FTP server instellingen

Pagina: 1
Acties:

• Indianos
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15-02 18:05
Na het lezen van de diverse FAQ's, ondervind ik nog steeds problemen met mijn FTP-server. Het inloggen wil niet (goed) werken.

De situatie als volgt:

Ik zit achter een router, Speedtouch 580i. Op de router NAT ingesteld, zodat juiste interne IP gevonden wordt. Daarbij de juiste port open gezet, namelijk 21 en tevens nog wat mappings gedaan van port 1024, 1025 en 1026.

Op de client waar ik het een en ander uittest (dus buiten mijn eigen netwerk, andere internetverbinding) staat alles op passief, vandaar ook m'n extra mappings. Op de FTP server staat ook ingesteld dat passief mogelijk is en uiteraard de Port range opgegeven.

Ik gebruik Serv-U, maar om te testen heb ik ook Bulletproof ftp server geinstalleerd. (alles geinstalleerd op Windows XP) Porten in firewall zijn open gezet en heb zelfs getest door firewall in z'n geheel uit te zetten.

Als ik wil inloggen, dan zie ik in FTP server prog (serv-u of bulletproof) dat er wel connectie wordt gemaakt. Ik zie wie er probeert in te loggen, dus mapping is volgens mij in orde. Alleen hier houdt het op.

De client (Internet Explorer) geeft op dit moment ook een melding: "Er is een fout opgetreden bij het openen van die map op de FTP-server. Zorg ervoor dat u toegang tot die map hebt."

Ikke niet snap.... ik heb een correcte home directory ingesteld. Wat zou ik nog meer moet instellen?

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Heb je ook je externe ip adres opgegeven bij passive?

• Indianos
Vergeten te melden, dat heb ik inderdaad opgegeven.

Oh ja, als ik via www.net2ftp.com probeer in te loggen, dan werkt het wel. Zal toch iets verkeerd zitten met dat passief?

• TheZoo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-01 17:18

TheZoo

Animals Behind Bars

Volgens mij vergeet je poort 2.
edit:

Ben niet helemaal meer wakker, want ik weet niet of die nodig is bij passief.

[ Voor 62% gewijzigd door TheZoo op 27-12-2005 16:41 ]

We may be humans, but we are still animals.
We are immortal for a limited time.

• Indianos
Port 2 ??

Daar heb ik nooit van gehoord. Of bedoel je naast port 21, dat ook port 20 gebruikt kan worden?

Passive gebruikt vanaf 1024 volgens mij.

Verwijderd

Poort 20 open gezet?

Lees dit eens:
http://slacksite.com/other/ftp.html

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2005 16:45 ]

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-12-2025

CmdrKeen

Krentenboltosti

Gebruik geen IE om te testen maar liever een verboser client, eentje die wat duidelijker meldt wat ie aan het doen is, bv. WS_FTP of zo.

Krijg je die foutmelding meteen of pas na een seconde of 10? Als je een actieve verbinding maakt naar een passieve server dan kan je je wél aanmelden, door directories lopen en putten en getten maar niet listen.

Als je niet kan aanmelden, niet kan getten of als je wel kan listen dan zit je probleem ws. niet bij actief/passief.

/edit
Stel anders je server ff in als default server/in de DMZ. Dan stuur je het complete protocol door naar je server. Als het dan nog niet werkt dan weet je dat het probleem iig niet _alleen_ aan actief/passief ligt.

[ Voor 21% gewijzigd door CmdrKeen op 27-12-2005 16:58 ]

Bloed, zweet & koffie

• Indianos
Port 20 staat inderdaad open.
Heb die link even doorgenomen, maar ik word er niet veel wijzer van t.o.v mijn probleem.

Verwijderd

Poort 20 + 21 forwarden :)

• Indianos
Beide zijn natuurlijk ook geforward :)

Ik ga ff vanaf een normale clien proberen in te loggen.
Gebeurt trouwens idd na een seconde of 10 dat ik die melding krijg...

• CmdrKeen

CmdrKeen

Krentenboltosti

Indianos schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 16:57:
Gebeurt trouwens idd na een seconde of 10 dat ik die melding krijg...
IE probeert dan een listing te krijgen maar krijgt die niet vanwege een timeout. Waarschijnlijk is het probleem dan toch act/psv.

Bloed, zweet & koffie

Verwijderd

Vilenin schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 16:59:
[...]

IE probeert dan een listing te krijgen maar krijgt die niet vanwege een timeout. Waarschijnlijk is het probleem dan toch act/psv.
Mee eens. Vaak werkt een client beter omdat ze tegenwoordig zelf schakelen tussen de twee.

• Indianos
Zojuist geprobeerd om met een normale FTP client in te loggen.

Ook daarmee (netzoals in IE) krijg ik een connection failure due to an error of timeout.
Zowel actief als passief proberen in te loggen, beide geen resultaat.

Edit:
Hmmz, nog een keer gedaan waarbij ik heb ingesteld op alleen op PORT in te loggen en niet puur PASV.

Ik kom nu verder, maar ik krijg nu een Request Denied, Verify that the file or folder exist.... and neceessary permissions.

Hm, lijkt dit niet op een instelling op de ftp-server zelf. Ik zou alleen niet weten wat :?

[ Voor 43% gewijzigd door Indianos op 27-12-2005 17:16 ]

• CmdrKeen

CmdrKeen

Krentenboltosti

Denied != Timeout. Denied betekent meestal dat je connectie op zich wel goed is. Doe ff DMZ, dan kunnen we misschien passive uitsluiten.

Bloed, zweet & koffie

• Indianos
Wat is dat DMZ precies?

Ik weet niet wat ik gedaan heb, maar het is me nu gelukt om binnen te komen. Alleen met een FTP client en niet via IE.

Heb op client wel de Data Connection Type ingesteld op PORT en niet op PASV.
Als ik niks instel, probeert ie eerst PASV, krijg dan een failure en probeert vervolgens PORT. Dan kom ik wel binnen.

Maar ik niet snap, want je zou verwacht dat het juist alleen met PASV zou moeten doen?

• TheZoo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-01 17:18

TheZoo

Animals Behind Bars

Indianos schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 16:43:
Port 2 ??

Daar heb ik nooit van gehoord. Of bedoel je naast port 21, dat ook port 20 gebruikt kan worden?

Passive gebruikt vanaf 1024 volgens mij.
Ik bedoelde idd poort 20 |:(

We may be humans, but we are still animals.
We are immortal for a limited time.

Pagina: 1