Samen een spel in een zelfde internet server spelen

Pagina: 1
Acties:

• BlackHawkDesign
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-11 09:36
hey mensen,

ooit had ik zelf al een mooie oplossing voor, maar ja .. na jaren vergaat de kennis helaas. Ok ik zal even het probleem uitleggen:

Wij thuis hebben een netwerkje met een router. Wanneer mijn kleine broertje naar een internet server met bijvoorbeeld Half life 2, COD half life 1, cs of wat dan ook connect... No problemo
Ik kan dan ook t zelfde spel online spelen MAAr wanneer ik samen met hem wil spelen in een zelfde server dan KAN DIT NIET.. De 2e computer die wil connecten kan dan niet, dit omdat de 1e computer het "kanaal/poort" bezet houdt... Heel leuk :/ :+

Nu kon je dit simpel oplossen door iets toe te voegen aan de snelkoppeling bij "doel"
voorbeeldje:
"C:\Games\Half Life2\Steam.exe" -applaunch 320 -console

hier wordt bijvoorbeeld console toegelaten bij half life 2,
maar je kon dus ook iets anders toevoegen met een poort en daardoor was het dus mogelijk saampjes te spelen in een internet server. Ik heb dit al 2x voor elkaar gekregen maar door verschillende formats zijn deze gegevens kwijt geraakt :(

DUSS ik vraag nu jullie(ja ik heb nu al 3 uur gezocht op internet maar krijg continui het simpele antwoord: het kan niet) om hulp!!! :D

alvast bedankt

• Beamer
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-10 15:17

Beamer

Return of the legend

Interessant probleem, moet zeggen heb er nooit last van gehad met de spellen die ik met mijn broertje speelde. Maar je zegt zelf dat je de poort kan aanpassen voor het spel toch? Lijkt mij dat je eerst op de site van het spel gaat kijken hoe de poort aan te passen deze forwarden in je router naar de pc waar je de poort hebt veranderd. Voor de 2e pc kan je dan gewoon de standaard poort aanhouden ofn desnoods deze ook mappeen naar een andere dan default poort zodat je weet dat het verkeer goed wordt geleid.
Lijkt me dat het zo moet lukken.

20 jaar "tweaker" weliswaar low profile maar nog steeds geinteresseerd

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-11 22:26

ThaHandy

Discovery Channel

met valve kan/most je de client poort veranderen op 1 van de pc's, die staat standaard op 27005 dacht ik

/edit
ja dus:

] clientport
"clientport" is "27005

hoe dat met COD gaat weet ik niet

[ Voor 70% gewijzigd door ThaHandy op 27-12-2005 17:10 ]

• BlackHawkDesign
ja ik hoor wel vaker dat mensen er geen problemen bij ondervinden, vind ik vreemd

iig.. op de websites van de spellen staat niks, alleen standaart crap ik weet eigenlijk precies al waar aan het ligt en hoe ik het moet aanpassen ja.. maar het probleem is... ik moet wel het juiste weten wat ik moet intikken het was zoiets als -client 27026 ofzo..

maja dat werkt niet.. dus kennelijk was het iets anders, alleen kan nergens vinden wat Ik heb al eerder een topic over dit probleem gepost, alleen toen kreeg ik ook geen antwoorden :(

• Beamer

Beamer

Return of the legend

welk spel praat je nu dan over? dan kunnen we even beter met je meekijken.

• M.I.G.
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-07 19:34

M.I.G.

[like an alien]

Ik heb dit zelfde met BF2 gehad [en heb dit nu ook nog steeds dus]. Ik denk dat het o.a. komt om de illegaliteit/voordeel tegen te gaan. Kan vroeger me wel herinneren dat een maatje van mij met unreal tournament een extra pc aanzette waar hij dus ff makkelijk mee kon kijken aan de andere kant zeg maar.

[ Voor 7% gewijzigd door M.I.G. op 27-12-2005 17:13 ]

• BlackHawkDesign
het geld voor een groot aantal spellen,

ik wil het nu werkend krijgen voor het spel: half life 2 deatmatch, maar het is dezelfde oplossing als die van half life 1, cs :) (COD werkt het ook bij) Het is alleen zo lastig te vinden en volgens mij hebben er veel meer mensen last van

• Beamer

Beamer

Return of the legend

I figured out a fix for multiple computers connecting to the same server. The default client port for Half-Life is 27005, so for the extra computers on your LAN, add "+clientport 2700x" to the HL shortcut command line; the x would be 6, 7, 8, and on up. This lets multiple computers connect to the same server.

Voor nog meer spellen raadpleeg deze site:
http://www.practicallynet...nksys_router_help_pg4.htm. Gaat over een linksys maar neem aan dat het met andere routers ook moet lukken op deze manier }) . Denk er wel aan dat je mis nog wel ff die poorten moet mappen, mis hoeft het ook niet maar mocht het niet meteen lukken ook eerst nog ff proberen te mappen in je router.
We horen het wel of het is gelukt.

[ Voor 14% gewijzigd door Beamer op 28-12-2005 09:41 ]

• BlackHawkDesign
JE bent een SCHAT (K) haha :)
het werkt erg bedankt, gelijk die shit opgeslagen :p wil het niet nog een keer kwijt
Dit was het gene wat ik zocht

thanx a lot _/-\o_
Pagina: 1