 component zijn met DVD en Receiver in 1. Goed, als je dan je Home Cinema aanzet met de Remote door op Video 1 of Aux te drukken dan moet het goed gaan. Hij gaat alleen beeld geven wanneer Home Cinema aangezet wordt met source DVD of gewoon powerknop.

Oplossing: Scart ----> Dubel Tulp
het is gelukt, eigenlijk veel makkelijker dan het is,
ik had op mijn tv 2 scartaansluitingen, een zwarte en een blauwe,
dezwarte was alleen een ingang en de blauwe een in- en uitgang
ik had DVDset met scart op de blauwe aangesloten, en de zwartingang naar tulp ingang van de dvd set, dat heb ik nu omgewisseld,
en dvd op AUX1 gezet(heb 2 AUX ingangen, 1 nog voor de computer) en hij doet het perfect
nu hoef ik alleen nog van AUX naar DVD soms te wisselen,

heren bedankt

• syrrah

syrrah

Daggutnie

Topicstarter
even er op door gaan
mijn dvd- dolbyset heeft een schakelaartje, met 2 keuzes
-RGB
-COMPOSITE

als ik hem op composite zet krijg ik gewoon beeld op mijn TV met de set aan, en op RGB niet
Terwijl als je een DVD afspeelt dat ie op RGB een mooiere beeldkwaliteit heeft

wat is het verschil tussen deze 2, in de handleiding staat niks

• syrrah

syrrah

Daggutnie

Topicstarter
even een ander vraagje?
mijn 2 scartuitgangen achter op mijn 2 tv zijn allebei blauw (IN en UITgang)

ext-1
ext-2 S-video

maar als ik mijn playstation of dvd set via scart op de EXT-2 S-video ingang aansluit,
krijg ik zwart/wit beeld, klopt dit? ofie dan kapot

Pagina: 1