[Access 2000/2003] Reference naar Excel lukt niet onder 2000

Pagina: 1
Acties:

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Een heel irritant probleempje: Ik heb een applicatie geschreven die moet werken onder WinNT/Office2K en WinXP/Office2K3. Alles werkt maar er is een verschil in references:

Office2K maakt gebruik van een reference naar MS Excel 9.0 en 2K3 doet dat naar MS Excel 11.0. Telkens wanneer ik een nieuwe versie release dan moet ik eerst de files doorsturen naar een NT-bak en de references goed zetten voordat ik een installer kan gaan maken. Maw: Office2K3 snapt wel dat ie van een Excel9.0 ref. een Excel11.0 ref. moet maken, maar andersom niet.

In Office2K3 kan ik geen Excel9.0 ref. selecteren en eigenlijk is het te gek voor woorden want ik heb alleen de functie "RIGHT" nodig. Wie heeft een tijdsbesparende oplossing voor dit probleem?

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:11
Waarin heb je de applicatie geschreven ?

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Access2003, dat staat op mijn bedrijfsbak en daar valt niets aan te veranderen. Ik weet het, ik kan elke keer de boel overzetten, opslaan in 2000 en vervolgens een installer compileren op m'n bedrijfsbak maar dat is zo omslachtig....

Het is al opgelost via de volgende link:

http://www.granite.ab.ca/access/latebinding.htm

Nergens op internet vind je de oplossing voor een specifieke foutmelding die ik kreeg maar als je gebruik maakt van "late binding" dan hoef je geen reference te gebruiken.

[ Voor 38% gewijzigd door Toink op 27-12-2005 13:31 ]