6800GT - geen beeld

Pagina: 1
Acties:

• Renegade!
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-12-2025
Beste tweakers,

Ik heb zo net mijn 2e hands Gigabyte 6800GT toegekregen, in de advertentie stond dat de bios niet meer werkte en er dus een nieuwe bios zou moeten opgeflashed worden. Hij heeft dus geen beeld en nou moet ik blind flashen, ook geen probleem. Maar, als ik eerst mijn bios instel op first boot device, diskette station dan doet hij ook helemaal niets, en start hij ook niet. Het is alsof hij niet verder wil dan het opstartscherm. Hier even de objectbeschrijving van ebay (in het duits) :

GEEFORCE 6800 GT / 256MB
eine top grafikkarte für aktuelle spiele auf höchster grafiklevel-stufe.

natürlich mit agp 8x, directX9, openGL1.5 und nvidias cineFX 3 Engine.
V-Tuner2 plus - erlaubt komplettes monitoring, temperatur überwachung, protection und overclocking.

achtung:
die karte kommt komplett ohne kühler... dieser wurde sauber demontiert, um die karte per wasserkühlung frisch zu halten... der käufer muss sich selbst um entsprechende kühlung kümmern.
ausserdem scheint die karte ein bios refresh zu brauchen.
sie funktionierte immer perfekt und gut,.. doch eines tages wollt ich den rechner hochfahren, als kein bild mehr gezeigt wurde... ich habe spannungsschwankungen durch die straßenbahn in verdacht, da ich dieses problem schon einmal hatte,.. damals habe ich die karte genau wie diese hier versteigert, und mir direkt eine neue gekauft..
dieses mal nehme ich es zum anlass direkt einen komplett neuen rechner mit pcie aufzubauen..
der käufer der letzten karte hat es übrigens geschafft die karte (die das selbe problem hatte) wieder flott zu bekommen.. über meine bewertungen könnt ihr an ihn herankommen.

bitte nur bieten wenn das gerade beschriebene verstanden wurde!

ansonsten ist bei der karte alles tiptop ... die cds, das handbuch und der dvi adapter sind unberührt... die packung absolut neuwertig,.. und an der karte sind auch keinerlei optische mängel.

abholbar in düsseldorf zentrum.. sonst versand als versichertes paket zu 7 euro portokosten.

man beachte auch meine anderen auktionen...
viel spaß beim bieten !!!

Volgens deze beschrijving zou de kaart dus nog perfect moeten werken, en dus alleen een bios refresh nodig hebben. Na zijn feedback enzo gelezen te hebben enzo op ebay vertrouw ik hem dus wel.

Alle help is welkom!

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-10-2025
denk dat je bent opgelicht. Vertrouwen? op internet zal ik zoiezo nooit doen je weet namelijk nooit wat je krijgt.

waarom heeft hij de kaart zelf niet gefixt? dan had ie er meer voor kunnen krijgen.
(en dat gebrabel in het duits is ook niet echt leesbaar)

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-06 08:34
Is er geen tolk in huis? Wat ik er in zie: hij wou de "rechner" omhoogdoen (overclocken?), had geen beeld meer. Hij denkt dat het een spanningsprobleem is aangezien hij het al eens gehad heeft, hij heeft dan de kaart op ebay verkocht. Die persoon heeft de kaart weer werkende gekregen. Met deze kaart heeft hij dus weer hetzelfde probleem.

Wat die bios flash hiermee te maken heeft weet ik niet; maar het zou wel handig zijn als iemand de omschrijving eens precies zou kunnen vertalen.

[ Voor 8% gewijzigd door Frigolamptje op 27-12-2005 16:02 ]

• Stijnd
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-08 21:48
gewoon ff n pci kaartje gebruike? of kan dat niet?

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-07 20:25
Frigolamptje schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 16:01:
Is er geen tolk in huis? Wat ik er in zie: hij wou de "rechner" omhoogdoen (overclocken?), had geen beeld meer. Hij denkt dat het een spanningsprobleem is aangezien hij het al eens gehad heeft, hij heeft dan de kaart op ebay verkocht. Die persoon heeft de kaart weer werkende gekregen. Met deze kaart heeft hij dus weer hetzelfde probleem.

Wat die bios flash hiermee te maken heeft weet ik niet; maar het zou wel handig zijn als iemand de omschrijving eens precies zou kunnen vertalen.
Rechner hochfahren is gewoon de computer starten.....
Hij denkt dat door een spanningspiek (veroorzaakt door een langsrijdende tram) het bios verneukt is.

Do as I say, don't do as I do.

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-06 08:34
Bart-01 schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 16:11:
[...]

(veroorzaakt door een langsrijdende tram)
:D

Bios kan je toch enkel beschadigen als je aan het flashen bent ofzo. Anders is de ROM toch beveiligd?

• Renegade!
Ok, na zelf wat na te denken ben ik bij het volgende gekomen:
De bios is inderdaad verneukt, en wordt niet herkend door windows vandaar dat de pc niet wil starten, en je dus ook blindflashen kan vergeten. Met een pci-kaart zou je dus onder windows de drivers moeten installeren zodat de kaart herkend wordt, en dan bios flash. Hierna zou het moeten werken.
Een probleem: Ik heb geen pci kaart ter beschikking, dus het zou wel leuk zijn moest er een andere methode zijn ...

• Renegade!
Ik heb nu via marktplaats een pci kaartje voor 2.5 euro (met 60 dagen garantie :P) op de kop kunnen tikken. Hopelijk werkt alles dan terug, en kan ik mijn 6800gt flashen.

• Renegade!
Nu heb ik eindelijk de pci kaart. Dus heb ik mijn mx200 verwijderd, pci kaart erbij geplugd en bootte zonder probleem. Dan even 6800GT icm de pci kaart gebruikt maar nu boot hij weer van de 6800GT en niet meer van de pci kaart, terwijl in mijn bios INIT FIRST BOOT ofzo op pci staat.
Mijn vraag: hoe zorg ik ervoor dat mijn pc vanaf de pci kaart icm de 6800GT boot? (ik heb een kd7a mobo van abit)

• Ikke_Niels
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-07 13:20
Nja in je bios moet ergens staan van: First Video Device, waar je dan uiteraard tussen agp en pci moet kunnen kiezen. :P

User Error -- Please Replace User

• Renegade!
Ikke_Niels schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 15:13:
Nja in je bios moet ergens staan van: First Video Device, waar je dan uiteraard tussen agp en pci moet kunnen kiezen. :P
Dat zal wss dat INIT FIRST BOOT ding zijn dat ik bedoel, maar dat staat al op pci, toch met de mx200.
Pagina: 1