Is er nog iets origineels onder de computerspellen?

Pagina: 1
Acties:
  • 195 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-09 13:43
Ik heb moeite om nog een leuke spel te vinden omdat er tegenwoordig (imo) weinig originele spellen zijn voor de computer. Ik bedoel, verschillende genre's zijn behoorlijk uitgediept zoals de first person shooters, de velerlei tycoons , de race spellen (nfs etc), een dozijn sims etc. etc. Ik weet wel dat het ene spel niet gelijk aan het andere is maar als ik bij de bart smit kijk(of welke spelwinkel dan ook) dan zie ik weer de bekende thema's terug. En denk ik snel: ik hou het voor gezien.

Kunnen meer mensen dit beamen?

O ja, voor ik het vergeet zijn er erg veel spellen waar je de nodige tijd in dient te investeren. Dus waar je niet even een potje kan gamen voor 10 a 20 minuten. Of moet ik maar weer een oude console op de kop tikken? Maar deze stel vragen staan eigenlijk los van bovenstaande vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnuitenjong
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-06-2023

Gnuitenjong

Check:www.lowlands .oma-g.com!

cc12 schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 03:55:
Ik heb moeite om nog een leuke spel te vinden omdat er tegenwoordig (imo) weinig originele spellen zijn voor de computer. Ik bedoel, verschillende genre's zijn behoorlijk uitgediept zoals de first person shooters, de velerlei tycoons , de race spellen (nfs etc), een dozijn sims etc. etc. Ik weet wel dat het ene spel niet gelijk aan het andere is maar als ik bij de bart smit kijk(of welke spelwinkel dan ook) dan zie ik weer de bekende thema's terug. En denk ik snel: ik hou het voor gezien.

O ja, voor ik het vergeet zijn er erg veel spellen waar je de nodige tijd in dient te investeren. Dus waar je niet even een potje kan gamen voor 10 a 20 minuten. Of moet ik maar weer een oude console op de kop tikken? Maar deze stel vragen staan eigenlijk los van bovenstaande vraag.
Ben het wel met je eens, maar dit is ook wel logisch. De ontwikkeling van een spel kost veel geld, en de en een compleet nieuw concept bedenken brengt natuurlijk risico's met zich mee.
Maar ja, sommige rare spelletjes van de Atari waren zo gaaf, soorten spellen die er nu helemaal niet meer zijn. Popcap heeft vaak nog wel leuke, originele dingen :)

[ Voor 4% gewijzigd door Gnuitenjong op 27-12-2005 04:02 ]

[CM] Flightcase Mod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-10 01:47

Richard

Kuru Kuru Kururin

Ik mag mezelf dan wel een Nintendo Fanboy noemen, maar ik vind dat Nintendo toch nog steeds hard aan de weg timmert. Kijk bij de DS naar het touchscreen & bij de rev. naar de controller. Verder heeft natuurlijk Sega met de DreamCast ook wel leuke dingen op de markt gezet zoals die vishengel controller en samba-ballen. Als we het dan over muziek hebben, kom je weer terug bij de GameCube met de Bongo Controllers :P (Gisteren 2 setjes voor kerst gekregen van mijn meisje O+ ) Uiteraard heeft de PS2 ook wel leuke nieuwe aansturingen zoals de EyeToy en die Buzzers (waarvan ik even niet weet hoe die dingen heten.)

Uiteraard hoef je het niet altijd in de hardware (lees: manier van aansturing) te zoeken.

