Toon posts:

De beginnende Tweaker

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ervaren tweakers,

Ik zoek jullie hulp mbt het samenstellen van een high-end gamersPC. Dat high-end moet ik alleen wel even in perspectief plaatsen. Dat betekent dus niet het nieuwste van het nieuwste; ik ben een redelijk crappie laptop gewend die een simpel spel als fifa2005 al niet aankan. Wat ik zoek is een PC die moeiteloos een spel als Call of Duty aankan. Het budget is ongeveer 8 a 900 euro. Daar komt bij dat ik dus nog geen monitor heb, maar hier kan ik zo'n 19% korting op krijgen als je begrijpt wat ik bedoel ;) . Software hoef ik ook niet aan te schaffen.

Ik heb een collectie DVDs en ook wat DC++ backupcopietjes :Y) die ik graag zou willen afspelen op mijn tv en verder heb ik een 5.1 speakersetje en een dvdspeler.

Ik ben van plan om losse onderdelen te kopen en deze met hulp van een kennis in elkaar te zetten. Ik wil hier vooral door leren hoe ik een dergelijke systeem in elkaar moet zetten en inzicht krijgen in wat wel en niet kan.

Wat ik zelf heb uitgezocht:

-Asus A8N-E, nForce 4 Ultra [90 euro]

-AMD Athlon 64 3200+ Venice (S939, 2.0GHz, 512KB) [158 euro]

-GB GeForce 6800 GS 256MB DDR3 (PCI-e, DVI) [188 euro]

-2x 512MB PC3200 DDR (Kingston) los [2x 39 euro]

-Western Digital Caviar SE WD1600JS, 160GB (7200rpm, SATA II, 8MB) [82 euro]

-Lite-On 16x48x, LTD-166S (zwart) [17 euro]

-Dvd-brander NEC ND-4550 16x (Dual-layer, Zwart) [43 euro]

-Antec LifeStyle Sonata II (ATX, 450W, Zwart) [107 euro]

+/- 770 euro

Ik ben tot deze keuze gekomen door de productsurvey door te spitten, de populariteit van producten in de pricewatch te volgen, wat google en review info en door wat kennis die ik heb opgedaan op oa de HCC beurs met wat kennissen en vrienden. Maar zoals de topic al zegt ben ik maar een beginneling.

De vraag is nu zowieso of alles compatible is en of ik niet beter voor een ander product zou kunnen kiezen mbt moederbord en videokaart vooral (p/kw). Verder heb ik ook gekeken naar de AMD 3500+ Venice, maar die is alweer 50 euro duurder, is dat de moeite waard? Is er dus een betere combinatie denkbaar voor moederbord/processor/videokaart gezien de toepassingen?

Het overige randapparatuur kan ik wel uitzoeken, alleen weet ik niet wat verstandig is aan de fan-keuze.

Alvast bedankt voor jullie deskundig advies!

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2005 15:59 . Reden: Mobo leek me goede tip, tnx + behuizing ]

Verwijderd

de term high-end-gamers-pc past niet echt bij je budget he.

je kan idd een leuke pc kopen waarmee je redelijk/goed kan gamen. maar een echte high-end-gamers-pc bevat al een graka die duurder is als jouw hele pc.

verder je config is gewoon goed, niks aan op te merken

Verwijderd

Topicstarter
in mijn refentiekader is het high-end ;)

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Die topictitel jongens, jeuk jeuk jeuk. Verander die eens wil je?

Modbreak:Niet doen. Post gewoon een topicreport en/of laat het topic links liggen ;)

edit: Heb je systeem bekeken. Mooi samenstelling, echt waar. En uiteraard, je hebt dat allemaal aan een mooie prijs.

[ Voor 70% gewijzigd door BalusC op 27-12-2005 14:57 ]

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

In feite komt het er op neer dat het dus geen high-end, maar een low end gamers pc is.

Je moederbord heeft geen al te beste chipset, dat kan de prestaties omlaag halen.

