Account settings en Empty trash

Pagina: 1
Acties:

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:55
N.a.v. [rml]dawuss in "[ Laptop] Apple Powerbook / iBook gebruik..."[/rml] ;) hier toch even een apart topic want ik kom ergens niet uit. Heb 2 problemen:

• Ik kan mijn Account settings niet wijzigen. Sim-pel: System Preferences > ik klik op "Accounts" en dan zie ik dit :

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~marcon1/got/sysprefs.jpg

Echt geen flauw idee wat ik heb gedaan of zou moeten doen, zoeken via Google levert 0, niks op.

• Ik kan mijn Trashcan niet emptyen. Heb kennelijk ooit een applicatie geinstalleerd die zichzelf als startup item heeft gemanifesteerd waarna ik de applicatie heb geuninstalled en verwijderd, maar het programma staat nog steeds in m'n dock, en kan 'em via Activity Monitor niet killen (zie nergens het proces staan). Iemand een idee?

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~marcon1/got/trashcan.jpg

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Voor het eerste probleem:
Open de Console (staat in Hulpprogramm's) kijk of daar wat relevants staat (bij console.log en system.log). Kijk ook dat als je dit voorkeurenpaneel 'opstart' er iets in het log erbij komt. Het eerste waar ik aan denk is iets van rechten die niet goed staan. Als dat zo is dan zou dat ook in de log voorbij moeten komen. Desalnietemin kun je natuurlijk wel kijken wat het repareren van de permissies uithaalt (via Schijfhulppogramma, ook te vinden onder Hulpprogramma's).

Voor het tweede probleem:
Je hebt al geprobeerd om opnieuw op te starten? Om uit te vinden welke programma het bestand gebruikt moet je even in de Terminal duiken (ook te vinden onder Hulpprogramma's) en daar dan intikken
code:
1
lsof | grep -i eightball

Het commando 'lsof' geeft een lijst van alle openstaande bestanden inclusief de programma's die ze open hebben staan. Het commando 'grep' filtert uit deze lijst alle regels waar het woord 'eightball' in voorkomt. Hier zou je dan uit kunnen halen welk programma het bestand nog open heeft.

[ Voor 4% gewijzigd door Daedalus op 27-12-2005 10:15 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:00
Alt indrukken en nog is proberen :)

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• Willem
^ Geeft geen resultaat.
Als ik de console open krijg ik dit:
2005-12-31 10:45:55.887 Quicksilver[423] process System Preferences.app
2005-12-31 10:45:59.877 System Preferences[443] *** NSRunLoop ignoring exception '*** -[NSCFString replaceCharactersInRange:withString:]: nil argument' that raised during posting of delayed perform with target 35b0a0 and selector 'setCurrentPreference:'
2005-12-31 10:46:02.087 System Preferences[443] [NSPrefPaneBundle instantiatePrefPaneObject] (/System/Library/PreferencePanes/Accounts.prefPane): should only be called once
Blijkt dat er dus iets mis gaat, maar geen idee hoe en wat, en belangrijker: wat ik er aan kan doen.

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-02 10:41

chem

Reist de wereld rond

Ik zou eens je /Library/Preferences en ~/Library/Preferences leeggooien, in/uitloggen en nog eens proberen?

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-02 18:28

Bezulba

Formerly known as Eendje

zou ik niet doen chem... ben je al je instellingen van al je programma's kwijt... mischien beter om alleen de plist van de accounts te deleten.. even kijken of ik hier kan opzoeken welke daar verantwoordelijk voor is. Darn kan niet bij de filelocator hier. Het zal naar alle waarschijnlijkheid iets van /library/preferences/com.apple.accounts.plist zijn of iets in die trant

[ Voor 28% gewijzigd door Bezulba op 31-12-2005 12:31 ]

blup

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-02 10:41

chem

Reist de wereld rond

eendje schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 12:30:
zou ik niet doen chem... ben je al je instellingen van al je programma's kwijt... mischien beter om alleen de plist van de accounts te deleten.. even kijken of ik hier kan opzoeken welke daar verantwoordelijk voor is. Darn kan niet bij de filelocator hier. Het zal naar alle waarschijnlijkheid iets van /library/preferences/com.apple.accounts.plist zijn of iets in die trant
Ach, settings zijn overrated; desnoods verplaats je enkel de inhoud en vervang je niks bij het terugverplaatsen.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• Willem
Helaas, geen van beide methodes hebben resultaat.

edit:
Overigens is het "Empty trash" probleem opgelost.

[ Voor 39% gewijzigd door Willem op 31-12-2005 14:39 ]

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

code:
1
$ps -auwwx|grep -i "eightball"

code:
1
$kill -9 <eightball pid>

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• Willem
Dat van eightball inmiddels gefixt, thanks anyway. :)
Nog steeds geen idee hoe dat met m'n account settings zit.
Iemand een suggestie?
Zijn er standaard bestanden die ik kan kopieren vanaf een OS X cd of dvd die daarmee te maken hebben?

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

willem169 schreef op maandag 02 januari 2006 @ 10:26:
Dat van eightball inmiddels gefixt, thanks anyway. :)
Nog steeds geen idee hoe dat met m'n account settings zit.
Iemand een suggestie?
Zijn er standaard bestanden die ik kan kopieren vanaf een OS X cd of dvd die daarmee te maken hebben?
probeer eens een reinstall anders. Je kan os x er zo overheen zetten, geen probleem.

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• Willem
Geen idee wat ik heb gedaan, maar het is opgelost.
Misschien heeft het te maken gehad met een FTP user die ik had aangemaakt.

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

willem169 schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 12:30:
Geen idee wat ik heb gedaan, maar het is opgelost.
Misschien heeft het te maken gehad met een FTP user die ik had aangemaakt.
Mm, dat is nu jammer dat je niet weet wat je precies gedaan hebt :). Ik heb nl. wat rondgezocht op internet, en er blijken meer mensen hetzelfde probleem te hebben (soms met andere voorkeuren). De enige werkende oplossing die ik tot nu toe heb kunnen vinden is het compleet opnieuwe installeren van Mac OS X.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Willem
Had bij de Netinfo manager een FTP user aangemaakt voor de FTP server die in OS X zit.
Nadat ik die had verwijderd, en opnieuw had opgestart was alles weer OK. :)

Geen idee of mijn "delete com.apple.accounts.plist actie" daar iets mee te maken heeft gehad.

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Misschien dat het 'm in die Netinfo database zat. Vaak wordt er als oplossing gesuggereerd om de [urlhttp://docs.info.apple.com/article.html?artnum=107210]Netinfo database te restoren[/]. Alleen die operatie is redelijk complex en ik denk ook niet dat er bij een thuisgebruiker elke dag een backup wordt gemaakt van de Netinfo database. Daarnaast is het ook niet duidelijk of dit ook het probleem oplost.

Maar goed, je problemen zijn opgelost dus je kunt weer fijn appelen :P

Pagina: 1