Toon posts:

Hulp nodig bij internet delen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer bij een kennis van me adsl-verbinding te delen met een beetje onlogische verbinding, maar tot op heden is me dat nog niet gelukt. Tot nu toe heeft het me al behoorlijk wat tijd gekost en na een flinke poos zoeken op got kwam ik er ook niet uit.

De setup is momenteel zo:
-USB modem naar een client1.
-Client1 via utp naar een Linksys WRT54G Broadband wireless router.
-Router naar client2 wireless.

Verbinding krijgen met de router via client1 en 2 is geen probleem het lukt me alleen niet om het internet te forwarden. Daarbij weet ik ook niet zeker of ik alles wel goed gedaan heb. Als ik de ip's van bijde clients op het zelfde subnet zet kan ik niet naar elkaar pingen maar wel gewoon inloggen op de router. Ik weet ook niet precies welke Gateway ik moet hebben.

Ik heb volgens mij toch alles al behoorlijk geprobeerd wat in me op kwam mbt. ip's etc.. instellen. Meestal kan ik me toch wel redden maar dit is toch iets te ingewikkeld voor me (schijnbaar ;) ).
Anyway, ik zou graag willen weten hoe ik de instellingen moet toepassen.

Ik weet ook dat het niet echt een makkelijke setup is qua aparatuur etc. maar deze mensen hebben die spullen al gekocht en ik wilde graag weten of het zowizo wel mogelijk is om deze verbinding tot stand te brengen. Mgoed als dit topic zwaar beneden niveau is sorry daarvoor, maar enige hulp zou ik zeer opprijs stellen.

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-04 10:28
niet om het een of ander maar is het niet mogelijk om bij je isp een ethernet modem aan te vragen?

lijkt me toch een stuk eenvoudiger

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• c00kie
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-04 09:46
ik begin aan zoiets nooit, omdat dit gewoon vragen is om miserie.
Ik zou de router gewoon terugbrengen en omwisselen voor een WAG54G modelletje... Dan heb je een ADSL-modem & router in 1. (wel ietsje duurder maar gaat je véél miserie besparen).

[ Voor 1% gewijzigd door c00kie op 27-12-2005 15:10 . Reden: of zoals shure-fan zegt... ethernet ipv usb modem gaan vragen ]

Build a bridge, get over it... Specs : yes !!! website over bouwen & verbouwen

• Sicko
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-04 15:51
zet dhcp server op die linksys wireless router uit en zorg dat PC2 automatisch ip krijgt. Daarna internetdelen ICS inschakelen op PC1.

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-04 15:26
cm_sicko schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 15:13:
zet dhcp server op die linksys wireless router uit en zorg dat PC2 automatisch ip krijgt. Daarna internetdelen ICS inschakelen op PC1.
En de kabel van pc1 in een lanpoort vanplaats de wanpoort, zodat de wrt als een wap gaat functioneren :)

• Sicko
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-04 15:51
TRAXION schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 15:20:
[...]

En de kabel van pc1 in een lanpoort vanplaats de wanpoort, zodat de wrt als een wap gaat functioneren :)
oja, bedankt voor de aanvulling ;)

Verwijderd

Topicstarter
K bedankt ga er nu mee aan de slag ik laat wel horen als het gefixt is !

• TRAXION
cm_sicko schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 15:22:
[...]

oja, bedankt voor de aanvulling ;)
Anders blijftie ook maar zo rommelen :) je opzet was goed :D

En vergeet wep niet aan te zetten :)

Eventueel ook nog mac filters zodat je weet dat alleen jij op het netwerk kan komen.

• Beamer
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-04 14:20

Beamer

Return of the legend

cm_sicko schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 15:13:
Hoe gaat pc2 automatisch een ip krijgen wanneer je DHCP op de router, waar die pc2 mee is verbonden, uit staat?

25 jaar "tweaker" weliswaar low profile maar nog steeds geinteresseerd

Verwijderd

Topicstarter
Thnx mensen tis voor elkaar :D slotje!

• Beamer
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-04 14:20

Beamer

Return of the legend

Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 16:02:
Thnx mensen tis voor elkaar :D slotje!
Harstikke fijn dat het is opgelost. Maar graag zouden we een reply zien hoe je het hebt opgelost. Het is zo vervelend dat iemand na jou met hetzelfde probleem uiteindelijk niet kan lezen wat nou PRECIES de oplossing was. Zodat hij alsnog een bijna zelfde topic moet openen. Dus graag nog ff een opheldering.

offtopic:
Dat is tenminste mijn mening/opvatting

[ Voor 10% gewijzigd door Beamer op 27-12-2005 16:13 ]

25 jaar "tweaker" weliswaar low profile maar nog steeds geinteresseerd

• TRAXION
Beamer schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 15:49:
[...]

Hoe gaat pc2 automatisch een ip krijgen wanneer je DHCP op de router, waar die pc2 mee is verbonden, uit staat?
Nou pc1 gaat ics draaien dus dat is dan je dhcp server ;)
Pagina: 1