Wat te doen met mn poen

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:43
(let niet op de titel, ik moet iets om aandacht te trekken;))

Ik heb op het moment deze pc:
Intel Celeron 500
Asus P2B-F moederbord
128MB 100Mhz SDRAM + 128MB 133Mhz SDRAM (infineon)
Diamond V770 (TNT2)
Soundblaster Live!
Maxtor 30,7gb 7200rpm UDMA 100 hd
iiyama 17" Vision Master Pro
standaard Bigtower (aragorn) 250W
CDROM 40x, fdd
(Labtec boxen en Technics versterker met boxen)

Ik wil maximaal 1500,- besteden. Wat zal ik kopen?? Het liefst zou ik een Intel hebben (gewoon meer vetrouwen in), maar als iemand met goeie argumenten (link naar benchmarks) komt, wil ik ook wel een AMD Tbird evt.

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-08 21:54

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Eens kijken...

Voor 1500 piek zou ik het volgende doen:

-Geforce 2 MX, 350 piek
-Socket A mobo, 450 piek
-Thunderbird 1100, 750 piek
-Voeding 300 watt, 50 piek ;)

Prijzen zijn allemaal errug ruim dus dat moet echt kunnen ;)..

Waarom AMD? Omdat ik er zelf tevreden mee ben en omdat het op dit moment gewoon veel meer prestatie voor minder geld levert.
Ik weet niet wat voor benchmarks je ongeveer wilt maar hier staat een verhaaltje over een 1200 die gegarandeert op 1300 loopt...

• Dr_Frickin_Evil
Ik bedoel benchmarks in quake 3 ofzo waarbij een Intel P3 met een AMD Tbird wordt vergeleken. Maar daar zal ik zelf ook ns ff naar zoeken, of www.firingsquad.com zullen er wel staan denk ik. Ik hoor bij mij in de buurt gewoon betere verhalen voor Intel (vriend van me zus werkt in computerzaak), maar als AMD in de praktijk echt zo veel sneller is...). Zou iemand nog een goed alternatief met een Intel kunnen geven???

(wat je noemt is trouwens 1600.- maar goed :))

Verwijderd

kijk maar eens op tom's site www.tomshardware.com

• Dr_Frickin_Evil
Hmm, ik zie toch wel dat de Intel vaak net wat meer presteerd als de AMD, zoals bijvoorbeeld op Anandtech (in Quake 3). Heeft iemand nog een andere suggestie?

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 21:44

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

amd is meestal sneller dan intel alleen photoshop (enigste programma dat geloof ik echt SSE instructies goed gebruikt) is sneller op een intel.

hou er wel rekening mee dat je voor de prijs van een intel pIII 850E net zoveel geld kwijt bent als een amd tb 1100. of bijna 2 tb 850 (>:) niet dat je daar iets aan hebt.)

moederboardjes voor amd zijn ook helemaal niet meer veel duurder als intel.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 12:04

SG

SG surft naar info hardewaren

Als je voornaamlijk Quake speelt waar ook veelmee gebenchmarked wordt dan is intel wat beter maar die ander 10000 aps/games dan???

iNtel $1Gig$ is iets sneller dan AMD 1 Gig
maar AMD heeft 'n 1,2$ Gig en die P4 oa snel voornamelijk in Quake is erug duur$$$$$$$$$$$$.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Verwijderd

die vriend van je zus werkt waarschijnlijk bij vobis/dixons
en ja daar is intel beter volgens hun
"AMD, wat is dat?"

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:06
ik zou een amd 1ghz + msi mobo kopen. dan ben je rond de. 900,- kwijt. dan een 300w voeding en een [asus]gf2GTS

want voor 1500,- is er niet zon snelle intel+videokaart. [ik ben trouwens de trotse eigenaar van een celeron633@950 op een 3jaar oud moederbordje]

• FrankGuthrie
  • Laatst online: 20-08 13:00

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op zaterdag 20 januari 2001 15:20 schreef cosmoOo het volgende:
hou er wel rekening mee dat je voor de prijs van een intel pIII 850E net zoveel geld kwijt bent als een amd tb 1100. of bijna 2 tb 850 (>:) niet dat je daar iets aan hebt.)
Hier ben ik het helemaal mee ens.

