[Postix] icm mysql

Pagina: 1
Acties:

• radial
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-02 21:38

radial

Watch out

Topicstarter
Een tijdje geleden ben ik begonnen met het opzetten van een mailserver onder Debian, wat allemaal goed gelukt was en prima werkte.
Nu heb ik eergisteren verschillende pakketen geupgrade met apt-get upgrade alleen nu krijg ik een probleem met postfix.

De volgende how-to heb ik gevolgd, wat allemaal prima verliep: http://www.besy.co.uk/pro...rge_mail_server_howto.htm

Het probleem waar ik nu tegenaan loop is Relay access denied, wat heel goed zou kunnen kloppen omdat ik in de logs van mysql het volgende tegenkom:

mailclient, versturen van eigen domain naar publishnet.nl, te zien is dat het verkeerde domein hier wordt genomen
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
84 Query       select goto from alias where address = 'publishnet.nl'
85 Query       select concat(maildir,'Maildir/') from mailbox where username = 'publishnet.nl'
86 Query       select description from domain where domain = 'publishnet.nl' and backupmx = '0' and active = '1'
87 Query       select domain from domain where domain = 'publishnet.nl' and backupmx = '1' and active = '1'
87 Query       select domain from domain where domain = 'nl' and backupmx = '1' and active = '1'
83 Query       select transport from domain where domain = 'xxx@publishnet.nl' and active = 1
83 Query       select transport from domain where domain = 'publishnet.nl' and active = 1
83 Query       select transport from domain where domain = '.nl' and active = 1
88 Query       select destination from relocated where email = 'xxx@publishnet.nl'
88 Query       select destination from relocated where email = '@publishnet.nl'

webmail,versturen van eigen domain naar publishnet.nl, welke dus goed gaat
code:
1
2
3
4
5
6
7
102 Query       select goto from alias where address = 'domain.nl'
103 Connect     postfix@localhost on postfix
103 Query       select concat(maildir,'Maildir/') from mailbox where username = 'domain.nl'
104 Connect     postfix@localhost on postfix
104 Query       select description from domain where domain = 'domain.nl' and backupmx = '0' and active = '1'
105 Connect     postfix@localhost on postfix
...

Dus indien ik met squirrelmail inlog is er niks aan de hand en gaat het prima maar probeer ik het met een mailclient dan wordt op een of andere wijze de "mail from" en "rcpt to" omgedraaid waardoor er dus geen auth plaats kan vinden.

Heeft iemand enig idee hoe dit opgelost kan worden, verder aan config files etc is er niks gewijzigd, maar indien ze nodig zijn kan ik ze even posten hier.

Kan modje ff topic title aanpassen, ben een f vergeten!

[ Voor 8% gewijzigd door radial op 27-12-2005 11:13 ]

20xSF170s - ozo

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-02 22:41
Config files in de topicstart is sowieso een goed plan.

Ik ken je situatie niet, maar je zou eens moeten nagaan wat er precies is geupgrade.
Verder staat me iets bij dat het Cyrus auth framework op een aantal punten flink is gewijzigd.
Daarom ben ik wat voorzichtig met het door Debian laten upgraden van m'n mailserver.

owja en topictitel changes kun je via een topicreport doen (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif).

[ Voor 21% gewijzigd door Arnout op 28-12-2005 10:15 ]

• smesjz
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Post anders eens de exacte foutmelding uit /var/log/mail.log

Postfix is altijd erg voorzichtig met het aanpassen van aanpassingen en ik ben probleemloos van 2.0.19 via 2.1.x naar 2.2.7 gemigreerd. Zonder dat er iets kapot is gegaan.

Toevoegingen aan master.cf (voor o.a. anvil) doet postfix zelf.

Het enige dat ik mij kan bedenken is de herschreven mysql template, maar ik weet niet of de oude manier niet meer werkt:

Oud:
cat /etc/postfix/mysql_virtual_mailbox_maps.cf
user = blaat
password = blaat
hosts = localhost
dbname = postfix
table = mailbox
select_field = maildir
where_field = username

Nieuw:
cat /etc/postfix/mysql_virtual_mailbox_maps.cf
user = blaat
password = blaat
hosts = localhost
dbname = postfix
query = SELECT maildir FROM mailbox WHERE username='%s'

De SASL support verandert pas goed bij postfix 2.3, waarbij o.a. Dovecot-SASL bij komt.

• radial
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-02 21:38

radial

Watch out

Topicstarter
Even een korte update: topic kan gesloten worden, gisteren is de hd gecrashed, zal dus weer van voor af aan moeten gaan beginnen.

20xSF170s - ozo