Toon posts:

[Help] 6800LE Overclock.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn 6800le oced en nu draait hij op 450 mhz/1000 mhz
Stabiel en zonder artifacts op 16/1.5. })
[i]Waarom krijg ik dan geen betere prestatie? i]

:r Al mijn spellen draaien als bagger. :'(
Afbeeldingslocatie: http://img244.imageshack.us/img244/5929/6800le4zy.th.jpg
Ik heb sempron 2400+ @ 2.0 ghz. Socket A :D
En Corsair 1gb Pro series.

Heb de nieuwste drivers. forceware 81.98, Via chipset drivers 5.60.

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2005 16:43 ]

• Jckx
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Definieer 'bagger' :).

Verwijderd

Topicstarter
'Bagger"

Hier bedoel ik mee dat het happert en nog al laggy is.

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Wat voor score haal je dan in bijvoorbeeld 3DMark2001/03/05 en AquaMark?
Hier kunnen we natuurlijk vrijwel niets mee.

Wellicht een driverprobleem? DirectX? AGP instellingen?

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:08

Thandor

SilverStreak

Hoe en wat heb je getest om te concluderen dat de spellen 'bagger' draaien ?
Misschien draait het systeem wel 'bagger' omdat er iets niet goed geïnstalleerd en/of geconfigureerd is. (En het dus niet eens aan de videokaart hoeft te liggen).

Loop de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door, misschien kom je m.b.v. deze instructies tot de oplossing.
Controleer ook of je alle software goed geïnstalleerd hebt. Hierbij moet je denken aan :
• Chipset drivers
• Goede videokaart drivers
• DirectX
• Geen andere programma's op de achtergrond draaien ?

Uiteraard geldt voor de drivers de standaard regel : Nieuwer is niet altijd beter ;)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Topicstarter
_/-\o_ Bedankt voor de info ik zal het even doornemen.

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2005 16:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
De tests die ik heb gedaan om te concluderen dat het mijn computer niet goed draait zijn:

Cs:s Stess test: @ high - 1280 x 1024. : 30 fps.

Fear stress test: 80% 25 - 45 fps

3dMark2003: 5789 punten
3dmark2001: 9392 punten

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2005 16:41 ]

• Renegade!
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-12-2025
Dat is inderdaad niet echt zo heel veel :P Misschien moet je je klokfrequenties eens wat lager zetten, teveel is nooit goed ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net de omega forceware 66 drivers geprobeerd nu loopt het veel beter ik krijg bij Cs:s gemiddeld 80.87 Fps
en ik heb de clocks wat verlaagd nu naar 400 mhz core/ 950 mhz mem.

Nieuw is niet altijd beter. 8)

ps. waarom zijn de vloeren bij Cs:s zo glimmend ligt dat aan de omega drivers ?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2005 19:11 ]

Verwijderd

Toevallig hiervoor een ati kaart gehad?

Al aan een format gedacht?, ik neem aan dat je de kaart net nieuw hebt :)

directX / chipset / omega drivers geinstalleerd?

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:13

XanderDrake

Build the future!

Volgens mij ben je zo ver door geclockt dat het juist prestaties in de weg zit!

probeer eens 400/900mhz, en run dan 3dmark, ook 2005.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

• Me_Again
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-05-2025
Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 19:10:
Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 19:14:
Toevallig hiervoor een ati kaart gehad?
Zit er verschil tussen hoe je beeld er uit ziet bij ATI en NVidia?

[ Voor 32% gewijzigd door Me_Again op 27-12-2005 23:36 ]

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Me_Again schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 23:35:
[...]

[...]

Zit er verschil tussen hoe je beeld er uit ziet bij ATI en NVidia?
Ja, daar kan verschil in zitten. Naast dat kunnen er resten van andere drivers op het systeem zitten die mogelijk de boel in de spreekwoordelijke soep doen laten lopen ;)
Het verschil hoeft niet zozeer voor te komen bij de vloeren van Counterstike : Source. Dit kan namelijk ook een probleem/eigenschap van de Omega drivers zijn.

@erasor90
Overigens heb je nu mooi benchmarks gepost, wat zijn de verschillen tussen 'stock-speeds' en de overclockte waardes ?

Verwijderd

Topicstarter
@Thandor heb net 3dmark05 gedraaid op stock: 3545 punten
400/900: 3570 punten

Dus zo veel verschil is het niet.

