Windows 98 wil niet hoger dan 16 kleuren?

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• CoB
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-08-2022
Hey mensen,

Ik wil met mijn 2 computers Half-Life 1 en bijbehorende mod's (Counter-Strike 1,5, firearms enz.) over LAN spelen. Het probleem is dat Half-Life niet op mijn oude computer wilt werken. Ik krijg de volgende error bij het installeren:

Afbeeldingslocatie: http://img399.imageshack.us/img399/4276/hlerror0ii.jpg

Ik weet dat de specificaties van de computer voldoen aan de eisen van HL dus ik zou het zonder probleem moeten kunnen installeren. Op mijn nieuwe XP computer is er geen probleem met de installatie.
Als ik bij beeldschermopties kijk zie ik dit:

Afbeeldingslocatie: http://img454.imageshack.us/img454/457/beelscherm7ox.jpg

Best raar, want hij staat al op 16-bit en ik kan hem niet hoger zetten. Dat is wel mogelijk omdat ik het voorheen wel kon. Nu kan het blijkbaar niet na formatteren en windows opnieuw installeren.

Help mij please!

MVG

C.P.

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
16 BIT kleuren is toch heel iets anders dan 16 kleuren, namelijk 65535 (2^16-1) ;). Je probleem zit hem in de videokaartdrivers: deze ontbreken. Oplossing: installeer de juiste videokaartdrivers :P. Om erachter te komen wat voor kaart je in die pc hebt zitten, moet je even "Everest Home" downloaden of kijk gewoon op de kaart zelf. Succes ermee!

Edit:
Voor Half-Life en CS 1.5 is een Pentium 233 MMX met 64 MB RAM en een 8 of 16 MB 3d-kaartje meer dan genoeg om het vloeiend te kunnen spelen. Vanaf CS 1.6 onder Steam wordt het echter een ander verhaal, maar dat is op de TS niet van toepassing. Een nieuwer besturingssysteem zou ik op een dergelijke pc niet installeren. Installeer gewoon de goede videokaartdrivers en je probleem is opgelost, want nu heb je er een standaard windows VGA-drivertje op staan.

[ Voor 42% gewijzigd door AntonH op 27-12-2005 19:46 ]

• Obliterator
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-07 17:45
Als je er HL1 en CS op kunt spelen, dan kan die computer toch ook wel iets anders dan 98 draaien?

• CoB
Je hebt 32 mb ram nodig voor HL1....

De computer heeft 64 denk ik...

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:42
Tikje naar SA. Dit is een software gerelateerd probleem :)

• The-Hi_End
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-08 10:21
lol, ooit al van een driver gehoord?

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02:56

Piggen

Lekker bakkie

Download gewoon de trial van Everest, kijk welke videochip/kaart je hebt en download de juiste driver van internet.

• CoB
GEdaan, maar het installatieprogramma detect mijn kaart niet. Everest gaf wel een link naar de driversite =\

Verwijderd

Wat voor chipje zit er op die kaart? Wat zegt hij tijdens opstarten? Wat voor PCI/DeviceID heeft ie?

Kortom: VB Faq: Welke videokaart heb ik

Post eens wat meer info over die kaart.

• -Skyhawk-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Of haal anders je kast open, haal je videokaart er uit, en bekijk of er ook merken en nummers
opstaan. En dan maar even drivers zoeken en installeren.
En dan niet gelijk eerste de beste downloaden, maar ook eventueel kijken of er
niet ergens een vernieuwde driver bestaat. Voorkomt ook weer problemen. :)
Pagina: 1