Toon posts:

Wie heeft er ervaring met AMFPHP (Flash Remoting Gateway)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag allemaal,

Ik wil graag weten of er iemand bekend is met http://www.amfphp.org/, en wat zijn bevindingen zijn.

Voor diegene die het nog niet kent, AMFPHP is een vertaling van Flash REMOTING Gateway, waarmee je DATA direct tussen een FLASH PLAYER en de SERVER kan overbrengen.

Nou heb ik zelf in PHP iets gemaakt waarmee je data kan versturen naar FLASH door middel van 'POST', dus zelf besef ik het voordeel nog niet helemaal van AMFPHP.

Kan iemand er wat meer info / voorbeelden geven?

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Het is (wat ik eruit op kan maken) een hulpmiddel voor wanneer je veel data inlaad (vanuit je database naar xml).
Dit lijkt mij handig wanneer je je flash veel op XML baseert en misschien dus wel je website helemaal in flash hebt.

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-04 05:37

alienfruit

the alien you never expected

amfphp maakt gebruik van een speciaal binair formaat om te communiceren tussen de server en de client (flash player). Het maakt niet gebruik van XML waardoor de pakketjes een stuk kleiner worden (dmv. zlib compressie). Het is een efficiënte manier voor Flash. Overigens wordt het allemaal weer anders met ActionScript 3 of Flash 8.5 omdat dit een nieuwe versie van het AMF formaat gebruikt. Een leuk ding aan AS3 is dat je nu zelf ook gebruik kan maken van binaire sockets zodoende kan je dus ook je eigen oplossingen maken. Waar ik nu druk doende mee ben voor DataAbstract.

AMF OpenAMF.org

[ Voor 4% gewijzigd door alienfruit op 28-12-2005 00:10 ]