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Volgens mij haalt een GeForce 6800LE op stock inderdaad ~3500 punten bij 3DMark05.

Weet je zeker dat de nieuwe (overclockte) instellingen ook écht toegepast worden ?
Probeer eens PowerStrip om de kaart op te voeren.
Misschien dat je met andere programma's ook de instellingen kunt valideren ? (Misschien dat 3DMark05 ook de klokfrequenties van de kaart kan uitlezen).

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik nu powerstrip voor overclock en rivatuner voor unlock. Powerstrip en rivatuner lopen synchroon. Dus al ik bij powerstrip 450/1000 invoer is het bij rivatuner hetzelfde dus ik denk wel dat de clocks worden toegepast.

Mijn spellen lopen nu als een zonnetje. :+ geen happeringen. _/-\o_

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2005 00:34 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 19:10:

Heb ik sinds kort ook, maar komt door de update van source naar mijn weten en dus niet door je drivers

Verwijderd

hmm,.. niet veel te zeggen,alleen maar dat winfox van leadtek ook wel goed is voor je kaart over te klokken
http://www.leadtek.com.tw...nlineid=6&downline=WinFox

(heb mijn 6800 gt op die manier lopen op 400/1100 >:) met de stock cooling stressed 65-70 graden,..niet helemaal goed maar ga me binnekort een andere koeling halen,iemand tips?)

-JiN-

Verwijderd

Vindt dit toch maar triestige resultaten, :?
ik haal 3895 punten in 3d mark 05 met mijn 6600GT die dan ook nog eens passief gekoeld is!
In 3d mark 03 gaat ie tegen de 9200 punten. })

Zijn de behaalde scores voor de 6800 dan niet wat aan de lage kant?

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-08 07:59

silitek

Tubes Only

Denk dat de TS z'n kaart te ver geclock heeft. Mijn gewone 6800 werkt op 16 1.6vp 400/900 bijna 5k in 3dmark05 :)...

Tubes....It's what make music music!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2005 @ 15:53:
Vindt dit toch maar triestige resultaten, :?
ik haal 3895 punten in 3d mark 05 met mijn 6600GT die dan ook nog eens passief gekoeld is!
In 3d mark 03 gaat ie tegen de 9200 punten. })

Zijn de behaalde scores voor de 6800 dan niet wat aan de lage kant?
Nu zie je maar weer dat 3dmark niet alles zegt,want in games maakt een 6800le 16x1 400/1000 gehakt van een 6600GT.

Mijn score is ook niet zo hoog in 3dmark05 iets van 44xx, met de core/mem op 400/830.

maar mijm hoogste 3dmark03 is 13007 met core/mem op 441/840 1.4v

en als ik boven de 441 klok dan daalt mijn score als een gek en ook mijn mem boven de 960 dan daalt de score ook allen maar,dus denk dat hij te ver is geklokt of te weinig volt op zijn core.

[ Voor 14% gewijzigd door mad_max234 op 28-12-2005 16:08 ]

• gyjo
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23:39
Post eens wat meer over je systeem.
Wat voor een voeding heb je eigenlijk, hieraan kan het ook wel eens liggen. Hij kan zich gaan terugclocken of heel onstabiel worden.
En wat voor een koeling heb je erop zitten?
Want die scores zijn echt zwaar onder de maat, mijn 6600gt doet 4150 punten in 3dmark05. En een 6800 le @gt moet toch minstens 4500 halen.

[ Voor 37% gewijzigd door gyjo op 28-12-2005 16:16 ]

Verwijderd

Hoop dat je gelijk hebt anders heeft ie echt wel een barakke core gekregen op z'n LE....
8)7

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2005 16:16 ]

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ehm ik haal geloof ik 9500 in 3dmark 2003, mert een LE 16 pipelines

Maar het zou kunnen zijn dat jij die van jou te ver hebt overclockt gooi hem eens iets terug en kijk eens of je score dan omhoog gaat.

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06:42
Ik heb pas een brak kaartje: 6800le

Ik heb heb op 16,6 lopen, en op 340\840, en als ik de clocks omhoog gooi, klapt de voeding er gewoon uit..... NO SIGNAL.

Misschien komt het doordat ik maar 1.1 v door de core heb lopen.