Een aantal toppers met een hele nieuwe gameplay vond ik toch wel:

Kuru Kuru Kururin voor de GBA
Afbeeldingslocatie: http://www.videojuegosya.com.ar/gb_advance/kurukurukururin1.jpg

Blastcorps (van Rare Ware) voor de N64:
Afbeeldingslocatie: http://www.chronicgames.net/pics/n64_blastcorps_boxed.jpg

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien wel handig om hierbij te vermelden voor welke console je WAT zoekt.
Alle genres hebben hun eigen toppers, de een beter dan de ander.
Wat jij zegt over originaliteit is inderdaad ook waar, wat er IMO gebeurt is hetvolgende.
Neem bv de Sims.
Bedrijf A brengt het uit.
Maakt er een hopop geld meej.
Bedrijf B ziet dit en denkt dit kan ik ook.
En verdient er geld mee,
Hierna komen bedrijf CDEFGHIJKLMNO enz. die precies tzelfde doen.
Uitmelken noemen ze dat, persoonlijk vind ik niet erg als dit gebeur MITS de 2e partij hier daadwerkelijk wat aan toevoegd, dit gebreurt echter niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en dan natuurlijk niet te vergeten spellen waar hele series van gemaakt worden door hetzelfde bedrijf..

need for speed:
1
2
3 hot pursuit
4
5
6 hot pursuit 2
7 under ground
8 underground2
9 hot pursuit 3(most wanted)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-10 19:32
Dan zal je steam eens moeten downloade die bieden sinds kort hele rare originele games aan :D kosten 14 dollar per stuk dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
@weirpsychotic: ik heb zelf een pc maar eigenlijk gaat dit verhaal voor vrijwel elke console op (misschien is nintendo hier het meest een uitzondering op). Beetje jammer, ik weet dat het nogal wat vraagt van ontwikkelaars om met iets origineels te komen maar als je zie hoe bepaalde thema's worden uitgemolken...of is het zo dat het publiek nog alleen maar voor mooie 3d spellen gaan :?

@rddr: steam is dat niet de ontwikkelaar van ....(kan er niet op komen). Je weet wel, de opvolger van.....(ut, cs o.i.d)

[ Voor 15% gewijzigd door cc12 op 27-12-2005 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:24
nee. Steam is een bedrijf dat de online content van o.a. HL voorziet. Is meer een distribiteur. Via het programma kan je spellen starten (die spellen moet je via die app starten). Maar je kan ook spellen kopen via die shizzle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-05-2024
in ontwikkeling
een nieuwe rts

"Stilte, een gat in het geluid...."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02:04

SmartDoDo

Woeptiedoe

-> SGD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-10 16:34

Collaborator

You! Cake or Death?

Als je echt iets anders zoekt moet je maar de Nintendo Revolution aanschaffen als hij uit komt ;)
Verder is er wat op Steam en zijn er altijd wel wat leuke kleine dingentjes op de Nintendo DS

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

probeer eens een online spel, http://www.barafranca.com/ en er zijn er veel meer, alle in een andere stijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 17:35
Rddr schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 15:02:
Dan zal je steam eens moeten downloade die bieden sinds kort hele rare originele games aan :D kosten 14 dollar per stuk dacht ik.
Steam biedt op dit moment inderdaad RagDoll Kungfu en Darwinia aan, allebei zeer originele ideeen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

of die Mmorpgh dingen (spel ik dat zo goed..?)
echt helemaal verslavend en heel makelijk 10 tot 20 minuten te spelen..
maar als je geen wekker hebt speel je zo 3 uur ..
Zoiets als WoW dus :)
Edit: ik ben dus zwaar verslaafd aan Flyff
als je net begint is het best saai tot je lvl 13 ongeveer komt dan wordt het steeds leuker en dan gaat het snel..

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2005 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:49
Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 18:34:
probeer eens een online spel, http://www.barafranca.com/ en er zijn er veel meer, alle in een andere stijl.
Daar moet je ook veel tijd in steken voordat het leuk wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MuddyMagical schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 18:40:
[...]

Daar moet je ook veel tijd in steken voordat het leuk wordt...
ahnee dat wordt eigelijk nooit leuk om echt lang mee te spelen
maar zoals de TS zei 10 tot 20 minuten ..
dan is dit ideaal je kan het overal spelen, school, werk, thuis.
Edit:
offtopic:
maar GoT is en blijft leuker hehe..

