Toon posts:

Tulp Stekker

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een vraagje ivm tulpstekkers. Ik vroeg me af waar ik de massadraad aan moet verbinden op de volgende foto :

Afbeeldingslocatie: http://elektronica-online.nl/productimages/2041.jpg

Verder zou ik ook willen weten of je de massadraad voor L en R (dus rood en wit/zwart) beter apart houdt of niet ? :Y)

Alvast bedankt jongens,
Jochen _/-\o_

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-02 21:52
nsa gebruikt altijd de zijkant als massa, vaak ook al direct contact met de behuizing van de radio of iets dergelijk.

massa gescheiden houden van beide kanalen doe ik niet meer aan sinds ik vast heb mogestellen dat ze vaak intern aan elkaar gekoppeld worden.

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

Verwijderd

Topicstarter
Je bedoelt dan pinnetje dat naar beneden wijst ?

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:17

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

jep.. dat soldeerlipje aan de onderkant is de - / massa en dat lipje achteraan is de +

Wise enough to play the fool

• JuuL20
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-11-2021
Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 16:28:
Verder zou ik ook willen weten of je de massadraad voor L en R (dus rood en wit/zwart) beter apart houdt of niet ? :Y)
Ja apart houden! Anders heb je een aardlus.

Verwijderd

Ja apart houden! Anders heb je een aardlus
Onzin, signal ground is signal ground. Je bent in de war met het gescheiden houden van apparaat-aarde (bijv. dus van je PC [Klasse I]) en je signaal aarde (zoals bij audio/video [Klasse II]).
Iedereen met een multimeter kan het nameten: de ground voor links is 100% gelijk aan ground rechts.

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04-2025

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Signaal-aarde zou ik zoveel mogelijk koppelen, zodat je eventuele DC-offset tussen links en rechts gelijk houdt. In de versterker is het inderdaad al gekoppeld, maar je kunt onderweg natuurlijk altijd een minimaal verschil krijgen.
Het is niet echt belangrijk, maar alle beetjes helpen.
Pagina: 1