De 6600GT is niet echt een fantastische kaart, kijk of je niet een 6800GS kunt halen met dit budget.

2x512, is dat een matched pair?

Graag prijzen er bij, scheelt weer opzoeken.

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

• supreme tweaker
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-08-2025
-Asus A8N-SLI

-AMD Athlon 64 3500+ Venice (S939, 2.2GHz, 512KB)

-2x Asus GeForce 6600 GT 256MB DDR3 (PCI-e, 1xDVI), EN6600GT Silencer

-2x 512MB PC3200 DDR (Kingston)

-Western Digital Caviar SE WD1600JS, 160GB (7200rpm, SATA II, 8MB)

-Lite-On 16x48x, LTD-166S (zwart)

-Dvd-brander NEC ND-4550 16x (Dual-layer, Zwart)

Is wat beter voor games, maar dan zit je wel iets krapper qua budget

Burp

Verwijderd

neem een asrock dual 939! Lekker goedkoop en stabiel mobo! En er zit gelijk een SATAII aansluiting op dus met die harde schijf een goede combinatie!

en waarom een cd brander, die dvd brander van je kan dat ook!

en waar is je voeding?? Die mis ik hier compleet!

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2005 14:49 ]

Verwijderd

zit toch niet zo te zeiken op de term high end, jullie weten wa hij wil, adviseer heb dan ook

@ hierboven: je hebt niets aan een SLI opstelling met 2x een 6600, ga liever voor een 6800

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:05
Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 14:21:
Wat ik zelf heb uitgezocht:

-Asus A8V Deluxe/Wifi, K8T800Pro

-AMD Athlon 64 3200+ Venice (S939, 2.0GHz, 512KB)

-Asus GeForce 6600 GT 256MB DDR3 (PCI-e, 1xDVI), EN6600GT Silencer

-Lite-On 16x48x, LTD-166S (zwart)

+/- 600 euro
Je moederboard heeft een AGP port en je videokaart werkt met PCI-e, dat gaat never nooit samenwerken ;)
marcieking schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 14:37:
In feite komt het er op neer dat het dus geen high-end, maar een low end gamers pc is.

Je moederbord heeft geen al te beste chipset, dat kan de prestaties omlaag halen.

De 6600GT is niet echt een fantastische kaart, kijk of je niet een 6800GS kunt halen met dit budget.

2x512, is dat een matched pair?

Graag prijzen er bij, scheelt weer opzoeken.
Matched pair is de grootste verkoopriedel die ik ook heb gehoord. Twee modules van hetzelfde merk + type werken ook gewoon en is soms nog goedkoper ook.
Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 14:47:
neem een asrock dual 939! Lekker goedkoop en stabiel mobo! En er zit gelijk een SATAII aansluiting op dus met die harde schijf een goede combinatie!

en waarom een cd brander, die dvd brander van je kan dat ook!

en waar is je voeding?? Die mis ik hier compleet!
Dat Asrock mobo kan ik mensen alleen aanraden als ze nog even willen doen met hun AGP kaart voordat ze die vervangen door een PCI-e variant. In dit geval koopt de TS toch gelijk een nieuw mobo + videokaart dus dan kan hij beter voor wat meer kwaliteit gaan met bijv. een nForce4 chipset.

[ Voor 77% gewijzigd door Spixo op 27-12-2005 14:54 ]

Verwijderd

Mizitras schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 14:26:
Die topictitel jongens, jeuk jeuk jeuk. Verander die eens wil je?

edit: Heb je systeem bekeken. Mooi samenstelling, echt waar. En uiteraard, je hebt dat allemaal aan een mooie prijs.
leer eens lezen, dit kan helemaal dus niet! Aan zo'n advies heeft deze beginnende tweaker niks. Hem complimenteren met een keuze die technisch onmogelijk is!