Je hebt voor de prijs van een PIII 850 MHz, maar die Thunderbird van 1000MHz loopt in quake sneller.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Dr_Frickin_Evil
Maar wat zou ik nog kunne krijgen voor dit:
Intel celeron 500
Asus P2B-F
128MB RAM
Diamond V770
Ik dacht aan 650.- ofzo, 125 voor de proc, 125 voor geheugen, 200 voor mobo en 200 voor vid. kaart.

• IceStorm

IceStorm

Sorry 650 is echt teveel voor dat... Nou ja.. IK zou het er niet voor geven maar misschien een ander wel ;)..

AMD en Intel zijn in benchmarks aan elkaar gewaagd. Maar ja.. voor hetzelfde geld heb je meer AMD dan Intel ;)

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:06
nee dat krijg je er lang niet voor... 400 hoogstens!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Heb ook in de pricewatch gekeken en 450 is toch het meeste wat ik er voor zou geven (als ik het nodig had).

Russian Blue Neji
Kate Bush

• Dr_Frickin_Evil
Ik heb die prijzen uit vraag&aanbod, en ben er telkens zo'n 25.- onder gaan zitten. Lijkt me redelijk. Een koeler een convertor zit er trouwens ook bij, en die zijn nieuw toch ook voor +/-50.-. Veel minder als 600.- hoeft dat toch niet te kosten??

Verwijderd

Sorry, maar alleen de prijs van je geheugen is al te hoog: is nieuw voor 130,- te krijgen. Een goede richtwaarde is 2/3 van de nieuwprijs. Maar de prijs ligt pas vast als de deal gesloten wordt: misschien geeft iemand het er wel voor, weet jij veel...

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Hoe oud is het systeempje.

En steeds 25 onder de prijs, da's echt weinig.

Russian Blue Neji
Kate Bush

• Dr_Frickin_Evil
Ik denk dat ons mam en pap het wel willen kopen. Weten die veel >:). Nog ff kijken voor hoeveel. Voor hun heeft het natuurlijk ook wel wat meer waarde als voor mij, maar om ze nu af te gaan zetten, is ook zoiets.
Het geheugen kost in de zaak waar ik dat koop trouwens 175.- en is trouwens ook van het merk infineon. Dat is wel wat duurder dus.

Ehm, Frank, 25.- onder de (gem.) prijs bij vraag een aanbod, 2dehands dus. Ik ben ook niet dom.

• Dr_Frickin_Evil
Is dit een goed alternatief??
P3-700E 505.- (@933 ofzo)
ASUS CUBX Intel 440BX 365.- (is dat een goed moederbord??)
128MB 133Mhz geheugen 175.-
ASUS V7100MX met TV-OUT 32MB AGP 345.-

Verwijderd

Op zaterdag 20 januari 2001 20:11 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
kijk voor 40 piek meer heb je een T-Bird 1000, Intel sucks!!! (kwa prijs dan)

• BrammeS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 15:48
het beste kun je al die poen aan mij schenken want ik heb dus helemaal nix meer!! :(

Advanced sheep-counting strategies

• IceStorm

IceStorm

Ja is op zich wel een aardig altenatief.. Alleen AMD blijft goedkoper ;)

Oh en ja.. ik had de eerste keer 100 piek over het hoofd gezein.. was nog niet wakker ;)

• d-Frag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-07 10:26

d-Frag

74% completed

Op zaterdag 20 januari 2001 23:09 schreef BrammeS het volgende:
het beste kun je al die poen aan mij schenken want ik heb dus helemaal nix meer!! :(
Ach je kan nog op tweakers posten dus het al wel meevallen >:)

Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11:25

ken

sommige mensen geloven nog steeds niet dat AMD sneller en goedkoper is ;)

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

• Abbadon
  • Laatst online: 22-08 17:07
Dan kun je beter een Asus CUSL2-C nemen denk ik; nieuwer, en uitstekende o.c. resultaten mee te behalen. Heb je overigens al eens geprobeerd of jouw huidige 128MB reep 133MHz kan halen? Scheelt je weer pegels.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:11

