Ervaringen One For All SIGNAALVERSTERKER SV-9530

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Topicstarter
Zijn er mensen hier op GoT die ervaring hebben met deze signaalversterker :?

Ik heb al hier op GoT een beetje rondgezocht maar nix gevonden, nu raden veel mensen Hirschmann aan. Nu weet ik dat Hirschmann een heel goed merk is maar ook flink prijzig.

Situatie bij mij thuis is 3 TV's en een videorecorder en het kwaliteit van het beeld is zichtbaar slechter geworden RTL 4 is letterlijks winters B) ook bevind zich bij zowat alle zenders een lichte ruis.

Vanuit meterkast worden via verdeelblokjes de 3 kabels naar boven geleid, helaas is ons huis een beetje onlogisch kwa kabeltrekken dus de coax kabels maken flinke omwegen om bij de TV's te komen.

Na het zien van de One For All SIGNAALVERSTERKER SV 9530

[img]SV-9530http://www1.nl2.conrad.com/xl/9000_9999/9400/9400/9404/940475_BB_00_FB.EPS.jpg[/img]

Deze signaalversterker lijkt mij een leuke oplossing mede vanwege de prijs, helaas op internet zijn amper gebruikerservaringen te vinden over deze signaalversterker.

Een signaalversterker is een signaalversterker €40 euro voor deze One For All lijkt mij een redelijk prijs maar heb je dan ook de garantie dat je beter beeld krijgt :?

[ Voor 1% gewijzigd door CycloneX op 27-12-2005 12:34 . Reden: aub topic titel fix kleine letters ]

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Het is in principe een doodgewone signaalversterker dus zoveel ervaringen zul je er niet van tegenkomen. Wel kan ik je een situatie voorleggen die bij ons thuis heeft voorgedaan in de tijd dat we nog tv via de antenne hadden. Toen hadden we ook één tv die bijzonder slecht signaal had (daar was ook de afstand tot de antenne het hoogst). Signaalversteker ertussen leverde perfect beeld op.

Ook interessant: Toen ik een keer mijn verjaardag vierde was er Nederlands voetbal op de buis. Dit wilde ik natuurlijk ook zien dus had ik een beamer geregeld voor in de garage, en een hele lange coax kabel voor het beeld (pakweg 30m). Om de kabel te testen liep ik even naar een tv (die praktisch recht onder de antenne stond dus met hele korte kabelafstand), kabel in de wallsocket geplugd en daarna in de tv. Ruis ruis ruis. Omdat de coaxpluggen naar mijn idee goed waren aangesloten, ben ik naar de tv toegelopen waar de versterker zat en m daar getest. Haarscherp beeld. Vanuit daar had ik m ook aangesloten naar de garage, en zo hebben we op een behoorlijk lange afstand voetbal via coax lopen kijken :)

We hebben nu satelliet televisie dus de versterker is weer pleite, dus ik kan je niet vertellen wat voor ding dit is geweest.

[ Voor 6% gewijzigd door Flake op 27-12-2005 13:23 ]

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Topicstarter
In veel andere topics las ik constant over Hirschmann, maar wat jij ook zegt een signaalversterker is een signaalversterker maja toch vraag je je af als Hirschmann zo goed is zijn die andere dan allemaal zo slecht.

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:44

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Deze ken ik niet, maar daar waar ik met de goedkoopie versterkers amper resultaat behaal heb ik nu perfect beeld met mijn hirschmann versterker :Y)

Tijd voor een nieuwe sig..

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Topicstarter
Met goedkoop bedoelen jullie die versterkers van 15 euro neem ik aan?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 18:37

job

CycloneX schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 13:44:
In veel andere topics las ik constant over Hirschmann, maar wat jij ook zegt een signaalversterker is een signaalversterker maja toch vraag je je af als Hirschmann zo goed is zijn die andere dan allemaal zo slecht.
De duurdere prijs van hirschmann heeft enerzijds te maken met het merk (een merk product is altijd duurder) en anderzijds zijn hirschmann producten ook echt goed.
Hirschmann producten zijn goed afgeschermd en dat voorkomt instraling van allerlei storende invloeden. En hun versterkers kunnen het tv signaal erg sterk versterken zonder dat het signaal verpest wordt.

Of die versterker die jij daar hebt sterkgenoeg is zou ik je niet zo snel kunnen vertellen.
Deze versterker kan geloof ik maximaal 20 dB versterken. Geheel afhankelijk van je situatie thuis (gebruikte kabels, lengte kabels, gebruikte aansluitdozen, aantal tv's/radio's) kan het ruim genoeg zijn, maar ook veels te weinig.
Hier in het studentenhuis waar ik woon heb ik laatst een hirsmann versteker van 20 dB neergehangen.
Deze wist een ontzettend brak signaal (15 meter prutkabel na tig vertakkingen) redelijk te maken.

Let er wel op dat je de versterker op de juiste plek neerhangt :)
Waar de coax het huis binnenkomt hoort hij te hangen.
De versterker die jij aandraagt is overigens geen goedkope. Hij is vast wel beter dan eentje van 15 euro bij de gamma.

[ Voor 70% gewijzigd door job op 27-12-2005 14:05 ]

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Topicstarter
Qua kabels is het altijd wel oke geweest bij ons voorheen nooit echt storing ik zelf neem overigens nieuwe kabels. Situatie is ongeveer 2x 5m en 1x 10m kabel.

Er zijn 2 versies van die One For all:

- 15db versie voor 3 aansluitingen (daar ga ik voor) €40
- 20db versie voor 4 aansluitingen (zie plaatje) €50

Pagina: 1