Wat is een land attack?

Pagina: 1
Acties:

• peppie71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-02 10:46
Hallo,

Na mega veel gezeik met downloaden en het bekijken van foto`s en veel blauwe schermen heb ik de nforce 4 firewall eraf gegooid. Wat een drama! Ik heb de windows firewall maar aangezet.

Wat valt me op: downloaden via utorrent gaat een stuk sneller. Ik haalde eerder amper 100k en zit nu al ruim boven de 200k. Verder loopt de computer ook niet constant vast na een melding op een blauw scherm. Het zat hem toch in de nvidia firewall (voorlopige voorzichtige conclusie)

Als virusscanner heb ik kaspersky antivirus 2005. Ik heb utorrent net aangezet en kaspersky geeft nu elke 10 sec een landattac via tcp en dan 10.0.0.151 (adres van mijn adsl modem?) naar poort 4253 (opengezette poort in modem van utorrent).

Ik heb eigenlijk 2 vragen:
1. is de windows firewall afdoende als ik veel download via bittorrent?
2. Wat is die melding eigenlijk en wat kan ik er tegen doen?

alvast bedankt!

• labtech
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-04-2019
1. is de windows firewall afdoende als ik veel download via bittorrent?
Dat is afhankelijk van het weer ;)

m.a.w. dat heeft geen fluit met elkaar te maken. Zo te lezen zit je achter een NAT-router, en ben je dus redelijk veilig.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 18:37

job

Die melding krijg je omdat je firewall denkt dat je wordt aangevallen.
Omdat torrents zoveel verkeer veroorzaken denkt je firewall dat dus, niets om ongerust om te zijn.

De windows firewall alleen moet niet genoeg zijn.
Maar ik neem aan dat je een nat router hebt? zoja, dan is dat al bescherming genoeg voor binnenkomend verkeer. Dan kan je de windows firewall gebruiken voor uitgaand verkeer.

Verwijderd

Begin eens met het nemen van een andere bittorrent-poort. Een poortnummer > 50.000 wordt geadviseerd. Ik denk dat je dan nog sneller download namelijk.

Mijn client/tracker/BT-site bijvoorbeeld gooit namelijk alle peers met poorten 6881 (en lager) gewoon eraf. En zo zijn er meer sites en peerst die dat doen. Jij zal daarom regelmatig bij andere peers hard worden gedisconnect.

Tweede tip: gooi DHT uit, dat scheelt ook weer een hoop gezeur vaak.

En over Land attacks weet Google een heleboel meer ;)

Bijvoorbeeld:
Land Attack sends SYN packets with the same source and destination IP addresses and the same source and destination ports to a host computer. This makes it appear as if the host computer sent the packet to itself.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2005 14:19 ]

• peppie71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-02 10:46
waar kan ik dat DHT uitzetten?

bedankt voor de antwoorden trouwens!