Modbreak:Niet doen. Post gewoon een topicreport en/of laat het topic links liggen ;)

[ Voor 11% gewijzigd door BalusC op 27-12-2005 14:56 ]

Verwijderd

De fouten eruit! en dan heb je dit

-Voeding?? minimaal 400W

-Asrock Dual 939

-AMD Athlon 64 3200+ Venice (S939, 2.0GHz, 512KB)

-Asus GeForce 6600 GT 256MB DDR3 (PCI-e, 1xDVI), EN6600GT Silencer

Verwijderd

Topicstarter
Ricardo87 schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 14:49:
[...]

Je moederboard heeft een AGP port en je videokaart werkt met PCI-e, dat gaat never nooit samenwerken ;)
ik had me daar nog over ingelezen, dan klopt er iets niet. Die moederboard die ik wilde had een PCI-e omdat ik las dat dat de toekomst was ;) ff uitzoeken... Ik was zelfs trots op mezelf omdat ik dacht dat alles wel op mekaar aansloot B)

• Spixo
Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 14:56:
[...]

ik had me daar nog over ingelezen, dan klopt er iets niet. Die moederboard die ik wilde had een PCI-e omdat ik las dat dat de toekomst was ;) ff uitzoeken... Ik was zelfs trots op mezelf omdat ik dacht dat alles wel op mekaar aansloot B)
Ach, van fouten moet je leren toch ;).

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:59
Maar even om misverstanden of teleurstellinge te voorkomen: je geeft aan moderne spellen als Call of duty moeiteloos te willen draaien. Als we het hebben over Call of Duty 1 dan zal dat zeker geen probleem zijn. Hebben we het over CoD2, dan ga je dat nooit van je leven lekker draaien op deze computer. Zelfs menig high-end gamePC heeft moeite met dat spel. :(

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Verwijderd

Topicstarter
nee het gaat idd om call of duty 1, FIFA 2005/6 en Street en wat oude spellen zoals Unreal Tournament wat ik nogal eens met wat huisgenoten zou willen spelen. Natuurlijk zal ik verslaafd raken aan het gamen en tzt betere spellen gaan spelen, maar dan kan ik altijd nog het systeem uitbreiden oid. Ik moet er een jaartje mee vooruit kunnen. Hij moet verder gewoon redelijk snel zijn met het laden van programmas enzo, want ik ben wat dat betreft erg ongeduldig ;)

overigens heb ik nog geen goede mobo kunnen vinden. MSI aan te raden overigens?

Verwijderd

Ik had weinig problemen met Call of duty 2 met 1 6600gt DDR3 pci-e op 1280x1024 draaide hij als een speer.

• dog4life
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 15:12:
Ik had weinig problemen met Call of duty 2 met 1 6600gt DDR3 pci-e op 1280x1024 draaide hij als een speer.
probeer is multiplayer met dx9... ;) heb ook een 6600gt ddr3 (agp) met > pci-e speeds. 1024x768 in mp gaat NIET, tenzij je van verliezen en irritaties houdt ;)

Maar vérder vind ik het een prima kaartje! tot zover mijn inbreng in dit topic :)

• J!M!B
  • Laatst online: 08-02 09:32
Ik lees nergens iets over een behuizing, ik neem aan dat je de nieuwe hardware ergens in moet bouwen toch? Of wou je de oude laptop hergebruiken :P.
Maar serieus, voor een paar tientjes heb je al een ïk-val-uit-elkaar-als-je-naar-me-kijkt-kast met een voeding meegeleverd die je je grooste vijand nog niet wil schenken. Voor tussen de 50 en 100 euro heb je een betere midi-tower, meer kwaliteit, met meer ruimte, en dus betere airflow. Meestal wordt dit segement zonder voeding geleverd.
Kortom wil je een Fiat Panda met een Ferrari motor onder de kap, of een Ferrari met een Fiat Panda motor onder de kap? :)
offtopic:
Wij tweakers leggen vaak de standard hoger dan goed voor ons is, laat je niet veel te dure hardware aansmeren die je eigenlijk niet niet nodig hebt. Houdt in je achterhoofd wat je uiteindelijk wil gaan doen met je systeem.