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2005 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Need for speed was ik hierin inderdaad vergeten.
Bij het terug lezen van mijn eigen post besef ik me dat ik toch nog iets vergeten ben.

Ik ben zelf een verfend MMORPG speler.
En uit dit oogpunt wou ik nog FF wat in de groep gooien, ik denk nl dat niet alleen de ontwikkelaar maar ook de aanhang (spelers) hiervan voor een groot deel verantwoordelijk zijn voor een game.

Ik snap dat dit voornamelijk van toepassing is op online games, maar aangezien dit (IMO) een steeds groter deel van de gamers gaat omvatten lijkt me dit ook een mooi discussie punt.
In plaat van alleen de designers/onrwikkelaars een hoop kritiek te geven, ook de gamer zelf eens aan de tand voelen...

Neem een spel als WoW (imo saai en te makkelijk maar dit FF offtopic)
Hele servers worden heir verkloot door spelers die alleenrecht eisen op gebieden en hiermee een hoop mensen wegjagen. Blizzard zal het jeuken want die hebben de pegels al binnen + een fan base waar een koreaanse MMORPG "U" tegen zou zeggen.

Ga je kijken naar een spel als b.v. Lineage waar mensen weg gaan omdat er hetzelfde egbeurt als bij WoW, dan word hier wat aan gedaan.
Hele clans / alliences richten zich tegen de personen die het verpesten voro andere. Ook de mensen die hier niet direct last van hebben helpen mee de community te "redden" .

Hechte communities als dit komen op all european/amerkaanse servers niet zo veel meer voor, hierdoor worden ook imo de games verpest.

(BTW als jullie vinden dat dit hier niet past, zeg t maar. k wou dit kwijt en dit leek me een ideale topic om het in de groep te gooien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en anders als je echt good old simple leuke game games wilt doen moet je gewoon roms gaan doen

of schaf je een megadrive aan ze hebben nu eentje die controller plug je in je tv en dan ken je gewoon een stuk of 4 tot 6 games spelen oa Sonic, Kid Chameleon enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnbo
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09 14:46

Wijnbo

Electronica werkt op rook.

Ik vond destijds Warzone 2100 verdomde origineel. Meer dan 2100 verschillende tanks kon je bouwen, door ze zelf te ontwerpen. Jammer was de buggy grafische engine, ik hoop dat er ooit nog een strategy game komt waar je weer lekker oneindig kunt researchen, weer nieuwe wielen, body of turrets kunt krijgen en die weer kunt upgraden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:14
Ik ben gisteren Black & White 2 begonnen en na 2 uur was ik zo'n beetje door de tutorial heen, dus daar kan je zeker de nodige tijd in investeren. En ik moet zeggen dat ik me tijdens de tutorial al reuze heb vermaakt.

En qua originaliteit zit het ook wel snor, want naast Black & White 1 zal je niet snel een spel tegenkomen die op B&W2 lijkt :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2005 @ 08:14:
..
Ik ben zelf een verfend MMORPG speler.
..
Neem een spel als WoW (imo saai en te makkelijk maar dit FF offtopic)
Hele servers worden heir verkloot door spelers die alleenrecht eisen op gebieden en hiermee een hoop mensen wegjagen. Blizzard zal het jeuken want die hebben de pegels al binnen + een fan base waar een koreaanse MMORPG "U" tegen zou zeggen.

