Ik heb hier een Abit nf-7 V2.0 welke al een tijd een brakke voeding had, dus vandaag had ik een nieuwe gehaald maar ik merk dat deze voeding geen -5V lijn heeft.
Als gevolg heeft dat dat hardware doctor( diagnostisch winbond progsel) een leuk alarm geeft omdat mijn -5V lijn iets van 3,55 volt is.
De pc is ook heel instabiel, zowel games als 3dmark houden het misschien 5 minuten vol.
Ik heb zelf al getest:
Ram(ok), Memtest
3d-kaart(ok), vervangen door mijn identieke gf 6800le en bij beiden geen problemen.
Hardeschijf door diagnostische tools en burn in test.
Nieuwe voeding( nu dus zonder 5v lijn).
Wat ik me afvraag is kan deze afwezigheid van de -5v lijn voor instabiliteit zorgen en hoe zit dat? Waarom zouden ze die lijn weghalen( staat zelfs netjes in de handleiding van de psu, maar niet waarom).
k heb ook nog geen BIOS update ervoor evonden, want in de BIOS staat -5v: 0.00.
Als gevolg heeft dat dat hardware doctor( diagnostisch winbond progsel) een leuk alarm geeft omdat mijn -5V lijn iets van 3,55 volt is.
De pc is ook heel instabiel, zowel games als 3dmark houden het misschien 5 minuten vol.
Ik heb zelf al getest:
Ram(ok), Memtest
3d-kaart(ok), vervangen door mijn identieke gf 6800le en bij beiden geen problemen.
Hardeschijf door diagnostische tools en burn in test.
Nieuwe voeding( nu dus zonder 5v lijn).
Wat ik me afvraag is kan deze afwezigheid van de -5v lijn voor instabiliteit zorgen en hoe zit dat? Waarom zouden ze die lijn weghalen( staat zelfs netjes in de handleiding van de psu, maar niet waarom).
k heb ook nog geen BIOS update ervoor evonden, want in de BIOS staat -5v: 0.00.
If it aint broke, fix it till it is!