[Laptop] Muziek spelen zonder harddisk

Pagina: 1
Acties:

• schaap2005
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-01-2025
Hallo,
is het mogelijk om muziek op je laptop af te spelen zonder de harddisk te gebruiken?
Dus het spelen vanaf een usb stick of cd?

Dit omdat ik wel graag muziek op mn laptop wil draaien maar bang ben dat de harddisk naar de knoppen gaat als hij een keer ergens tegen aanstoot.
Dus is er een programma waarmee je dit kan doen? Een linux distro, of een dos progje?

Bedankt

• successor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-01 13:32
mischien zou je moeten overwegen om je harddisk dan door flash geheugen met een IDE aansluiting te vervangen , ik denk wel dat er zoiets bestaat , weet alleen niet meer waar dat te verkijgen is (of hoe het heet )

en dan kan je een windows installeren , of een linux distro of zo , het is inderdaad ook mogelijk om je harde schijf te verwijderen en aan je lapop een USB stickje te hangen met een linux distro

dos progjes zijn er ook , maar die zijn erg primitief en alleen beperkt tot "gewoon" mp3 spelen , en zien er ook niet echt gelikt uit.

je kan ook proberen te draaien met een 1 inch of 1.5 of 1.8 inch harde schijfje , die zijn namelijk niet echt gevoelig voor schokken , kijk maar naar de Ipod

Out of the box? What box? There is no box.

• tita_tovenaar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-02 17:34

Soms weet ik het ook niet meer.........

• schaap2005
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-01-2025
Ja zou kunnen idd.
Maar als ik zo'n USB distro van linux voor mp3's heb, kan ik dan mn hardeschijf daar niet uit zetten?
want om daarvoor mn harddisk te verwijderen :P

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:35
Wat voor laptop is het. Ik heb bijvoorbeeld een M300 (een P!!! 500MHz) en die kan niet van USB booten. Ik heb daar echter wel een Intel netwerkkaart inzitten, dus booten door middel van PXE (netboot) is geen probleem.

Wat je daarvoor nodig hebt is een TFTP- server, een DHCP-server (waar PXE zijn IP- adres van verkrijgt en de kernel over binnentrekt om te booten) en een NFS server, zodat de computer die boot via PXE ook bij de rest van zijn bestanden kan.

Enne, waarom zou je de harddisk niet verwijderen als hij toch half kapot is? Het is meestal geen lastig klusje, de meeste laptops zijn zo gebouwd dat je makkelijk dingen als geheugen en harde schijven kunt vervangen. En het maakt de laptop nog stiller ook :).

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Je kan ook een oude versie van winamp gebruiken die je niet hoeft te installen, same met wat muziek op de usb-stick en draaien maar, kan je overal gebruiken.

of begrijp ik het idee berkeerd?
Pagina: 1