Dell 2405FPW als t.v.?

Pagina: 1
Acties:

• diotav
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:00
Het ziet er naar uit dat ik een Dell 24" monitor over heb. Omdat er straks al ééntje aan mijn PowerMac G5 hangt is het overbodig om er een 2e aan te hangen. Is het mogelijk om deze als stand-alone t.v. te gebruiken? Zoja ... wat heb ik hiervoor dan nodig en wat gaat het me kosten?

Diotav

dion.dev

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het kan prima, wat je nodig heb is een losse TVtuner die je aan kan sluiten op 1 van de inputs die je scherm heeft. de 2405FPW heeft de nodige mogelijkheden hiervoor, dus wat dat betreft moet dat gen probleem zijn.

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-07 21:13
Hij heeft verschillende video-ingangen, oa. S-video en Cinch (gele tulpstekker).

Sluit hier een digitenne/KPN digitale tv/digitale kabel-ontvanger op aan en je hebt een televisie.
Daar het scherm geen ingebouwde speakers kent, zul je 'm op je stereo aan moeten sluiten, of evt een sound-bar van Dell onder het scherm hangen.

Zo'n digitale ontvanger heeft dus een scart-uitgang, en een eigen afstandsbediening, dus voor een paar tientjes kun je al aan de slag.

• diotav
En welke raden jullie me dan aan? En gaat dit werken met bijv. de Wanadoo Livebox?

dion.dev

Verwijderd

diotav schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 15:55:
En welke raden jullie me dan aan? En gaat dit werken met bijv. de Wanadoo Livebox?
Eigk zou het juist beter moeten werken toch? Digitale tv is dat toch?

• diotav
Is inderdaad digitaal ... op dit moment gaat de t.v. nog steeds via de kabel maar van april woon ik ergens anders en ga ik denk ik voor de Wanadoo Livebox.

dion.dev

• Apothor
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-04 14:06
(jarig!)
Ik vind het een bloedmooi scherm dat ik wil gaan gebruiken als zowel computer monitor als tv-scherm met digitale tv. Ik maak me alleen een beetje bezorgd over die repsonse time van al die TFT's. Met een reactietijd van 16 ms is dan de refresh rate niet 1000/16 = 62,5 Hz? Dan ben ik weer terug naar af: alsof ik naar een tv-scherm of computer monitor van 10 jaar oud met zo'n heerlijk flikkerend 50 of 60 Hz beeld kijk. Of vergis ik me daar in?

Systeem Specs - ApoNet - DSTV Trinity

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:07
TFT schermen werken niet met refrashrates dus maak je geen zorgen ;)

• Apothor
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-04 14:06
(jarig!)
Nu je t zegt: ze herbouwen alleen veranderd beeld. Vandaar dat je er niet mee wil gamen of actiefilms kijken met hoge refreshrates!

Maar hier [rml][ 24" TFT]Dell 2405FPW ervaringen Deel 5[/rml] word er bijvoorbeeld wel over refreh rates gesproken. Waar slaan die dan op?

[ Voor 44% gewijzigd door Apothor op 05-01-2006 19:32 ]

Systeem Specs - ApoNet - DSTV Trinity

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:14
TFT's doen niet aan REFRESH-rates, er zitten geen puntjes op die uitdoven en steeds weer door dat kanon achterin je monitor aangezwiept moeten worden.

Wel wordt het beeld met een bepaalde snelheid van je pc naar je TFT verzonden, en dit gaat met 0 beeldjes per seconde.

De refresh zoals deze bij een CRT nodig was is er dus niet meer, maar wel wordt je monitor 60x per seconde geupdatete met nieuwe informatie. Hier zie je echter 0,0 van qua knipperen of zo, omdat de TFT-pixels op hun ingestelde helderheid "blijven branden" (lees: licht doorlaten van de backlight) totdat ze een nieuwe waarde krijgen toegewezen.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Pagina: 1