Wat is nu het nut ervan om deze in te stellen? Ja ik weet dat je bij betaalde providers zoals Planet deze moet invullen anders krijg je geeneens verbinding maar ik heb hier 2 gratis providers en daarbij krijg ik gewoon wel verbinding zonder deze in te stellen. Dus kan iemand me ff uitleggen hoe dat zit, wat het nut ervan is?
Anoniem: 6154
dns zorgt voor het dataverkeer
het hangt er gewoon vanaf hoe je provider het geregeld heeft.
DNS- direct name server,
9/10 van deze servers draaien bind.
en je hebt ze NIET nodig om verbinding te krijgen, das onzin,.
als je ZELF ff op internet gezocht had, kon je zo opzoeken wat het doet enzo (doe dat dus alsnog)
Je hebt ze nodig om pagina's optevragen, somige mensen laten door server toegewezen dns server aan, de meeste providers die met een visp nr weten is dat geen probleem , want die wijst hem dan automatisch toe,
wxs; 195.121.1.34 / 66
wol 195.241.48.33 / 49.33
9/10 van deze servers draaien bind.
en je hebt ze NIET nodig om verbinding te krijgen, das onzin,.
als je ZELF ff op internet gezocht had, kon je zo opzoeken wat het doet enzo (doe dat dus alsnog)
Je hebt ze nodig om pagina's optevragen, somige mensen laten door server toegewezen dns server aan, de meeste providers die met een visp nr weten is dat geen probleem , want die wijst hem dan automatisch toe,
wxs; 195.121.1.34 / 66
wol 195.241.48.33 / 49.33
Anoniem: 8160
Onzin, een Domain Name Server zorgt ervoor dat je hostname geresolved wordt. Zo kan je namelijk www.euronet.nl intikken ipv het ip adres 194.134.0.158Op zaterdag 20 januari 2001 13:06 schreef Ruben123 het volgende:
dns zorgt voor het dataverkeer
En het heeft ook niks met het wel of niet verbinden met je ISP te maken. Je kan verbinden en dan niet server of melen omdat je dan de hostnames niet kunt gebruiken. Vul je dan ipadressen in dan kom je wel op de betreffende server.
Als je bij bijv. Euronet of Xs4all ingelogd bent en geen DNS invult kan je pingen op ip maar niet op hostname....
zoek anders voor een duidelijkere uitleg op whatis.com