Ik ben bezig met een klein programma die een simpel lijstje maakt van films die verspreid staan over wat schijven op mijn computer, nu lukt dat allemaal aardig alleen nu loop ik tegen het volgende probleem op:
Ik wil er voor zorgen dta submappen ook gechecked worden op videobestanden dus voeg ik alle mappen die ik tegenkom toe aan een list die ik doorloop. Werkt perfect maar ik kom op een gegeven moment systeemmappen tegen die ik helemaal niet nodig heb.
voorbeeldje van de uitvoer die ik nu krijg:
Dat wil ik dus helemaal niet in mijn uitvoer, maar is er een manier om te checken of iets een systeemmap is
code waarmee ik de mappen toevoeg is vrij simpel:
Ik wil er voor zorgen dta submappen ook gechecked worden op videobestanden dus voeg ik alle mappen die ik tegenkom toe aan een list die ik doorloop. Werkt perfect maar ik kom op een gegeven moment systeemmappen tegen die ik helemaal niet nodig heb.
voorbeeldje van de uitvoer die ik nu krijg:
code:
1
2
3
| O:\System Volume Information\_restore{9714DF08-3769-419D-A35E-5E94F7BC9245}\RP28\
O:\System Volume Information\_restore{9714DF08-3769-419D-A35E-5E94F7BC9245}\RP29\
O:\System Volume Information\_restore{9714DF08-3769-419D-A35E-5E94F7BC9245}\RP30\ |
Dat wil ik dus helemaal niet in mijn uitvoer, maar is er een manier om te checken of iets een systeemmap is
code waarmee ik de mappen toevoeg is vrij simpel:
Java:
1
2
3
4
5
6
| if (!current.isDirectory()){ .... } else if (subDir){ System.out.println("added " + current + "\\"); //debug dirs.add(current + "\\"); } |