Destruction

(ex-)Automonteur

ik heb nu een celeron 433@450 maar dat wordt een AMD duron 900 zodra ik geld heb :) ,

celeron is intel mendochino , en intel SUCKS bigtime , maarja , dat moet je zelf ook weten

Ford Mondeo Wagon 2.0 16v '06 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• Dr_Frickin_Evil
Waarom suckt intel?? Leg ns uit? Alleen om de prijs? Een BMW 328 coupe is ook duurder als een Opel Astra, welke heb je liever? Ik heb liever de stabiliteit van Intel eigenlijk (oke niet helemaal eerlijk aangezien het bij AMD meestal de mobo's zijn die instabiel zijn). Maarja, je betaalt er wel voor.

• pjottum
  • Laatst online: 12:46

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

jij moet gewoon niks kopen. Is het verstandigst. Koop gewoon dat wat je zelf wilt, dan licht je jezelf op. Mooi toch ?
Als iedereen roept dat je AMD moet kopen, dan moet je gewoon intel nemen omdat je vriendje uit een computerwinkel vindt dat je dat moet doen. Simpel toch ? Ik geloof ook altijd wat ze vertellen in bij de vobis. Of de dynabyte.

*zucht*

:'(

I have usernames older than you.

Verwijderd

Ik heb zelf zo'n 700E gekocht en die draait inderdaad op 933. Voor de rest nix te klagen over stabiliteit maar nu ik ook rc5 draai word ik er toch wel een beetje depressief van..Een duron die 3x zo goedkoop is graast nog harder en laten we maar niet over tb die net zo duur zijn als de 700E praten das helemaal te erg voor woorden.

Mijn advies:
wil je niet klooien met VIA drivers, stabiliteit, en dan moeten jullie niet beginnen van "ja als je het goed kan installeren is een AMD sys ook stabiel", ga dan voor een p3 en niet letten op het feit dat je prestatie inlevert voor hetzelfde geld.

Als ik mijn geld opnieuw mocht uitgeven kwam er heel snel een TB in..

• Dr_Frickin_Evil
Op zondag 21 januari 2001 11:47 schreef pjottum het volgende:
jij moet gewoon niks kopen. Is het verstandigst. Koop gewoon dat wat je zelf wilt, dan licht je jezelf op. Mooi toch ?
Als iedereen roept dat je AMD moet kopen, dan moet je gewoon intel nemen omdat je vriendje uit een computerwinkel vindt dat je dat moet doen. Simpel toch ? Ik geloof ook altijd wat ze vertellen in bij de vobis. Of de dynabyte.

*zucht*

:'(
zal ik doen oke?

*diepere zucht*
Ik zeg toch ook niet dat ik AMD kut vind en dat ik die perse niet wil?? Ik wil alleen 2 goede alternatieven, zodat ik kan kijken welke ik wil.

Verwijderd

Op zaterdag 20 januari 2001 15:49 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
Maar wat zou ik nog kunne krijgen voor dit:
Intel celeron 500
Asus P2B-F
128MB RAM
Diamond V770
Ik dacht aan 650.- ofzo, 125 voor de proc, 125 voor geheugen, 200 voor mobo en 200 voor vid. kaart.
Ik heb laatst op Ibazar mijn oude p3-500 + kast met 230watt + msi-6163va + 48* cd-rom verkocht voor 700,-

Ik denk dus dat jou systeempje bij elkaar zeker wel 650,- opbrengt, hij brengt denk ik meer op als je de kast + voeding erbij doet, dan kun je het met een oude hd als compleet systeem verkopen.

Nog wat tips misschien voor je verkoop:
Bied je spul aan op ibazar na 24:00 dan blijf je 2 dgn lang aan top staan op de eerste pagina en laat dat nou net de pagina zijn waar de mensen bieden :)
En nog een tip, ik zie dat er op celeron's nooit veel geboden wordt. Maar dit lossen veel mensen op door er INtel Pentium celeron neer te zetten. Scheelt echt.

En trouwens mijn ma's systeem is een beetje gaar geworden. Ik heb misschien wel intresse in je proc+mobo+voeding mits dit uiteraard helemaal in orde is.