Ga je kijken naar een spel als b.v. Lineage waar mensen weg gaan omdat er hetzelfde egbeurt als bij WoW, dan word hier wat aan gedaan.
Hele clans / alliences richten zich tegen de personen die het verpesten voro andere. Ook de mensen die hier niet direct last van hebben helpen mee de community te "redden" .
..
Ik kan de verleiding niet weerstaan. Blizzard is één van de weinige ontwikkelaars die zijn games blijft supporten dus wat dat betreft om nou te spreken over "het geld is binnen" betekent wel erg weinig inzicht in hoe er geld verdient wordt in een MMORPG. Blizzard heeft bijvoorbeeld in september (2005 ja) een patch geleverd voor Starcraft (uit 1998). Ook voor WoW doen zij hun uiterste best om het spel interresant te houden voor hun spelers. Als iemand het niet leuk meer vindt, kan hij of zij namelijk ook de maandelijkse subscription opzeggen (dus geen inkomsten meer, dus geen "geld is binnen" meer). Wat dat betreft kunnen de meeste ontwikkelaars hier nog wat van leren.

Maar goed even terug naar de TS, originele spellen zijn er nog steeds genoeg, verwacht alleen niet altijd dat deze bij de BS staan. De BS wil namelijk geld verdienen en het risico van originele en dus vaak onbekende concepten in je winkel zetten is dat de meeste in de uitverkoopbakken terecht komen (waar dus verlies op gedraaid wordt).

In de topic zijn al een aantal aardige voorbeelden genoemd, zeker in de laatste jaren:
- The Sims (toendertijd werkelijk een revolutie, ineens gingen meer vrouwen gamen dan de vroegere handvol)
- Black & White (nu met deel 2 misschien iets minder origineel)
- The Movies (hmm, Peter Molyneux weer, niet wereldschokkend zoals Will Wright's The Sim maar nog steeds apart)
- Popcap (puzzle games, gelijk een antwoord op je 10-20 minuten vraag :))

Ik ben zelf wel tevreden met het huidige spelaanbod, zeuren over het aanbod is iets wat al jaren bestaat (zelfde in muziek en films). Kijk om je heen en zeker verder dan je neus lang is. Zoeken begint ook niet in de winkel (wat kun je in godesnaam aan een hoesje zien, behalve dat dit een eindproduct van de marketingafdeling is).

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2005 10:42 . Reden: quote ingekort ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:18

Vrijdag

De Zwarte

Wat je ziet zijn hybride spellen, waarin vanalles een beetje is verwerkt. Het eerste voorbeeld wat me te binnen schiet is Spellforce. Een rts/rpg/3rd person hack&slash. Okee, daaar moet je ook wat tijd in investeren, maar was wel aardig origineel.

Ook op consoles zijn er maar een paar genres, ze worden alleen steeds mooier en groter. Hier en daar wat nieuwe concepten (Dance dance revolution, karaoke, eye-toy, trommels, snowboards etc.) en dan heb je het wel gehad.

Maar wat je ook niet moet vergeten is dat originaliteit niet verkoopt. "Wij" tweakers willen misschien meer variatie, diepgang etc. maar de massa wil gewoon de nieuwe NFS, Sims, Battlefield en Mario. En omdat het grote geld bij de massa vandaan komt en niet bij een klein groepje blijven er series, uitbreidingen en add-ons komen.

Nu weet ik er weinig van, maar wat ik wel eens heb gezien zijn de japanse spellen wel vaak heel erg "apart".

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PIKMIN 1 en 2 op de Nintendo Gamecube zijn zeer orgineel. Er zijn weinig spellen waar je bloemenzaadjes moet gebruiken. :D

En singstar is ook super grappig op de PS2 en ook best innovatief en niet te vergeten de Conga's voor de Gamecube.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2005 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-10 15:56

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Ik vond Gun best origineel, een niet uitgemelkte tijdsperiode, goede dingen van andere spellen gejat, en tot een mini-toppertje gemaakt :)

