Toon posts:

PC blijft contant hangen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds 3 weken blijft mijn pc de hele tijd hangen, dit gebeurt op willekeurige momenten.
Ook zijn er momenten waar hij zeker op blijft hangen, dit zijn:
-LimeWire
-een paar spellen.

ik heb alle onderdelen van de pc al eruit en erin gehad om te kijken wanneer hij ging hangen, maar dit gaf geen resultaat (heb ook alle geheugen modules om de beurt er in gehad). de pc boot overigens wel gewoon normaal.

waar zou dit aan kunnen liggen ?

mijn systeem:

Windows XP pro NL
amd sempron 2600+ (Socket A) CPU
Abit NF7-S2G mobo
1GB geheugen (2x 256MB 1X 512 corsair DDR SDRAM 400Mhz)
Geforce 6800 LE videokaart
Creative SB live! 24bit

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:00

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Heb je deze al eens doorgelezen? :)

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het doorgelezen. mijn voeding is goed (maybe wat aan de lage kant, maarjah dan had hij toch al eerder moeten hangen). ik ga memetest zo draaien, mischien dat het probleem daar in zit. en ik ga kijken wat hij doet als de vid kaart er uit is (onboard gebruiken).
en ik ga onboard audio even gebruiker ipv mijn kaart.

overigens de voeding is Chieftec, ik dacht 350 watt.
(dus is wel weinig, er gaat 50 af van de vidkaart, minstens 20 van de koelers, dus er blijft 280 over voor de rest van het systeem.)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2005 13:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
inmiddels memtest gedaan, bijde keren gaf hij geen errors.
geluidskaart is er inmiddels ook al uitgehaald, maar dit levert ook niks op.
videokaart kan ik er niet uithalen van ik heb geen onboard video, dus wordt een beetje lastig controleren dan. heb ook de extra hardeschijf plus de dvd stations al los gehad maar wederom niks.
kan dit een voedings of cpu probleem zijn, hoewel de voltages van mijn voeding wel goed zijn?

ook hoor ik zo nu en dan een hardeschijv stoppen en weer aanslaan.

• PD2JK

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Zien de condensatoren er nog een beetje fatsoenlijk uit, staan ze niet bol of lekken ze niet?

Die voeding moet het wel kunnen trekken, ik heb ook ongeveer zo'n configuratie gehad met een AOpen 300W voeding.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Verwijderd

Topicstarter
wat is een condensator ?
zijn dat die cilinder vormige dingetjes ?

• PD2JK

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 15:38:
wat is een condensator ?
zijn dat die cilinder vormige dingetjes ?
Ja, die willen nog wel eens lekken. Sommige dezelfde generatie moederborden van EPoX hadden het ook.

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Misschien is het de on board lan controller. http://hardware.mcse.ms/archive67-2005-7-215243.html

Verwijderd

Topicstarter
ik heb net even een andere HD gebruikt voor de installatie van windows, morgen even testen wat hij gaat doen als ik hem ga testen.

overigens geen problemen met de condensators, LAN probleem is een mogelijkheid, aangezien na een reboot hij de netwerkcontroller als nieuwe hardware herkent. (steeds opnieuw). hij installeerd de drivers van de netwerkcontroller wel.

morgen dus ook maar even proberen met dat in en uitschakelen van de onboard lan.
in ieder geval tot zo ver bedankt.

Verwijderd

Topicstarter
vandaag even getest met het inen uitschakelen van de onboard lan, dit gaf helaas geen goed resultaat. maar naar mijn mening ligt het toch aan de videokaart, het crashen gebeurd alleen waneer de kaart ingesteld staat op 8x antialiasing, bij 4x doet hij et gewoon. toch blijft de lan controller aan en uitvallen.
Pagina: 1