Tiscali telefonie en speedtouch 510

Pagina: 1
Acties:

• leonardus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-02 16:34
Hebben abbo van tiscali genomen met telefonie. Nu werkt tiscali standaard met de zyxel modem en wij met de speedtouch 510. Internet via tiscali werkt prima. Nu hebben we telefonie geactiveerd en krijgen brief met activatiecode's opgestuurd. Heeft iemand enig idee wat waar moet worden aangesloten en ingesteld via de speedtouch etc. zodat we zowel van het ptt nummer als het tiscali nummer kunnen worden gebeld en zelf kunnen bellen met de gewone telefoon via het gratis tiscali nummer?. Speedtouch heeft nieuwste firmware 4.2.7.16.0. Bedankt voor de moeite.

Leonardus

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-02 17:38
De speedtouch 510 heeft zelf geen VoIP mogelijkheden. Misschien dat je erna "iets" kunt hangen wat VoIP afhandelt (al wordt dat wel erg technisch en zal het misschien niet werken).

[ Voor 27% gewijzigd door Arnout op 27-12-2005 14:13 ]

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:22

JvS

Ik heb hem zelf ook

Je kan die telefonie niet gebruiken als je geen voip modem hebt. Je kan dan het best gewoon even die zyxel 2602h van Tiscali zelf gebruiken.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• leonardus
Als je hier kijkt bij de 510 lees je dit:

Release 4.2.7 bevat o.a. een fix voor het probleem van verbrekende Tiscali en Versatel netwerk-aansluitingen en ondersteunt naast ATM-QOS nu ook IP-QOS (Quality Of Service voor IP) waardoor de 510 een TOS- of DSCP-aware router kan zijn en ondersteunt nu gelijktijdig gebruik van meerdere SIP-gebaseerde IP-telefoons en/of Messenger clients. Je kunt volgens mij wel gebruik maken van voip toch?

Leonardus

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Maar er zit geen enkele aansluiting op de ST voor telefonie. ;) De Zyxel of een ander VOIP-compatible modempje dan maar denk ik... :7

Goedkoop bellen via VoIP

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

leonardus schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 14:57:
Je kunt volgens mij wel gebruik maken van voip toch?
Zeker wel, als je een soft-phone op je computer installeert, kan je met de PC bellen. Of als je een losse voip telefoon-unit koopt kan het ook. Allemaal erg omslachtig en van de zyxel weet je zeker dat-ie goed werkt met het tiscali sip gebeuren. (ik neem aan dat het de bedoeling is dat de normale toestellen gebruikt gaan worden?).
MensionXL schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 15:05:
Maar er zit geen enkele aansluiting op de ST voor telefonie. ;) De Zyxel of een ander VOIP-compatible modempje dan maar denk ik... :7
Inderdaad, ik weet niet hoe leonardus van plan was zijn telefoon aan te sluiten, maar die kpn aansluiting gaat geen kiestoon meer geven! Bij Voip sluit je je normale telefoontoestellen dus op je adsl modem aan! (die het vervolgens weer omzet in voip en over de adsl verbinding naar internet gooit).

[ Voor 5% gewijzigd door JvS op 27-12-2005 15:17 ]

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-02 17:38
Wat ik al eerder zei, misschien kun je er wel iets achter hangen, een VoIP modem ofzo. Daar is die melding in het changelog ook voor bestemd.

[ Voor 25% gewijzigd door Arnout op 27-12-2005 15:17 ]

• leonardus
Als je in dit forum naar dit onderwerp kijkt staat daar een artikel in over een ata van speedtouch (de 190) Misschien moeten we er voor kiezen om deze er dus tussen te zetten. Het is anders zonde van de speedtouch 510. We hebben er voor gekozen om niet de zyxel modem van tiscali te nemen. Iemand ervaring mee?

Leonardus

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:26
leonardus schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 16:21:
Als je in dit forum naar dit onderwerp kijkt staat daar een artikel in over een ata van speedtouch (de 190) Misschien moeten we er voor kiezen om deze er dus tussen te zetten. Het is anders zonde van de speedtouch 510. We hebben er voor gekozen om niet de zyxel modem van tiscali te nemen. Iemand ervaring mee?
Je zult toch een ATA (zoals de ST190) moeten kopen. Die hang je aan 1 poort van de 510 en via de ATA kun je dan gebruik maken van Tiscali Telefonie.

Overigens kun je ook andere meuk kopen, zoals Sipura of Grandstream. Ik heb een Grandstream Handytone 486 achter een ST 510 hangen en dat gaat prima (zij het met Planet Internet)

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Arnout schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 15:17:
Wat ik al eerder zei, misschien kun je er wel iets achter hangen, een VoIP modem ofzo. Daar is die melding in het changelog ook voor bestemd.
Niet een 'VoIP modem' natuurlijk, maar een ATA. Je kan ook een VoIP/SIP telefoon nemen van Grandstream met ethernet aansluiting bijvoorbeeld of een lost kastje van Alcatel/Thompson ook zoals hierboven om een normaal toestel aan te kunnen sluiten.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• leonardus
Ok mensen, bedankt voor de tips. het is nu duidelijk. Hadden misschien beter de zyxel kunnen nemen bij de overgang naar tiscali, maar ja, wat doe je dan weer met de ST he!. Daarom krijgen we nu geld terug van tiscali en schaffen we daar de st190 (ata) van aan. Een goedkopere oplossing heb ik nog niet gevonden of een van jullie moet nog een idee hebben. Via de speedtouch onlineshop zijn we voor 80 euri klaar met een beetje kabel natuurlijk. De st staat op de eerste verdieping en de telefoon komt gewoon in de kelderkast binnen.

Leonardus

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik zou mooi niet een ST190 kopen, maar een Zyxel prestige 2602, die kost bij tiscali 99 euro, de helpdesk kent hem goed en ik zou met voip zelf een voip modem nemen wat door de isp zelf ook 100% ondersteund wordt (als je weet hoeveel problemen je kan oplossen door simpelweg firmware te vervangen, tiscali ontwikkelt geen firmware voor de St190 en voor die 2602 worden wel problemen opgelost door tiscali).

Gezien de vele kleine strubbelingen met voip, zou ik mooi op safe spelen. Een prestige 2602 is ook nog een beter modem dan een st510 :).

[ Voor 9% gewijzigd door JvS op 28-12-2005 15:30 ]

Pagina: 1