• LordofWhatever
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:55

LordofWhatever

Uuhhh....?

ik adviseer je om een Asus A8N-E te nemen, die heeft nforce 4 en Sata II
sli heb je niet nodig, dit geeft vaak alleen maar problemen.
als videokaart is de 6800GS een hele goede, een 6600gt is net wat te weinig.
bij een voeding moet je denken aan bv. een Tagan >400 watt, daar kan je nog wel even mee vooruit.
en vergeet de kast niet ;)

Onderbuiken zijn voor bier, niet om mee te denken.

Verwijderd

Topicstarter
behuizing leek me nou niet echt het probleem, desnoods neem ik die uit de BBG high-end met 450 W voeding. Ik zie niet echt mogelijkheden om hier veel op te besparen?

Het enige wat ik me afvraag is of die upgrade van 100 euro op die videokaart nodig is (of ik hier veel van merk) en wat een juiste mobo zou zijn. dus:

Mobo (PCI-e)?
6600 GT of 6800 GS videokaart?

Fans? (met name welke onderdelen zullen echt goed gekoeld moeten worden)
Behuizing? Watt?

Echt superveel ga ik niet vragen van het systeem, vandaar dat ik met 900 euro wel klaar denk te kunnen zijn. monitor zal iets van 200 euro zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2005 15:32 ]

• J!M!B
  • Laatst online: 08-02 09:32
Fans kan je eigenlijk pas echt naar kijken als je een behuizing hebt uitgezocht; Wil je een heel stil systeem (Dan heb je dus stile fans nodig), of heb je liever lichtgevende fans, voor het optisch genot.
Je moet toch minimaal wel 1 intake en 1 outtake hebben, het liefst 120mm omdat deze het meeste lucht verplaatsen met de minste herrie.
Je processor en je videokaart zullen de meeste warmte afgeven, daarom is het slim om idd zo'n Silencer of een andere direct exaust koeling op je videokaart te zetten, die dus de warmte van je videokaart direct de kast uitspuugt.
Een fannetje (80 of 92mm) op je harde schij(f/ven) is ook wel aan te raden.
Wat precies de mogelijkheden hierin zijn weet je dus pas als je een kast voor ogen hebt.

• Spixo
Mag ik je misschien het volgende aanraden?

- 512MB x 2 (1GB) PC3200 DDR (TwinMos)
Gewoon goed geheugen tegen een zeer scherpe prijs

- AMD Athlon 64 3200+ Venice (S939, 2.0GHz, 512KB, Boxed)
Boxed model, dus inclusief cooler

- Antec LifeStyle Sonata II (ATX, 450W, Zwart)
Nette stille kast, goede voeding

- Gigabyte GA-K8N-SLI, nForce4 SLI (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID)
Is niet veel duurder dan de ASUS A8N-E, maar heeft wel SLI en een passieve northbridge cooler

- Gigabyte GeForce 6800 GS 256MB DDR3 (PCI-e, DVI) GV-NX68G256D-B
Stuk krachtiger dan de 6600GT en goedkoper dan jouw XFX model

- NEC ND-4550 16x (Dual-layer, Zwart)
Gewoon goede brander :)

- Western Digital Caviar SE WD1600JS, 160GB (7200rpm, SATA II, 8MB)
Nette harddisk, heb jouw keuze maar aangehouden

Totaal: 750 euro

Met de onderstaande link staat het systeem direct in je pricewatch:

http://tweakers.net/ext/p...2C125824%2F1%2C119553%2F1

Verwijderd

Topicstarter
J!M!B schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 15:44:
Fans kan je eigenlijk pas echt naar kijken als je een behuizing hebt uitgezocht; Wil je een heel stil systeem (Dan heb je dus stile fans nodig), of heb je liever lichtgevende fans, voor het optisch genot.
Je moet toch minimaal wel 1 intake en 1 outtake hebben, het liefst 120mm omdat deze het meeste lucht verplaatsen met de minste herrie.
Je processor en je videokaart zullen de meeste warmte afgeven, daarom is het slim om idd zo'n Silencer of een andere direct exaust koeling op je videokaart te zetten, die dus de warmte van je videokaart direct de kast uitspuugt.
Een fannetje (80 of 92mm) op je harde schij(f/ven) is ook wel aan te raden.
Wat precies de mogelijkheden hierin zijn weet je dus pas als je een kast voor ogen hebt.
zie edit, die antec vind ik er wel stijlvol uitzien.