Degene die hier iets vanaf weet, anwoordennnn :9

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

SOEDARKMASTER schreef op woensdag 28 december 2005 @ 20:07:

Ik heb heb op 16,6 lopen, en op 340\840, en als ik de clocks omhoog gooi, klapt de voeding er gewoon uit..... NO SIGNAL.

Hmmmmmz, dit heb ik nog niet eerder gehoort. Meestal krijg je of haperingen of arties, maar een complete failure is nieuw. Aan je voltage kan het liggen, maar ik zou als ik jou was zuinig zijn, het klinkt allemaal nogal eng :/ .

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02-08 02:24
Misschien een te zwakke voeding???

http://specs.tweak.to/16567

• Cloudy
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-07 09:20
Ik heb hulp nodig, gasten

Ik heb paar weken geleden een 6800NU gekocht en heb last van artifacts vanaf drivers 71.84+.
ff plaatje ervan.

Afbeeldingslocatie: http://img311.imageshack.us/img311/4022/shot00004pj.th.jpg

Ik krijg deze artifacts met die Mother Nature, 3dmark05's laatste test met die walvis en met Unreal Tournament 2k4 als ik de damage amplifier pak of met instagib.

Als ik driver 71.84 gebruik, zien de muren en gronden van Quake 4 er weer niet goed uit. Het lijkt een beetje op doom 2 graphics (wazig gekleurde vierkantjes). De andere dingen zien er gewoon goed uit.
Met 81.98 ziet Quake 4 er weer gewoon goed uit.

Specs
Intel Pentium 4, 1600 @ 2133 MHz (16 x 133)
MSI 645 Ultra (MS-6547) (5 PCI, 1 AGP, 1 CNR, 3 DIMM)
NVidia 6800 NU met 1 vertex shader unlockt
512 MB (PC2100 DDR SDRAM, Kingston)
NVIDIA GeForce 6800 (128 MB)
Creative SB0240 Audigy 2 Platinum Sound Card
Maxtor 6Y160P0 (160 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/133)

Ik heb overigens me FSB op stock speed gezet en de kaart ook op stock (pipes en vertex shader ook) gezet, maar dit heeft geen effect gehad.

Ik had dit bij www.nvidia.com ook willen vragen, maar ik kan daar niet eens een account aanmaken. Daar staat namelijk al dat mijn emailadres al geregisteerd is en met een andere emailadres staat er een internal error ofzo.

Wat kan ik eraan doen of is mijn kaart kaputt? :(

Wazaa?

Verwijderd

NVidia 6800 NU met 1 vertex shader unlockt
Ik denk dat je daar je probleem al hebt als je wat hebt geprobeerd te unlocken ;)

Ik denk dat de terugLock niet goed gegaan is, of hij is dusdanig beschadigd geworden dat je dit nu blijft houden. Zet met rivatuner een double check of alles ook werkelijk terugstaat, en formateer windows XP eens met dat driver versie's veranderingen.

• Cloudy
Ik zie bij rivatuner 1,5vp staan, dus ik neem aan dat het weer gelocked is. Ik heb overigens ook rivatuner uninstalled, maar het heeft ook geen effect.

Ik wist overigens niet dat je met unlocken je kaart kan beschadigen?!?
Ik heb atitool gedraaid en het geeft geen artifacts aan zelfs als ik die extra vertex shader aandoe. Als ik de extra pipes aandoe, geeft atitool dat wel aan (die pipes zorgen dan ook echt voor artifacts).

en waarom heb ik die rare artifacts dan niet met drivers 71.84?

Wazaa?

Verwijderd

Ik heb ook last van een vaag probleem:

Ben in bezit van een nieuwe asus v9999/TD en heb hem kunnen unlocken tot 16/1 6v
helemaal top zou je denken!
Nu heb ik alleen tijdens het gamen nergens geen last van maar wel tijdens het afspelen van de filmpjes in de games. (bij need for speed most wanted bv.)
Dan zie ik willekeurig zwarte stipjes op mijn beeld flikkeren telkens op verschillende plaatsen. Ze zijn wel erg klein maar wel te zien..

Weet iemand waar dat aan kan liggen? miss door het unlocken? zoja door wat komt het dan de pipelines of de vertex shader?