Verwijderd

Op zondag 21 januari 2001 11:36 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
Waarom suckt intel?? Leg ns uit? Alleen om de prijs? Een BMW 328 coupe is ook duurder als een Opel Astra, welke heb je liever? Ik heb liever de stabiliteit van Intel eigenlijk (oke niet helemaal eerlijk aangezien het bij AMD meestal de mobo's zijn die instabiel zijn). Maarja, je betaalt er wel voor.
Ik heb met mijn tbird+msi nog geen crash gehad en reken maar dat ik veel ahter de computr zit. Mijn ervaring met AMD is een stuk aangenamer dan met intel.
Ik geloof best dat Abit Asus etc stabiel zijn, maar daar heb ik geen ervaring mee, ik heb altijd MSI gehad omdat die mij heel goed bevielen. Dus ik zou voor een MSI-k7tpro2(a) gaan en een tbird naar keuze. En als geheugen zou ik in ieder geval merk geheugen nemen bijv Infineon (wat ik heb) nooit problemen mee. Van HDdisks heb ik zelf alleen ervaring met IBM, Maxtor en Seagate en mijn ervaring is dat IBM ietsje sneller is. Maxtor ietsje trager. Maar beide errug goed. Seagate heb ik slechtere ervaringen mee gehad.

• Dr_Frickin_Evil
Het was wat overdreven geformuleerd denk ik. Maar goed. Ik twijfel nog steeds. Hoe hoog is een TB 900 of 1000 te klokken, liefst mbv de fsb, met die nieuwe 133a chipset is dat mogelijk toch? Ik heb weinig zin om die l1-bruggen te verbinden. En hoe zit dat nou met die koelers?? Welke zijn nou echt geschikt voor een Tbird zonder stukken van de core af te breken??

Funksngroove, ik denk dat ik die onderdelen in de pc van mn ouders en zus ga zetten.

• bonceng
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik zit 't woordje 'sucks' te tellen en ik ben de tel kwijtgeraakt...

Sorry, maar ben ook bezig met me vocabulaire bij te spijkeren en als 't kan ook me iq. En hier zit 't niveau zooooo hoooog. Wowie...

specs

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:39
Tja, het is al gezegd: Je hebt voor hetzelfde geld meer AMD dan Intel. Met die processors is weinig mis, echter met een AMD processor ben je gebonden aan een VIA chipset. Het werkt wel (en snel), is uiteindelijk stabiel maar het is zo'n gekut, iedere keer weer.

En als je gaat upgraden naar iets nieuws zul je zien dat het weer niet werkt op je VIA chipset, en dan maar hopen dat er een patch voor uit is gebracht die *werkt*. Zo had ik crashes in 3D onder Windows 2000, dus ik die hotfix installeren, en dan niet denken dat dat het probleem oplostte :r.

Ik geef je helemaal gelijk dat je toch liever Intel hebt. Het is allemaal wat degelijker. *Koop dus geen Intel processor op VIA moederbord, dan heb je dus hetzelfde!* 8-)

Geef mij maar een Warsteiner.

• Dr_Frickin_Evil
Maar de P3b-F heeft ook een via chipset, en daar heeft mijn broer totaal geen problemen mee voor zover ik weet.

Bonceng: Helemaal met je eens. Die AMD "fans" (no offence) kunnen weinig anders zeggen, valt me op dat diegene die dat roepen allemaal zo'n 15 a 16 jaar zijn (tjek hun profiles maar). Ja AMD is goedkoper, maar dat wil niet zeggen dat Intel slecht is!

Maar goed, ik denk er nog een tijdje over na, bedankt voor de reacties in ieder geval!

• DBA907
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-10-2025
Op maandag 22 januari 2001 11:13 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
Maar de P3b-F heeft ook een via chipset, en daar heeft mijn broer totaal geen problemen mee voor zover ik weet.
De P3B-F heeft een BX chipset

• Dr_Frickin_Evil
ehm, o inderdaad, ik zie het. Maar op de chip staat wel het via logo, wat houdt dat dan in??

• DBA907
misschien is het een P3V4X :?

