Toon posts:

Hoe hybrid Booster te gebruiken bij Asrock K8Upgrade-VM800?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi

Al weken ben ik op zoek hoe ik mn AMD Sempron kan overclocken door gebruik te maken van de hybrid booster technologie, dat blijkbaar ondersteund word door mijn Arock K8Upgrade-VM800 MB.

Echter, men is niet ff zo slim geweest om daar ook even een aantal aanwijzingen
voor in het boekje te zetten. en het enige dat je er over kan vinden is een antwoord
in de FAQ van asrock (voor een ander typeMB) waar men verwijst naar
het omzetten van de FID jumpers, waar mijn MB nog nooit van gehoord heeft.

Is er iemand die hier meer over weet?

Hoor het wel
Robert

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:08

Thandor

SilverStreak

Volgens de Online Handleiding kun je de multiplier veranderen in het BIOS. Jumpers (FID, Frequency Identify) heb je in jouw geval niet nodig.
Let hierbij wel op dat je niet boven de 'maximum' multiplier kunt gaan. Ook weet ik niet zeker of jouw AMD Sempron een vrije multiplier heeft naar beneden, immers heeft niet elke AMD Sempron ondersteuning voor Cool 'n Quiet.

Het voltage kun je als het goed is ook veranderen in het BIOS.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Topicstarter
mmmmm dit zuigt enigzins...

Dat met diemultiplier had ik al gezien echter de staat maximaal op x9(=1800Mhz)

de multiplier aanpassen naar boven heeft dusgeen resultaat.
(bijv x15=3000Mhz is wel in te stellen, maar omdat de main x9 is gaat ie gewoon niet sneller draaien)

x9 =1800 Mhz is ook meteen de snelheid waarvoor de CPU verkocht word

ik denk dat ik maar moet concluderen dat deze Sempron64 3000+ qua multiplier
niet aan te passen is?

Robert

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

met overclocken wil je juist niet je multiplier omhoog gooien maar omlaag zodat de FSB omhoog kan. Hierdoor haal je veel meer kracht uit je computer, zelfs al blijft de processor zelf op de standaard frequentie.

MechWarrior || Monsters Game

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 16:03:
mmmmm dit zuigt enigzins...

Dat met diemultiplier had ik al gezien echter de staat maximaal op x9(=1800Mhz)

de multiplier aanpassen naar boven heeft dusgeen resultaat.
(bijv x15=3000Mhz is wel in te stellen, maar omdat de main x9 is gaat ie gewoon niet sneller draaien)
Dat klopt, de processoren zijn multiplier gelocked (althans, de hogere MP's dan waar 'ie voor bedoelt is, is gelocked).
x9 =1800 Mhz is ook meteen de snelheid waarvoor de CPU verkocht word

ik denk dat ik maar moet concluderen dat deze Sempron64 3000+ qua multiplier
niet aan te passen is?

Robert
Mogelijk alleen naar lagere multipliers. Je zal in dit geval dus de Hyper Transport Frequency op moeten krikken. (In jouw BIOS heet dit CPU Host Frequency)
GambitRS schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 16:07:
met overclocken wil je juist niet je multiplier omhoog gooien maar omlaag zodat de FSB omhoog kan. Hierdoor haal je veel meer kracht uit je computer, zelfs al blijft de processor zelf op de standaard frequentie.
Een FSB heeft 'ie niet. Overigens zal multiplier verlagen hier waarschijnlijk niet nodig zijn. De maximale multiplier is dermate laag dat het verhogen van de CPU Host Frequency (De Hyper Transport Bus) weinig effect heeft op de uiteindelijke klokfrequenctie van de processor. Je kunt er namelijk praktisch vanuit gaan dat de processor wel op 2,2GHz kan draaien ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal eens kijken of ik de Hyper Transport Bus hoger kan krijgen
in de BIOS. Uiteraard was het wel de bedoeling om het geheel een hogere snelheid te laten krijgen,

To be Continued....

Robert

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

HTB, FSB, het doet gewoon hetzelfde met een andere marketingnaam. Voor mijn part noem je het moedertrillingsfrequentie, MTF :P Natuurlijk zitten er technische verschillen in dat geloof ik best maar dat is voor het operationeel gebruik niet belangrijk. Nog steeds blijft gelden dat hoe hoger, hoe beter. Kan ie niet meer hoger? Dan verlaag je de multiplier en je probeert het nog een keer.

[ Voor 22% gewijzigd door GambitRS op 28-12-2005 02:32 ]

MechWarrior || Monsters Game

• Ward Vr
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-03 12:15
Ook bij mij(Asrock P4V88 + P4 3Ghz prescott core) werd die Hybrid booster technologie beloofd, maar omdat ik er weinig van terug vond in de handleing, nam ik een kijkje op de site en daar zeiden ze dat de processor 'het' wel moet ondersteunen...kwestie van duidelijk te zijn...
btw: is het normaal dat ik bij het overclocken (dmv van fsb te verhogen, anders kan niet: multiplier is locked staat er in het bios) maar aan 3.3 Ghz geraak, omdat mijn ATI Radeon 9550 GE uitvalt bij de minste 3d verwerking...

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Ward Vr schreef op woensdag 28 december 2005 @ 12:45:
Ook bij mij(Asrock P4V88 + P4 3Ghz prescott core) werd die Hybrid booster technologie beloofd, maar omdat ik er weinig van terug vond in de handleing, nam ik een kijkje op de site en daar zeiden ze dat de processor 'het' wel moet ondersteunen...kwestie van duidelijk te zijn...
De zogenaamde 'CPU Lock Free' : [rml][ Discussie] Intel Prescott, Nocona & EM64T : FAQ[/rml]
De informatie in dat topic kan verouderd zijn, het kan namelijk zijn dat processoren met EIST (bv. de Pentium4 6xx serie) ook onder de 'CPU Lock Free-processoren' vallen ;)
btw: is het normaal dat ik bij het overclocken (dmv van fsb te verhogen, anders kan niet: multiplier is locked staat er in het bios) maar aan 3.3 Ghz geraak, omdat mijn ATI Radeon 9550 GE uitvalt bij de minste 3d verwerking...
Dat klopt, als jij de FSB verhoogt zonder een 'PCI/AGP lock' dan gaan zowel de PCI als AGP sloten ook sneller draaien.
Bij een FSB van 200MHz heb je een AGP divider van 3. Immers komt 200MHz delen door 3 uit op 66MHz. Als je vervolgens de FSB omhoog gooit gaat de klokfrequentie waarmee het AGP slot werkt ook omhoog.
Sommige videokaarten kunnen prima werken een 80MHz AGP Bus, sommige kaarten haken al af bij de 70MHz.

Als je de mogelijkheid hebt om die divider aan te passen dan kun je weer verder gaan. 200 / 4 = 50MHz. Je kunt dan weer prima opvoeren tot een 266MHz FSB (mits de chipset, PCI divider, etc. dat ook aan kunnen ;) ). Immers is 266 / 4 = 66MHz

• Ward Vr
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-03 12:15
Dat is het juist: er is nergens een optie "AGP/PCI lock" te vinden laat staan een optie voor de divider...
Blijkbaar heeft een Asrock P4V88-bios dat niet (had ik het geweten bij de aankoop... O-)

[ Voor 4% gewijzigd door Ward Vr op 29-12-2005 14:16 ]

Pagina: 1