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-10 16:51
De GTA spellen zijn op hun eigen manier orgineel vind ik. OK de missies zijn meestal een beetje hetzelfde, maar de levels zijn zo uitgebreid en orgineel dat je volledige vrijheid hebt om te doen en laten wat je zelf wilt. En dat vind ik de kracht van het spel. GTA blijft leuk, ook als je alle missies al gedaan hebt. Er valt elke keer weer wat nieuws te ontdekken. Zo zijn er zat rare kleine spelletjes verborgen, net als 'hidden packages' die kan zoeken, geintjes verborgen. (Op de 'goldengate bridge' van GTA staat op een van de pilaren bovenaan. ' There are no eastereggs here, go away' ;) _/-\o_ )

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:30
laten we de indigo prophecy niet vergeten, dat was echt een machtig gaaf spel om te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18-10 15:59

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

418O2 schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 17:52:
nee. Steam is een bedrijf dat de online content van o.a. HL voorziet. Is meer een distribiteur. Via het programma kan je spellen starten (die spellen moet je via die app starten). Maar je kan ook spellen kopen via die shizzle
Hmm steam is het systeem wat VALVE bedacht heeft om online hun games aan te bieden.
tis geen bedrijf...

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Waarom zouden spellen origineel moeten zijn? Zolang een spel leuk is hoeft ie van mij niet origineel te zijn. Met de zoveelste first person shooter kan ik me prima vermaken. De nieuwe generatie games heeft mooiere graphics en een nieuwe 3d-shooter is toch weer een totaal andere ervaring, ondanks het feit dat het een van de vele 3d-shooters is. En soms komt er wel een origineel spel uit. Ik vond bijv. far cry een origineel spel vanwege de uitgestrekte landschappen door welke je heen kon zeulen. Ook max payne vond ik origineel. Zoveel goede games zijn er niet - de meeste games zijn gewoon zwaar ruk. Alleen heel af en toe is er eens een leuke game. Dus ik zie geen probleem met originaliteit van games. En als je soms een halfuurtje wil gamen dan kun je een first person shooter pakken. Dan kun je direct beginnen en na bijv. een halfuur ophouden, want je hoeft niet bijster veel te leren bij een first person shooter wat bij strategie games helaas wel moet.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsja, origineel. Het probleem is dat in de huidige markt originaliteit niet wordt beloond. De massa wil hapklare brokken of laat zich daarvan overtuigen, gezien de hype festijnen die geen einde lijken te kennen. Het is eigenlijk een beetje hetzelfde als op muziekgebied; doordat zo vel op de massa wordt gericht moet je meer moeite doen om boeiende spellen te vinden.

Dat EA het volhoudt is absurd, ze melken alleen maar succesnummers uit en investeren bijna niets in nieuwe dingen en weten sommige franchises probleemloos om zeep te helpen (alles van Origin vroeger is door hen verziekt).

Desondanks zijn er in de "indie-hoek" of bij kleinere uitgevers nog wel degelijk leuke dingen te vinden.
Space Rangers (het is eigenlijk deel 2) is voor mij 1 van de verrassingen van het afgelopen jaar, Boiling Point was ook erg boeiend en met UFO Aftershock is een waardig opvolger van de X Com reeks uitgebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-10 17:04
Een paar aanraders die ik zo weet:

Darwinia, RTS nieuwe stijl. Idd een van de indies die via Steam gedistributeerd wordt.

Soldat: 2D variant van een shooter. Erg leuk om even 10 minuten weg te knallen.

De gehele spellenstal van Chronic Logic (Triptych, Gish, Bridge Builder en varianten): zonder uitzondering goed gefabriceerde spellen welke allemaal zo zijn originele kanten hebben. Uiteenlopend van actie tot puzzel.