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-08 00:53

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

(jarig!)
Verwijderd schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 00:36:

Ben in bezit van een nieuwe asus v9999/TD en heb hem kunnen unlocken tot 16/1 6v
Nu heb ik alleen tijdens het gamen nergens geen last van maar wel tijdens het afspelen van de filmpjes in de games. (bij need for speed most wanted bv.)
Dan zie ik willekeurig zwarte stipjes op mijn beeld flikkeren telkens op verschillende plaatsen. Ze zijn wel erg klein maar wel te zien..

Weet iemand waar dat aan kan liggen? miss door het unlocken? zoja door wat komt het dan de pipelines of de vertex shader?
1. Het 6800LE/XT Topic Deel 22 :)
Daar is hij voor bedoelt, alleen deze week een beetje weggezakt.

2. Of het aan de unlock ligt kun je heel makkelijk achter komen. Namelijk je unlock gewoon weer uitschakelen en testen. Als het er aan ligt dan zul je ook moeten testen waar het dan precies aan ligt want dit is niet zo te zeggen.

[ Voor 4% gewijzigd door Ultraman op 31-12-2005 01:48 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

cybersteef schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 01:45:
[...]

1. Het 6800LE/XT Topic Deel 22 :)
Daar is hij voor bedoelt, alleen deze week een beetje weggezakt.

2. Of het aan de unlock ligt kun je heel makkelijk achter komen. Namelijk je unlock gewoon weer uitschakelen en testen. Als het er aan ligt dan zul je ook moeten testen waar het dan precies aan ligt want dit is niet zo te zeggen.
Ok bedankt voor je reply!
Ik ga dan maar eens uittesten waar het vandaan komt!
Blijf het alleen wel vreemd vinden dat ik het alleen tijdens de filmpjes heb en niet tijdens het gamen zelf...

• Speeddragon
  • Laatst online: 23:46
als je artifacts hebt maar je vind het niet zo erg zijn die dan slecht voor je video-kaart?

Heel veel lurken, heel weinig posten..

• Greyh0und
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Greyh0und

wandelende informatie stand

@erasor90:
Ik zie dat je ook azureus hebt draaien. komt het mischien daar door? (omdat azureus nogal zwaar is...)

dus probeer het eens zonder azureus aan te hebben.

Greyh0und

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-08 00:53

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

(jarig!)
SPEEDDRAGON schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 11:47:
als je artifacts hebt maar je vind het niet zo erg zijn die dan slecht voor je video-kaart?
Maakt voor je videokaart verder niets uit, die maakt enkel rekenfoutjes, stuk gaat hij er niet aan.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Speeddragon
  • Laatst online: 23:46
oke bedankt vroeg ik me namelijk af

Heel veel lurken, heel weinig posten..

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:51
SOEDARKMASTER schreef op woensdag 28 december 2005 @ 20:07:

je voeding is te zwak.. kijk effe of je de voeding stekker die je in de vidcard stopt verder nergens in gestopt hebt. had laatst ook de probleem, de voedingstekker die in de vidcard zat zat ook nog eens op de hdd en fdd... en dat trok ie dus niet als ik de drivers installeerde. kwam ik neit eens langs de windows login scherm. kreeg ik ook n signal melding en ging mn monitor in standby.

gewoon andere kabel vanaf de voeding erin gepropt (in mn kaart) en hij doet het weer fantastisch.

alleen jammer de mijne zou een volledig geunlockte moeten zijn alleen inbepaalde spellen krijg ik wat artifacts... dus loopt ie nu op 12.1\6
maar kijken of betere koeling die artifacts kan remmen.

ik haalde inderdaad met volledig unlocked verder stock speeds ook 9500 mark03

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:51
Verwijderd schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 00:36:

dat zelfde probleem had ik dus ook. maar het schijnt dus een van de pipelines te zijn bij mij...
wat mij opviel was da tik vooral in de 2d geeeltes van de game problemen had in de menus en de spedmeter tijdens het spelen van de spel, maar niet in de 3d gedeelte.

echt jammer wat die paar stippen vond ik neit erg, maar tijdens het spelen van ut2004 schijnen d e arts toch wat heftigert te zijn en is ook eht 3d gedeelte gestippeld dus nu terug gezet naar 12.1/6
wel jammer want die gozer van wie ik het kocht beweerde da tie voledig te unlockenw as... en hij raait 3dmark ook zonder arts op 16/6

• Cloudy
Update....

