Toon posts:

Problemen met Draytek 2200e firmware

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Omdat mijn internetverbinding niet stabiel is, heb ik geprobeerd mijn router firmware te updaten (Vigor 2200e). Ik wil van v2.3.6 naar v2.3.11. Ik gebruik Router Tools V2.5.3.

Nu komt alleen het probleem, als ik alles heb geupdate kan ik niets veranderen in mijn config scherm van mijn router. Er staat onderin bezig met laden... , wat alleen maar blijft staan. Ik kan zo dus niet mijn router instellen. Na enige tijd knipperen de ledjes van p1 t/m p4 oranje, dan zijn ze weer geel. Ondertussen komt rechtsonderin mijn scherm de melding dat de lan-verbinding is verbroken...

Ik heb meerdere dingen geprobeerd, namelijk:
1). Mijn pc een vast ip-adres gegeven (192.168.1.2), de router hardware matig in firware mode gezet.
2). Mijn netwerkkaart op 10Half (10Tbase) gezet. Helaas zonder resultaat omdat het ledje van mijn p1 toen helemaal oranje was.
3). Ik heb de hele procedure op een andere pc uitgevoerd met windows2000. Uiteraard was de pc het enige wat ik op de router had aangesloten, dus geen modem of andere verbindingen.

Helaas kom ik er echt niet uit, dus ik hoop dat jullie een antwoord voor mij hebben. Modem is een Alcatel SpeedTouch Home modem in combinatie met een Xs4all.Basic abbonnement. Mijn besturingssysteem is windows xp prof.

Alvast bedankt!,

mvg Paul

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-04 12:27

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Opnieuw de firmwareupgrade uitvoeren lukt dus niet meer?
Start anders Routertools eens opnieuw op en probeer dan gewoon de firmware upgraden nogmaals uit te voeren.

Het lijkt erop dat er dus tijdens het flashen iets mis is gegaan.
Neem anders eens contact op net Draytek zelf, die hebben over het algemeen een goede supportafdeling.

Ikzelf heb ook een 2200e en heb hem zonder problemen geflashed naar 2.3.11 zoals jij het ook beschrijft.

🎮 Steam
💻 i5 6600k
📱 Samsung Galaxy S25+

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-04 08:52
Kijk anders eens op www.draytek.nl -> support -> forum

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:41
Wat is er niet stabiel? Hier reboot mijn 2200e als ik te veel verbindingen open, met bijvoorbeeld eMule.

There is no replacement for displacement!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-10-2025

Toff

FP ProMod
Na de snelheidsverhoging haalde ik met exact dezelfde combinatie modem/router 575 kB/sec down, overigens zonder instabiliteit ofzo.
Na aansluiten van de gratis (bestaand abo 12 mnd verlengd bij XS) nieuwe Speedtouch 546 kwam ik op 640 kB/sec.
Waarom bestel je geen gratis nieuwe bij XS (ik neem tenminste aan dat je langer dan 12 mnd abonnee bent) met zo'n antiek modem ?

[ Voor 2% gewijzigd door Toff op 05-01-2006 16:09 . Reden: tikvout ]