Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
zoiets heb ik ook aan de hand gehad.
het heeft i.d. te maken met de levels.
de movie waarin je hem laad is nu de root geworden, probeer het eens met _level0. enz.
dat werkte bij mij wel, vraag niet hoe want ik ben net blij dat het werkt
het heeft i.d. te maken met de levels.
de movie waarin je hem laad is nu de root geworden, probeer het eens met _level0. enz.
dat werkte bij mij wel, vraag niet hoe want ik ben net blij dat het werkt
Im Not A Vacuum Cleaner, Thats DysOn
_parent gebruiken in plaats van _root.
_root is de movie op level0. In jouw geval dus portfolio.swf.
als de buttons in menurechts 1 laag hoger staan dan menurechts, kun je dus menurechts aanspreken met _parent. Als ie 2 lagen hoger zou staan, zou je _parent._parent. moeten gebruiken.
_root is de movie op level0. In jouw geval dus portfolio.swf.
als de buttons in menurechts 1 laag hoger staan dan menurechts, kun je dus menurechts aanspreken met _parent. Als ie 2 lagen hoger zou staan, zou je _parent._parent. moeten gebruiken.
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
Het wil nog niet lukken, waarom het niet werkt weet ik niet. ik heb _root vervangen door _parent maar de buttons spelen nog steeds niets af. Ik zie denk ik iets heel doms over het hoofd.
Hoe weet die button wat die moet afspelen? Moet ik niet ergens aangeven dat hij de instance "menurechts" moet in gaan en dan de label moet afspelen? Ik weet eerlijk gezegd ook niet precies wat _parent inhoud.
Hoe weet die button wat die moet afspelen? Moet ik niet ergens aangeven dat hij de instance "menurechts" moet in gaan en dan de label moet afspelen? Ik weet eerlijk gezegd ook niet precies wat _parent inhoud.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Verwijderd
aangenomen; je hebt eerst gebruikt loadMove("menurechts.swf", menurechts);
de TWEEDE parameter (menurechts) is dan de instancenaam (en dus het vak waar het in is geladen.
stel je laadt in een andere instance iets anders in (bv. loadMovie("blaat.swf", blaat_vlak);) dan zou de parameter dus blaat_vlak zijn ipv menurechts.
anyway, om menurechts aan te sturen vanuit een ANDER swf bestand ;
of
beetje afhankelijk van de situatie
het hele parenting verhaal slaat op een soort boomdiagram van hoe al je objecten neer zijn gezet. Je kan je gewone achtergrond zien als _root, en alle instances erop zijn _root.instancenaam, etc.
het is een beetje een belangerijke basic van actionscripting, het is wellicht slim om een tutorial/boek erop na te slaan (ik ben namelijk schandalig slecht in dingen uitleggen :< )
de TWEEDE parameter (menurechts) is dan de instancenaam (en dus het vak waar het in is geladen.
stel je laadt in een andere instance iets anders in (bv. loadMovie("blaat.swf", blaat_vlak);) dan zou de parameter dus blaat_vlak zijn ipv menurechts.
anyway, om menurechts aan te sturen vanuit een ANDER swf bestand ;
code:
1
| _level1.menurechts.Play(); |
of
code:
1
| _root.menurechts.Play(); |
beetje afhankelijk van de situatie
het hele parenting verhaal slaat op een soort boomdiagram van hoe al je objecten neer zijn gezet. Je kan je gewone achtergrond zien als _root, en alle instances erop zijn _root.instancenaam, etc.
het is een beetje een belangerijke basic van actionscripting, het is wellicht slim om een tutorial/boek erop na te slaan (ik ben namelijk schandalig slecht in dingen uitleggen :< )
[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2005 15:13 ]