Een tijdje geleden ben ik begonnen met het opzetten van een mailserver onder Debian, wat allemaal goed gelukt was en prima werkte.
Nu heb ik eergisteren verschillende pakketen geupgrade met apt-get upgrade alleen nu krijg ik een probleem met postfix.
De volgende how-to heb ik gevolgd, wat allemaal prima verliep: http://www.besy.co.uk/pro...rge_mail_server_howto.htm
Het probleem waar ik nu tegenaan loop is Relay access denied, wat heel goed zou kunnen kloppen omdat ik in de logs van mysql het volgende tegenkom:
mailclient, versturen van eigen domain naar publishnet.nl, te zien is dat het verkeerde domein hier wordt genomen
webmail,versturen van eigen domain naar publishnet.nl, welke dus goed gaat
Dus indien ik met squirrelmail inlog is er niks aan de hand en gaat het prima maar probeer ik het met een mailclient dan wordt op een of andere wijze de "mail from" en "rcpt to" omgedraaid waardoor er dus geen auth plaats kan vinden.
Heeft iemand enig idee hoe dit opgelost kan worden, verder aan config files etc is er niks gewijzigd, maar indien ze nodig zijn kan ik ze even posten hier.
Kan modje ff topic title aanpassen, ben een f vergeten!
Nu heb ik eergisteren verschillende pakketen geupgrade met apt-get upgrade alleen nu krijg ik een probleem met postfix.
De volgende how-to heb ik gevolgd, wat allemaal prima verliep: http://www.besy.co.uk/pro...rge_mail_server_howto.htm
Het probleem waar ik nu tegenaan loop is Relay access denied, wat heel goed zou kunnen kloppen omdat ik in de logs van mysql het volgende tegenkom:
mailclient, versturen van eigen domain naar publishnet.nl, te zien is dat het verkeerde domein hier wordt genomen
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| 84 Query select goto from alias where address = 'publishnet.nl' 85 Query select concat(maildir,'Maildir/') from mailbox where username = 'publishnet.nl' 86 Query select description from domain where domain = 'publishnet.nl' and backupmx = '0' and active = '1' 87 Query select domain from domain where domain = 'publishnet.nl' and backupmx = '1' and active = '1' 87 Query select domain from domain where domain = 'nl' and backupmx = '1' and active = '1' 83 Query select transport from domain where domain = 'xxx@publishnet.nl' and active = 1 83 Query select transport from domain where domain = 'publishnet.nl' and active = 1 83 Query select transport from domain where domain = '.nl' and active = 1 88 Query select destination from relocated where email = 'xxx@publishnet.nl' 88 Query select destination from relocated where email = '@publishnet.nl' |
webmail,versturen van eigen domain naar publishnet.nl, welke dus goed gaat
code:
1
2
3
4
5
6
7
| 102 Query select goto from alias where address = 'domain.nl' 103 Connect postfix@localhost on postfix 103 Query select concat(maildir,'Maildir/') from mailbox where username = 'domain.nl' 104 Connect postfix@localhost on postfix 104 Query select description from domain where domain = 'domain.nl' and backupmx = '0' and active = '1' 105 Connect postfix@localhost on postfix ... |
Dus indien ik met squirrelmail inlog is er niks aan de hand en gaat het prima maar probeer ik het met een mailclient dan wordt op een of andere wijze de "mail from" en "rcpt to" omgedraaid waardoor er dus geen auth plaats kan vinden.
Heeft iemand enig idee hoe dit opgelost kan worden, verder aan config files etc is er niks gewijzigd, maar indien ze nodig zijn kan ik ze even posten hier.
Kan modje ff topic title aanpassen, ben een f vergeten!
[ Voor 8% gewijzigd door radial op 27-12-2005 11:13 ]