Toon posts:

welk scherm voor een HTPC?

Pagina: 1
Acties:
  • 73 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Nu mijn HTPC eindelijk probleemloos loopt ben ik klaar voor een nieuw scherm. Ik gebruik nu een breedbeeld CRT van 70cm (100Hz) Het tv gebeuren ziet er werkelijk super uit, maar m’n desktop, browsen en games zien er niet uit en er valt eigenlijk niet mee te werken.

Ik dacht dat meer mensen hier wel problemen mee hebben, of juist niet. Tijd voor wat research :*)

Ik ben dus benieuwd naar de ervaringen van mensen met een HTPC en een “plat”scherm.
Zowel de 720P als de 1080i modellen. Je zou denken dat de schermen met de hogere resoluties de voorkeur hebben, helaas zijn dat zover ik weet allemaal interlaced schermen.

De modellen die ik al een tijdje volg zijn:

1080i

Philips 37/42PF9830
Benq DV3750
Acer AT3705-MG-

720P

Samsung LE4061/51BX
Loewe Xelos A-37 DVB-C (interessant vanwege de ingebouwde DVB tuner)

Verder zijn er natuurlijk nog heeeeel veel plasma (>=50”) schermen met een 720P resolutie, maar ik heb geen idee hoe een plasma het op een HTPC doet, ze zijn in ieder geval wel lekker groot :9

Als je ervaring met 1 van deze schermen (of met een ander) i.s.m. een HTPC hebt laat het dan ff weten.

Verwijderd

wat wil je eigenlijk?

-grootte
-type (plasma/lcd)
-en erg belangrijk: Budget

Verwijderd

Topicstarter
Mmmm

1. >= 37" meer is beter :-)
2. maakt niet uit
3. € 3000,-/4000,- mag natuurlijk altijd minder

• Zucht388
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-05-2024

Zucht388

Dreadhead

Ik weet niet hoe je je htpc op de beeldschermen wilt aansluiten maar de philips tvs hebben wel een native 1080i panel maar accepteren maar 1280 x 768 via de dvi/ vga ingangen! Dus daar moet jeook even opletten

Who the hell is general failure and why is he reading of my hard-drive?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:32
Ga eens wat winkels in, lees reviews doe eens de search gebruiken e.d. Want er is veel keuze en het is niet de bedoeling dat we je hier gaan vertellen wat je moet nemen. Zolang er het HDTV Ready logo op staat heb je wat je zoekt, het grotere en duurdere spul doet ook 1080i, het goedkopere 720p.

Zie ook: Audio, Video & HiFi forum policy - Het regime

Met elke HDTV ready LCD TV kun je prima desktop applicaties draaien (beeld is dan net zo scherp als op een LCD monitor, alleen zijn de pixels wat groter).

Ik wil geen spelbreker zijn, maar dit gaat zo echt niks worden, dit topic. Ervaringen kun je nml. ook her en der opzoeken. Succes :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Dit topic is gesloten.