Wat zijn de gedachten over de aerocool overigens, heeft wel iets. Misschien iets te patserig maar toch wel creatief ;) http://www.pczaak.nl/catalog/images/AEROC_2510345.jpg

• tdn135
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 15:31:
behuizing leek me nou niet echt het probleem, desnoods neem ik die uit de BBG high-end met 450 W voeding. Ik zie niet echt mogelijkheden om hier veel op te besparen?

Het enige wat ik me afvraag is of die upgrade van 100 euro op die videokaart nodig is (of ik hier veel van merk) en wat een juiste mobo zou zijn. dus:

Mobo (PCI-e)?
6600 GT of 6800 GS videokaart?

Fans? (met name welke onderdelen zullen echt goed gekoeld moeten worden)
Behuizing? Watt?

Echt superveel ga ik niet vragen van het systeem, vandaar dat ik met 900 euro wel klaar denk te kunnen zijn. monitor zal iets van 200 euro zijn.
Kies gewoon een 6800GS als dat in je budget past. Deze staat ongeveer gelijk aan een 6800GT en die is een stuk sneller als een 6600GT.

Als je een goedkope voeding wilt dan moet je naar een huntkey 400W kijken, dit zijn goede en goedkope voedingen.

• Spixo
Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 15:55:
[...]

zie edit, die antec vind ik er wel stijlvol uitzien.

Wat zijn de gedachten over de aerocool overigens, heeft wel iets. Misschien iets te patserig maar toch wel creatief ;) http://www.pczaak.nl/catalog/images/AEROC_2510345.jpg
Die Aerocool vind ik persoonlijk niets. Maar dat is subjectief natuurlijk.

Verwijderd

Topicstarter
Ricardo87 schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 15:54:
Mag ik je misschien het volgende aanraden?

- 512MB x 2 (1GB) PC3200 DDR (TwinMos)
Gewoon goed geheugen tegen een zeer scherpe prijs

- AMD Athlon 64 3200+ Venice (S939, 2.0GHz, 512KB, Boxed)
Boxed model, dus inclusief cooler

- Antec LifeStyle Sonata II (ATX, 450W, Zwart)
Nette stille kast, goede voeding

- Gigabyte GA-K8N-SLI, nForce4 SLI (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID)
Is niet veel duurder dan de ASUS A8N-E, maar heeft wel SLI en een passieve northbridge cooler

- Gigabyte GeForce 6800 GS 256MB DDR3 (PCI-e, DVI) GV-NX68G256D-B
Stuk krachtiger dan de 6600GT en goedkoper dan jouw XFX model

- NEC ND-4550 16x (Dual-layer, Zwart)
Gewoon goede brander :)

- Western Digital Caviar SE WD1600JS, 160GB (7200rpm, SATA II, 8MB)
Nette harddisk, heb jouw keuze maar aangehouden

Totaal: 750 euro

Met de onderstaande link staat het systeem direct in je pricewatch:

http://tweakers.net/ext/p...2C125824%2F1%2C119553%2F1
netjes! bedankt _/-\o_ weer iets nieuws geleerd haha, als die GB graka p/kw een beter keuze is dan de XFX zal ik die nemen. Ik twijfel toch wel erg over die aerocool met een voeding erbij, scheelt wel weer 50 euro maar het kiezen van een behuizing met fans zie ik niet echt als een probleem. Ik denk dat ik nu wel een leuk systeempje heb. Erg bedankt voor de medewerking in ieder geval _/-\o_ Nu is het weer tijd om aan het werk te gaan helaas... Ik zal vanavond nog wat advies bekijken en dan tot een def. systeempje komen.

