Monitor aansluiting maken op LCD uitgang van laptop.

Pagina: 1
Acties:

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-08 08:26

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Ik heb hier een oude laptop met defect scherm. Nu wilde ik deze aansluiten op een andere monitor. Maar deze laptop heeft geen monitor uitgang. Dus dacht ik eraan om aan de kabel tussen moederbord en scherm een Sub-D stekker te fabriceren. Nu zie ik 14 draadjes op de standaart 20 pins connector. Maar weet niet wat waarvoor is (uit de kleuren code kom ik niet echt uit). Google levert ook niet veel op. Wel hoe het anders om moet. Iemand enig idee of just Try and Error?

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

Verwijderd

Ik geef je weinig kans, vooral niet omdat je totaal geen info geeft van je laptop, videochip, lcd-scherm, stuurIC's, datasheets, foto's of nagemeten signalering op de draadjes post. ;)

[search=lcd vga aansluiten]

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Is zoiets niet universeel? Kan gewoon elk TFT scherm op aansluiten (tenminste getest met een 14 inch, maar deze heeft 12" dus dat ziet er niet uit). Het is een iBook G3 Clamshell. Het scherm wat erinzat is een 12" LG Philips en heeft een normale 1inch 20 pins aansluiting.

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-08 13:53

Maasluip

Kabbelend watertje

Nee, dat is niet universeel. Sub-D is universeel, maar het is heel wat anders of je een LCD scherm met een sub-D connector wil aansluiten of met de interne kabeltjes.
Als je twee dezelfde LCD schermen hebt kan het wel lukken, maar alleen als je dus dezelfde soort aansluiting hebt en zeker weet dat de signalen hetzelfde zijn.

Signatures zijn voor boomers.

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Aha. Heb hem op een Samsung aan gesloten en dat werkte, dus heeft die dezelfde pinout. ff googlen...

Maar is het in de regel wel mogelijk. Neem aan dat het gewoon RBG aan sluiting is bij dat oude ding (1999) en geen DVI o.i.d.

/edit Pinout gevonden. Nu even verder kijken...

[ Voor 11% gewijzigd door Roman op 28-12-2005 10:14 ]