Toon posts:

A8N-SLI Deluxe icm Battlefield 2- server connection lost

Pagina: 1
Acties:
  • 217 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik knal hier maar een verwijzing naar mijn post bij een medeslachtoffer in het topic:
Verwijderd in "BF2 Verliest verbinding met servers na X..."

Heb al wat gevonden in het topic over mijn mobo:
peter77 in "[Ervaringen] Het Asus A8N-SLI topic Deel..."

Acties ondernomen:
-van xp32bit overgestapt op x64
-bf2 opnieuw geinstalleerd
-extra lan kaart ingebouwd & wifi usb stick geprobeerd, beide niks
-powermanagement uitgezet en nog geen oplossing
-Bios geflashed
Alle temperaturen blijven echt goed en komen na een uur zwaar gamen niet boven de 52ºC, in rust komen ze niet boven de 25ºC

A8N-SLI Deluxe
X2 4200+
2 gig
Antec P180 kast (top cooling)

Ik ben ten einde raad! EA stuur me ook maar een standaard rijtje maar daar ligt het helemaal niet aan. Op lan doet hij het zelfde.

eerst kan ik 1 uur-1,5 uur spelen en dan knalt hij eruit. daarna elke minuut...Dus dit lijkt toch een warmteprobleem. Ik heb de nwe Nordbridge cooler op mijn mobo.

Wie ow Wie kan me helpen met dit probleem? het schijnt vaker voor te komen...

Volgens mij heeft het te maken met het mobo maar ik kan het niet vinden en ik heb ondertussen al vier mensen gevonden met hetzelfde probleem. EA geeft niet thuis..

Wie kan me helpen? ben ten einde raard.

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2005 13:43 ]

• Speedswitch
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-05 22:17
Laat me raden, je gebruikt dit mobo in combinatie met een dual-core 3800+??

Dit is een bekend probleem, een vriend van me heeft et ook. Waar het aan ligt weet ik niet, maar bij hem scheelde het aanzienlijk om een snellere HDD te nemen (Raptor 36GB) en ze wisselbestand te optimaliseren.

Heb je alle patches geinstalleerd??

Geef anders wat meer info over je systeem, OS, indeling van je wisselbestand, HDD config e.d.

Edit: ik zie dat je een X2 4200+ hebt. Hmmm... Das dan word et lastig. Het is wel bekend dat dual cores vaak wat moeilijker lopen in games... hopen dat er snel een patch voor komt.

Anders is er geloof ik ook nog een optie om 1 core uit te schakelen, maar hoe dit werkt?? geen idee.

[ Voor 26% gewijzigd door Speedswitch op 28-12-2005 11:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
N00B01 schreef op woensdag 28 december 2005 @ 10:59:
Laat me raden, je gebruikt dit mobo in combinatie met een dual-core 3800+??

Dit is een bekend probleem, een vriend van me heeft et ook. Waar het aan ligt weet ik niet, maar bij hem scheelde het aanzienlijk om een snellere HDD te nemen (Raptor 36GB) en ze wisselbestand te optimaliseren.

Heb je alle patches geinstalleerd??

Geef anders wat meer info over je systeem, OS, indeling van je wisselbestand, HDD config e.d.

Edit: ik zie dat je een X2 4200+ hebt. Hmmm... Das dan word et lastig. Het is wel bekend dat dual cores vaak wat moeilijker lopen in games... hopen dat er snel een patch voor komt.

Anders is er geloof ik ook nog een optie om 1 core uit te schakelen, maar hoe dit werkt?? geen idee.
Bedankt voor je reactie!

Wat zou het wisselbestand moeten geven dan? Ik heb gewoon 2 gig intern dus mijn belasting op het wisselbestand zou niet groot moeten zijn. Ook heb ik een 74 gb raptor als hd voor het besturingssyteem en ik heb hier maar bf2 op gezet. Uiteraard heb ik alle patches van bf2 en kan ook gewoon spelen en connecten (tot ik eruit vlieg)

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

post in je topicstart liever even je post vanuit dat spielerij topic, dat is duidelijker dan een linkje ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
Turkish schreef op woensdag 28 december 2005 @ 11:22:
post in je topicstart liever even je post vanuit dat spielerij topic, dat is duidelijker dan een linkje ;)
Tnx en zo gedaan...

Verwijderd

je kunt 1 uur spelen, dan klapt ie eruit, en daarna blijft ie eruit klappen?

Als je de zaak 15minuten laat afkoelen is alles weer een uur in orde?

als dat zo is heb je een warmte probleem.
Controleer met behulp van het asus temp proggie, of mbv speedfan wat de temps zijn idle, en na een uur gamen.

de netwerkcontroller hangt aan de chipset, dus het kan de chipset zijn die te warm wordt of de netwerk controller zelf. De netwerk chip kun je voelen. Kan zijn dat de chipset koeler niet goed op de chipset zit, maar dat zie j vanzelf mbv dat temp proggie.

Kan ook zijn dat je mobo rot is en er een soldering de geest geeft als ie warm wordt (zet best uit zo'n warm moederbord).

Wel eens andere games geprobeerd? FEAR of COD2?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2005 @ 22:28:
je kunt 1 uur spelen, dan klapt ie eruit, en daarna blijft ie eruit klappen?

Als je de zaak 15minuten laat afkoelen is alles weer een uur in orde?

als dat zo is heb je een warmte probleem.
Controleer met behulp van het asus temp proggie, of mbv speedfan wat de temps zijn idle, en na een uur gamen.

de netwerkcontroller hangt aan de chipset, dus het kan de chipset zijn die te warm wordt of de netwerk controller zelf. De netwerk chip kun je voelen. Kan zijn dat de chipset koeler niet goed op de chipset zit, maar dat zie j vanzelf mbv dat temp proggie.