Ze zijn er dus wel degelijk, maar je moet wel goed zoeken. De meeste budgettitels zijn precies dat, budgettitels. Er zitten soms ware juweeltjes tussen, maar die moet je maar net tegenkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10 14:16
Anders moet je Beyond Good & Evil eens scoren. Kost je nu ook geen drol meer en hoewel eigenlijk alles in die game al eerder is gedaan, is het juist het feit dat alles tot een samenhangend geheel wordt gesmeed wel weer erg goed gedaan. Al moet ik zeggen dat je niet veel games hebt waarin je een samenzwering tegen de regering moet tegenhouden door er foto's van te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

M55

Guildwars, de CORPG van de makers van Diablo (blizzard) is een spel wat je kan spelen als je veel tijd hebt om bv de missies uit te voeren PvE. Of als je snel een spelletje wilt spelen doe je PvP. Ik vind Guildwars een uniek concept en volgens mij bestaat er niet iets vergelijkbaars. Grafisch ziet het er trouwens ook erg mooi uit.

http://www.guildwars.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kless
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-08 14:19

kless

Morgen? Waarom niet overmorgen

of bedoel je zoiets als TIM: the incredable machiene.

http://www.adf-hq.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mmmmhhhhh als ik die plaatjes van het artikel zo bekijk, dan ziet het eruit alsof het om een ripoff gaat van de MMORPG EvE-Online http://www2.eve-online.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-10 11:35
och, je hoeft maar 1 naam te noemen, dat is nintendo. Ze hebben afgelopen jaar de DS uitgebracht, en komen aankomend jaar met de Revolution. 2 Consoles die in mijn ogen wel redelijk veel brengen aan orginaliteit mbt games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ravenger schreef op woensdag 28 december 2005 @ 17:13:
och, je hoeft maar 1 naam te noemen, dat is nintendo. Ze hebben afgelopen jaar de DS uitgebracht, en komen aankomend jaar met de Revolution. 2 Consoles die in mijn ogen wel redelijk veel brengen aan orginaliteit mbt games.
Dit klinkt hetzelfde als het argument dat betere en meer geavanceerde grafische kaarten orginaliteit aanbrengen. M.a.w. hardware heeft meestal weinig invloed op originaliteit. Netwerken, samenwerken, single gamer profile (o.i.d. dat niet Xbox is :)) dat lijken mij eerder dingen die uiteindelijk weer tot originele ideëen leiden en kunnen leiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-10 16:35
Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2005 @ 16:27:
[...]

Mmmmhhhhh als ik die plaatjes van het artikel zo bekijk, dan ziet het eruit alsof het om een ripoff gaat van de MMORPG EvE-Online http://www2.eve-online.com/
Dan heb je idd enkel en alleen de plaatjes bekeken, want die 2 spellen zijn zo'n beetje de meest verschillende die ik ken! Het thema 'ruimte' is de enige overeenkomst, verder hebben ze echt 0 gemeen.

[ Voor 10% gewijzigd door Brent op 28-12-2005 20:53 ]

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2005 @ 20:13:
Dit klinkt hetzelfde als het argument dat betere en meer geavanceerde grafische kaarten orginaliteit aanbrengen. M.a.w. hardware heeft meestal weinig invloed op originaliteit. Netwerken, samenwerken, single gamer profile (o.i.d. dat niet Xbox is :)) dat lijken mij eerder dingen die uiteindelijk weer tot originele ideëen leiden en kunnen leiden.
Wat betreft de grafische kracht heb je momenteel gelijk, maar dat andere hardware nauwelijks tot vernieuwing zou kunnen leiden ben ik niet met je eens. Grafische kracht zorgde er voor dat de overstap van 2 naar 3d gemaakt kon worden en dat maakte toch echt wel een nieuwe spelervaring mogelijk. Momenteel zijn computers echter grafisch zo sterk dat er niet zo heel veel meer te behalen valt met nog meer grafische kracht. Maar een andere besturing daarentegen kan denk ik nog steeds voor vernieuwing zorgen. Als je bv Donkey Konga speelt op een gamepad is er niks aan, speel je het met bongo's dan is het ineens erg leuk. Als je een fps speelt met toetsenbord en muis is het leuk, speel je het met een gamepad dan is het toch een stuk minder en moeten de makers van het spel de tekortkomingen duidelijk maskeren. Op de DS zie je ook weer duidelijk dat een nieuwe besturing zeker wel nieuwe dingen mogelijk kan maken. Een spel als Nintendogs zou een stuk minder leuk zijn als je het niet met het touchscreen en de microfoon zou besturen. Ik denk dat hetzelfde gaat gelden voor de Revolution. Je kunt nieuwe dingen gaan doen en bestaande spellen krijgen ineens een geheel nieuwe dimensie door een andere besturing. Of het in de praktijk ook tot nieuwe dingen en/of ervaringen leidt zal nog moeten blijken, maar het heeft zeker meer potentie dan een nieuwe grafische kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
Trouwens wil ik wel even vermelden dat het niet een originele spel moet zijn EN dat je er maar 10 a 20 minuten voor uit hoeft te trekken. Het mag wel want dat is dus ook een punt: sommige games word wel van je verwacht dat je behoorlijk wat tijd investeert. Ik heb daar op zich niets op tegen maar ik krijg toch de indruk dat de huidige games veel meer tijd vragen dan oude klassiekers. Gamen moet ook iets zijn om even te ontspannen. Sommige games hebben wel de mogelijkheid om op te slaan waar je gebleven bent (of dat je een bepaalde code krijgt als je een level hebt gehaald).