• Spixo
Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 16:06:
[...]

netjes! bedankt _/-\o_ weer iets nieuws geleerd haha, als die GB graka p/kw een beter keuze is dan de XFX zal ik die nemen. Ik twijfel toch wel erg over die aerocool met een voeding erbij, scheelt wel weer 50 euro maar het kiezen van een behuizing met fans zie ik niet echt als een probleem. Ik denk dat ik nu wel een leuk systeempje heb. Erg bedankt voor de medewerking in ieder geval _/-\o_ Nu is het weer tijd om aan het werk te gaan helaas... Ik zal vanavond nog wat advies bekijken en dan tot een def. systeempje komen.
Let overigens op dat je in je eigen lijstje een tray processor had geselecteerd en ik zie ook nergens een losse cooler staan. Dus dan kan je beter een boxed model nemen, of bijv. een losse cooler als een Arctic Cooling Freezer64 Pro.

Zie ook onderstaand topic met betrekking tot die cpu cooler, misschien interessant voor je:
Arctic Freezer 64 Pro?

[ Voor 9% gewijzigd door Spixo op 27-12-2005 16:13 ]

Verwijderd

Ik zou als ik jou was gewoon een degelijke Aopen kast halen, hier zitten standaard erg goede voedingen in en zijn erg betaalbaar, ik heb aan deze voeding een P4 (Prescott) en een 6800GT@ultra hangen dus jou systeem wordt geen probleem lijkt mij....
Verder is dat Asrock Dual SATA2 een erg goed moederbord, lees de reviews maar. Ok, je zit wel met een ongebruikt AGP slot maar verder kun je er alle kanten mee op, en de chipset doet niet onder voor de Nforce4 dus dat zit wel snor.
Ook weet ik niet of een 6800GS wel de beste keuze is, €250 voor deze kaart is nog steeds behoorlijk duur, ze zeggen dat Ati kaarten van dit bedrag momenteel beter zijn in prijs/prestatie. Volgens mij haalt de X850 pro grofweg dezelfde prestaties als een 6800GT, en deze kost nu maar €200...Ook zag ik laatst bij alternate een x850xt voor €270, dan heb je zeker meer waar voor je geld.

Bij de zaak waar ik de meeste shit koop (perfect-systems) kom je dan op zoiets uit:

Behuizing: Aopen H600B Zwart (350 Watt - ATX Miditower) € 88,00
Moederbord: ASRock 939DUAL-SATA2 (800 MHz ALi1695 - ATX- S939) € 59,48
Processor: AMD Athlon 64 3200+ (S939 - Hypertrans) 2,0 BOX € 180,01
Geheugen: PC3200 - 512 MBx2 - DDR - Dane Elec € 95,96
Harde schijf: Western Digital 160 GB 1600JD (SATA150 - 8 MB) € 86,35
Grafische kaart: Asus EAX850 Pro/HTVD - 256 DDR3 -PCIe -TV+DVI+ViVo € 199,96
DVD Writer: DVD±RW NEC ND-4550 - Zwart - Bulk € 48,06
Totaalprijs excl. montage € 757,82

En hiermee kun je de nieuwste games ook op hoge settings spelen, misschien niet met 8xAA en 16xAF maar zeker op hoge resoluties en met behoorlijk wat eyecandy.
Je komt dan wel iets hoger uit, maar ik denk dat het bij andere zaken nog wel goedkoper kan...
Ik hoop dat je er wat mee kunt.
Koop iig niet te snel een 6600GT, dan ben je over een paar maand weer bezig als er een mooi nieuw spel uit komt.
Als je een SLI moederbord neemt is een Nvidia natuurlijk wel de enige keus, dan kom je met jouw budget idd op een 6800GS oid uit.
Pagina: 1