• DBA907
Bij mij staat gewoon intel op de chip

Verwijderd

Ik heb nooit gezegd dat Intel slecht is en ik ben ook geen 15 maar volgende maand 21 :)

Maar anyway, ik heb niks tegen Intel, ik ben er altijd tevreden over geweest. Maar ik ben over AMD misschien toch nog iets meer tevreden aangezien ik nooit vastlopers heb en alles OOK als een trein loopt. Verder uiteraard het prijsverschil en sommige benchmarks hebben mij AMD doen kopen. Het zijn gewoon beide goede cpu's en ik kraak dan ook niks af.

Als je toch geen bruggen gaat kleuren dan zou ik een Coolermaster tot 1,2ghz nemen. Maakt niet veel herrie en zonder casecooling word mijn tbird900@900 stressed op 43C op 900@1000 46C en met casecooling erbij 35C en die coolermaster is goedkoop en houd je core heel!!! EN als je een beetje goede koelpasta er tussen smeert gaat de temp er alleen maar van omlaag. Ik heb trouwens met deze Tbird900 met extra case cooling en artic silver 1100 gehaald. Ik heb niet hoger geprobeerd en aangezien ik een beetje zuinig ben op mijn spulletjes heb ik hem op 1000 laten staan

Voor de rest met het fsb clocken ik ben met deze tbird met fsb niet hoger gekomen dan 990 dan werd ie instabiel. Ik wilde de magische 1 gyg dus heb ik de l1 bruggen gekleurd.

Samengevat: Ik ben tevreden over intel en AMD (uit ervaring) maar AMD is goedkoper en bij mij zelfs iets stabieler (maar dat kan aan zoveel liggen).
Verder heb je volgens mij er een goede betrouwbare plank bij nodig. Ik heb alleen ervaring met MSI's en die heb ik dan ook voor de tbird gepakt, omdat deze stabiel, goedkoop, redelijk snel zijn. Maar ASUS en ABIT zullen ook dik in orde zijn (nogmaals ik spreek alleen uit eigen ervaring).

Mijn tip: Tbird1000 met coolermaster 1.2gyz, 300watt en een MSI-K7tpro2(a) en ik weet zeker dat je zo blij als een kind zult zijn met het (goedkope) resultaat :)

Jammer trouwens dat je die celly en plank niet wilt verkopen. Mocht je hem alsnog kwjt willen, mail me maar

Succes met de keuze!

• Dr_Frickin_Evil
Ik moet het er eerst met mn ouders over hebben, maar ik denk dat zij de celly wel willen hebben.

Met de nieuwe generatie via bordjes met VIA KT133A chipset moet overclocken mbv de fsb wel beter gaan. Dat de FSB bij jou niet omhoog kan ligt als het goed is aan het moederbord. Kijk hier maar eens voor een roundup: http://tweakers.net/nieuws.dsp?ID=15401
Helaas staat de nieuwe MSI (de turbo) er niet bij, die zou ik kiezen als ik een Tbird koop, maar als dat te lang duurt, ga ik voor de Abit denk ik.

En met die kereltjes van 15 a 16 doelde ik niet op jou.:)

Verwijderd

En met die kereltjes van 15 a 16 doelde ik niet op jou.:)
:)

dus je gaat nu toch voor AMD? Ik ben wel benieuwd wat je systeem zal worden.. :)

• Dr_Frickin_Evil
Ik weet het nog niet zeker. Ik zit met mn tentamens, dus ik heb niet veel tijd om uitgebreid rond te kijken, maarja AMD blijft vet goedkoper :).

• IceStorm

IceStorm

* IceStorm moet even zeggen dat dit gewoon een AMD vs. Intel discussie is zoals ie hoort..

Gewoon netjes, geen gescheld, geen gezeur, gewoon met argumenten, punten etc. Keep it up ;).. En waarom deze post? Ach.. mag ook wel eens wat positiefs over AMD vs. Intel gezegd worden ;)

• Dr_Frickin_Evil
jaja, we zijn wel volwassen.
Zagen de moderators dit maar, die zouden het niet droog houden denk ik :'(

Verwijderd

:) :+ :)
Pagina: 1