Ik krijg soms ook de indruk dat een spel pas 'verkoopwaarde' heeft als die in 3d is. Bedoel hoeveel pc spellen bij de Bart Smit zijn niet 3d? Niet zo heel veel (scramble oid,). Heb zelf wel eens een 3d tetris of super breakout gezien wat (IMO) nutteloos is.

Misschien hierdoor allemaal weer een opkomst van oude consoles naast de state-of-the-art xboxen/pc's/ps :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-10 21:00
http://www.softnyx.net/

Ze hebben 2 spellen een worms-kloon er draaid hiervoor ook een draadje op GOT en een tweede spel, wat ik nog niet gespeeld heb rakion iets met knokken?

Hello fellow humans

• ravenger
Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2005 @ 20:13:
[...]

hmm de manier waarop hardware gebruikt word bij deze 2 consoles is wel aardig revolutionair hoor. Het gaat dan ook voornamelijk om het gebruik van de besturing en het toepassen van de mogelijkheden van de besturing in de games. Het gaat dan om functionaliteit en niet om grafisch geweld imo en dat zijn 2 verschillende dingen.

Waar ik wel op zit te wachten is Spore, als we het hebben over orginele spelconcepten. Alle content van die game word gemaakt door degenen die het spelen.

Verwijderd

mee eens gta is zeker anders dan andere spellen vooral vice city en de laatste sa en ook een spel wat ik persoonlijk niet snel zat ben zoals andere spellen O+

• X-Terminator187
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-05 12:41

X-Terminator187

"Astalavista"

Wat ik me al een tijdje afvraag is het volgende: Bestaan er first person shooter games waarbij je meer vrijheid hebt in de manier waarop je schiet? Wat ik bedoel is dat bij alle fps games die ik tot nu toe heb gespeeld moet je kijken in de richting waarin schiet, terwijl het in het echt ook mogelijk om links, rechts, boven, onder of zelfs achter je te schieten zonder dat je ook die kant op kijkt. De kans dat je dan ook iemand raakt is natuurlijk wel kleiner maar het is wel mogelijk, zeker als je een goed idee hebt van waar de vijand is.

Een ander ding wat me opvalt bij fps games is dat de meeste wel de mogelijkheid hebben om twee (vaak wat kleinere) wapens vast te houden (in iedere hand een), maar toch schiet je altijd met beide wapens op hetzelfde doel. Het zou leuk zijn als er een fps zou komen waarbij je met twee wapens ook twee verschillende doelen kunt raken.

