Toon posts:

Slechte beeldkwaliteit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een digitale videocamera, de JVC GRD93, komt overigens uit de VS. En als ik hem via de video-out op te TV aansluit heb ik gewoon zeer duidelijk beeld, op een 70 cm-scherm. Ik wilde echter wat gaan bewerken op de pc. Maar als ik hem op de PC aansluit en de beelden via USB of firewire met de bijgeleverde software naar de PC transporteer is het resultaat een zeer slechte beeldkwaliteit op full-screen. Alleen in een klein venstertje, 640 * 480, is het wel duidelijk, dit zie je dan ook terwijl het opgenomen wordt op de PC, in een previewvenstertje. Wat doe ik nou verkeerd, hoe kan het op de TV op zo'n groot beeld nou wel duidelijk zijn en op de computer niet en wat kan ik doen om dit te verbeteren?

Jan

• Dmitri
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Welk programma gebruik je voor het overhalen van de video naar de pc?
En met welk programma bekijk je de opgeslagen film?

Ik gebruik zelf Pinnacle Studio en als ik die op full-screen de film (.avi, opgenomen in DV-kwaliteit) laat afspelen ziet het er niet uit. Kijk ik bv met BSplayer, dan is er niks aan de hand.

[ Voor 2% gewijzigd door Dmitri op 27-12-2005 16:32 . Reden: typo ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik gewoon de bijgeleverde software en het maakt geen verschil met welk programma ik het afspeel. Maakt het dan verschil met welke software je de beelden captured?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2005 16:34 ]

• Velvet
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Welk programma gebruik je om je video's te importeren? Daarin moeten ergens instellingen staan voor de beeldkwaliteit waarmee je video's worden opgeslagen. Misschien staan die op een erg lage kwaliteit.
Op je tv kan je je filmpjes wel scherp zien omdat een tv een veel lagere resolutie heeft dan een computer.
Als het in je programma wel goed staat zou ik de gebruiksaanwijzing van de camera er maar eens bij pakken, want dan zou het ook wel in je videocamera verkeerd ingesteld kunnen staan.
Succes!

Fujifilm XT-20 | Fuji lenzen | Vintage lenzen