Ik heb net Windows opnieuw erop gezet (eerst formatted), windows geupdate, nvidia driver 81.98 en 3dmark03 geinstalleerd en ik heb nog steeds artifacts.ook heb ik de agp drivers opnieuw geinstalleerd en dit verandert helemaal niks.

Heeft iemand nog suggesties voordat ik deze kaart bij iemand anders probeer? mijn vrienden hebben namelijk helemaal geen verstand van computers en het zou al een wonder zijn als ze weten wat een agp-slot is :S

Wazaa?

• JSTPS
dangerpaki schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 12:28:
[...]

je voeding is te zwak.. kijk effe of je de voeding stekker die je in de vidcard stopt verder nergens in gestopt hebt. had laatst ook de probleem, de voedingstekker die in de vidcard zat zat ook nog eens op de hdd en fdd... en dat trok ie dus niet als ik de drivers installeerde. kwam ik neit eens langs de windows login scherm. kreeg ik ook n signal melding en ging mn monitor in standby.

gewoon andere kabel vanaf de voeding erin gepropt (in mn kaart) en hij doet het weer fantastisch.

alleen jammer de mijne zou een volledig geunlockte moeten zijn alleen inbepaalde spellen krijg ik wat artifacts... dus loopt ie nu op 12.1\6
maar kijken of betere koeling die artifacts kan remmen.

ik haalde inderdaad met volledig unlocked verder stock speeds ook 9500 mark03
Ik heb een Antec 480 watt TRUEPOWER dus daarmee zit het wel goed :P
Alle stekkers zitten goed.
En mijn 6800le loopt op 16/6 :P

PS. Mijn stock snelheden 3dmark03 score is 11200 puntjes :*)

[ Voor 17% gewijzigd door JSTPS op 01-01-2006 15:39 ]

• WillemJanJansen
  • Laatst online: 30-07 08:47
SOEDARKMASTER schreef op zondag 01 januari 2006 @ 15:35:
[...]

PS. Mijn stock snelheden 3dmark03 score is 11200 puntjes :*)
Haha, dit geloof ik dus echt NIET, Voor die score moet mijn V9999/TD minstens op 410/850 lopen, op 16/6 dus. Dit haal je NOOIT op 300/700, ook niet met 16/6 aan.

De TS heeft al een tijdje niet meer gereageerd maar ik heb toch nog een aanmerking: Ben je wel 3d aan het overklokken? Er zit namelijk maar 30 punten tussen je scores, het lijkt er op dat je met 2d aan de gang ben geweest...

• Me_Again
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-05-2025
Asus V9999/TD

16 pipelines
6 Vertex shaders
Core @ 395
Memory @ 425

Afbeeldingslocatie: http://img393.imageshack.us/img393/9864/3dmark03116731sb.th.jpg

• db87
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-08 22:46

db87

Mach 2 GT modded

Te zwakke voeding en throttle problemen.
Gebruik je wel ATItool "Scan for Artifacts" ?
450/1000Mhz is niet realistisch zonder mods.

ECT Prometeia Mach 2 GT modded

• JSTPS
[quote]WillemJanJansen schreef op zondag 01 januari 2006 @ 15:45:
[...]

Haha, dit geloof ik dus echt NIET, Voor die score moet mijn V9999/TD minstens op 410/850 lopen, op 16/6 dus. Dit haal je NOOIT op 300/700, ook niet met 16/6 aan.

Ik heb wel een amd 3500 64 bit he. misschien zit het daarin :9

• WillemJanJansen
  • Laatst online: 30-07 08:47
SOEDARKMASTER schreef op zondag 01 januari 2006 @ 19:34:

Kom maar op met die verificatie link dan ;), die score kan gewoon niet @ stock speeds....

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

SOEDARKMASTER schreef op zondag 01 januari 2006 @ 19:34:
[...]
Euh, nee, dat kan gewoon niet. Wat je ook beweerd.
Ikzelf heb het huidige record van een 6800LE unlocked @ stock op mn naam staan.
Het was 9785 3dmarks 2003. Mijn PC draaide toen AMD64 @ 2.4ghz, dus zeg maar rond de prestaties van een 3700+.
Er is echt geen manier dat jij 11000+ punten kan halen op stock snelheden, zelfs niet als je een FX57 @ 3.5ghz zou hebben.

Pagina: 1