Kan ook zijn dat je mobo rot is en er een soldering de geest geeft als ie warm wordt (zet best uit zo'n warm moederbord).

Wel eens andere games geprobeerd? FEAR of COD2?
Alle temps okay, nagemeten met infrarood. Probleem doet zich enkel voor bij BF2.

Ondertussen heb ik van Escape_nl vernomen dat het probleem wereldwijd bekend is en EA/Dice geen antwoord hierop geven. Probleem schijnt te liggen in de werking van de software icm dualcore X2 CPU`s. Nu is mijn volgende test het spelen met single core.. Ik hou je op de hoogte.

Verwijderd

Ik heb dat topic reply ook gezien om hem op single core te laten draaien, maar heb nog nergens kunnen zien hoe je hem op singlecore kan laten draaien, iemand enig idee ??

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Affiniteit: open taakbeheer, rechtermuisknop en geef hem affiniteit op één cpu.

Verwijderd

The__Virus schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 18:47:
Affiniteit: open taakbeheer, rechtermuisknop en geef hem affiniteit op één cpu.
Dit moet werken, heb namelijk hetzelfde als ik op 2 cores werk dat ik connection problems krijg.

Verwijderd

heb net op 1 core gedraaid en heb 2 uur kunnen BFen :(

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 23:00:
heb net op 1 core gedraaid en heb 2 uur kunnen BFen :(
Hier hetzelfde..nu heb ik werkelijk alles geprobeerd

Bagger EA :(

Verwijderd

Ik kan het niet repliceren.
Hier met XP x64 + Asus A8N-SLI DLX + X2 3800+ kan ik zonder foutmeldingen UREN BF2 spelen..

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2005 23:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 23:27:
Ik kan het niet repliceren.
Hier met XP x64 + Asus A8N-SLI DLX + X2 3800+ kan ik zonder foutmeldingen UREN BF2 spelen..
Tja vertel mij dan maar waar ik en al die anderen moeten zoeken.. :S

Op de EA site is er een topic waar meer dan 100 mensen zich gemeld hebben met hetzlefde probleem en ze hebben allemaal de X2 samen met de A8N-SLI dlx. Het moet in deze hoek zitten is mijn indruk.

KIun je iets vertellen over drivers? Ik heb de speciale X64 driver voor de AMD X2 ook geinstalleerd maar dit gaf ook geen resultaat. Vreemde is dat ik het op LAN heb en ook bij XP32bit.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 01 januari 2006 @ 13:58:
[...]

Tja vertel mij dan maar waar ik en al die anderen moeten zoeken.. :S

Op de EA site is er een topic waar meer dan 100 mensen zich gemeld hebben met hetzlefde probleem en ze hebben allemaal de X2 samen met de A8N-SLI dlx. Het moet in deze hoek zitten is mijn indruk.

KIun je iets vertellen over drivers? Ik heb de speciale X64 driver voor de AMD X2 ook geinstalleerd maar dit gaf ook geen resultaat. Vreemde is dat ik het op LAN heb en ook bij XP32bit.
Lastig verhaal. Wat betreft drivers: van alles de laatste drivers. AMD/NVidia chipset/NVidia video en EA/BF2. Ik speel BF2 Singleplayer en Multiplayer via Internet. Niet via LAN.
Zal van de week wel eens timen wat de langste tijd is dat ik kan spelen.

Verwijderd

Ik heb/had hetzelfde probleem. Connection lost

Ik heb de volgende specs.

ASUS A8N5X laatste bios versie 6. NF4 LAN onboard
AMD64 3200 2.0GHz @ 2.4GHz
4x512MB
6600GT (oc'd)
2xsata Hitachi op RAID 0

Het probleem kwam vaker voor des te hoger ik de CPU clockte.
Nu ik hem wat lager heb draaien heb ik het probleem niet meer gehad. (ff afkloppen 8)7 )

EDIT:
Specifieker, Ik had ook geen IE, mail en MSN meer. Herstellen van de verbinding in Windows had geen zin. Rebooten wel.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2006 17:19 ]

• Dikkie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-05 15:03
Same problem hier.

Gebeurt gelukkig niet zo vaak. Beeld staat stil en er is heel veel hdd activity op dat moment.
Het duurt circa 15 seconden en dan gaat alles weer verder voor 1 sec. Popup met de tekst "Connection problems detected" en 5 seconden erna ben ik uit de server gekickt. Kan daarna gewoon weer connecten en verder spelen.

Heb het volgende zonder resultaat tot nu toe geprobeerd":
- cpu affinity
- EAX uitschakelen
- SATA 2 uitschakelen (gewoon op SATA gezet)
- nieuwe drivers geinstalleerd dus ook de Nvidia IDE drivers
- IDE drivers van nvidia geuninstalled -> draait nu op default microsoft drivers

Ik ben op dit moment aan het testen met Cool&Quiet uitgeschakeld.
Tot dusver geen problemen, maar heb battlefield ook niet zoveel gespeeld de afgelopen 2 dagen.

Specs:
AMD X2 4400+
Asus A8N SLI Premium
WD Caviar SATA2 250GB
Creative XFI EM

• Dikkie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-05 15:03
na 2 dagen intensief battlefield spelen kan ik iig voor mijzelf zeggen dat Cool&Quiet the boosdoener was. Naja, die paar graadjes cpu temp extra neem ik voor lief dan maar
Pagina: 1