Nu mijn HTPC eindelijk probleemloos loopt ben ik klaar voor een nieuw scherm. Ik gebruik nu een breedbeeld CRT van 70cm (100Hz) Het tv gebeuren ziet er werkelijk super uit, maar m’n desktop, browsen en games zien er niet uit en er valt eigenlijk niet mee te werken.
Ik dacht dat meer mensen hier wel problemen mee hebben, of juist niet. Tijd voor wat research
Ik ben dus benieuwd naar de ervaringen van mensen met een HTPC en een “plat”scherm.
Zowel de 720P als de 1080i modellen. Je zou denken dat de schermen met de hogere resoluties de voorkeur hebben, helaas zijn dat zover ik weet allemaal interlaced schermen.
De modellen die ik al een tijdje volg zijn:
1080i
Philips 37/42PF9830
Benq DV3750
Acer AT3705-MG-
720P
Samsung LE4061/51BX
Loewe Xelos A-37 DVB-C (interessant vanwege de ingebouwde DVB tuner)
Verder zijn er natuurlijk nog heeeeel veel plasma (>=50”) schermen met een 720P resolutie, maar ik heb geen idee hoe een plasma het op een HTPC doet, ze zijn in ieder geval wel lekker groot
Als je ervaring met 1 van deze schermen (of met een ander) i.s.m. een HTPC hebt laat het dan ff weten.
Ik dacht dat meer mensen hier wel problemen mee hebben, of juist niet. Tijd voor wat research
Ik ben dus benieuwd naar de ervaringen van mensen met een HTPC en een “plat”scherm.
Zowel de 720P als de 1080i modellen. Je zou denken dat de schermen met de hogere resoluties de voorkeur hebben, helaas zijn dat zover ik weet allemaal interlaced schermen.
De modellen die ik al een tijdje volg zijn:
1080i
Philips 37/42PF9830
Benq DV3750
Acer AT3705-MG-
720P
Samsung LE4061/51BX
Loewe Xelos A-37 DVB-C (interessant vanwege de ingebouwde DVB tuner)
Verder zijn er natuurlijk nog heeeeel veel plasma (>=50”) schermen met een 720P resolutie, maar ik heb geen idee hoe een plasma het op een HTPC doet, ze zijn in ieder geval wel lekker groot
Als je ervaring met 1 van deze schermen (of met een ander) i.s.m. een HTPC hebt laat het dan ff weten.