Ik weet niet hoe de besturing voor een game waarbij je kunt schieten in een richting waar je niet heen kijkt eruit zou zien. Ik denk dat de gameplay een heel stuk anders wordt dan voor normale fps games, maar het moet wel te maken zijn lijkt me. Er zou een automatisch richtmechanisme in kunnen zitten die automatisch vijanden links/rechts/boven/onder/achter je target zodat je die kunt raken zonder er echt op te richten. De nauwkeurigheid van die automatische targeting zou dan af kunnen hangen van hoe zeker je weet waar de vijand zit (door hem gezien/gehoord te hebben).

Het zou flink wennen zijn om zo'n game te besturen maar het lijkt mij zeker wel gaaf om te spelen. Het zou ook een erg origineel spel zijn want zover ik weet bestaat zoiets nog niet.

Willen zij die bezwaar hebben tegen deze post nu spreken of voor altijd zwijgen. Specs

• Oscar Mopperkont
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ik kan me voorstellen dat de Revolution controller dit soort dingen, tot op zekere hoogte, mogelijk zou kunnen maken. Nu is het probleem dat het erg moeilijk is om een dergelijke besturing te maken.

Verwijderd

ikzelf vind niks mis met de spellen als "cod2" "fear" "NFS:MW"

het zijn spellen die mij kunnen vermaken ondanks vele voorgangers in hun scene, en jaarlijks terugkernende spellen als fifa en co. vind ik ook leuk.

tja origneel is het niet nee, maar inmiddels is alles wel zo`n beetje uitgevonden qua genre en ook helemaal uitgemolken.

De online functie blijft daarom het enigste wat het spel vaak originaliteit en langere levensduur geeft.

Verwijderd

trauma center voor de DS! erg origineel spel.

• Flyduck
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-03 13:37
Al die nieuwe games vond ik geen ruk aan. Het spel wat ik uiteindelijk het meest speel is bejeweled 2, een spelletje van 20mb. Echt fantastische gameplay :)

http://www.nl.zylom.com/d...5/bejeweled-2-deluxe.html

Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)

• equationunequal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:03
Spore

Erg origineel concept. :)

Daarnaast is Nintendo ook erg origineel en creatief bezig. De DS biedt al een hoop nieuwe mogelijkheden en daarmee veel nieuwe gameplay en ook de Revolution ziet er erg veelbelovend uit...

[ Voor 4% gewijzigd door equationunequal op 29-12-2005 22:14 ]

[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:31

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Koop een gamecube pakket met 1 spel erbij je bent 100 euro kwijt maar je hebt een van de meest orginele consoles in huis. Je moet maar eventjes in het gamecube topic vragen stellen over games. Ik kan je in ieder geval pikmin 2 ( multiplayer is echt masterlijk) Metroid prime 2 ( ook een masterlijke multiplayer), Zelda's ( je moet de spel schijfjes van eerder verschenen zelda's erbij vinden want ze kosten niet veel maar je hebt er dan wel weer een spel of twee bij) en als laatste een echte aanrader is super smash brothers melee of mario party dit zijn echt spellen die je met vrienden speelt en ook echt lang speelt.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er komt een behoorlijk originele shooter (een mod dus) uit voor HL2, ik kom alleen ff niet meer op de naam :( ik had hem in mijn bookmarks maar mijn windows had er toen geen zin meer in

daar moest je iig samenwerken om je objectives te halen. dan moest 1 iemand bij een computer gaan hacken en door de "computer wereld" gaan rennen en vechten enzo om defense systems uit te schakelen en deuren te openen zodat je bij de vijand naar binnen kon. tijdens het hacken stond je gewoon stil voor die pc dus moest iemand anders uit je team je verdedigen.

dan had je nog verschillende classes met verschillende guns enzo en kon je zelf specials kiezen (onzichtbaar en meer van dat soort dingen)

lijkt me dus best stoer om in clans te spelen :)

ook had je voor HL1 the specialists. best bekende mod. dat was een beetje Matrix ft. FPS met slow motion, kung-fu moves en guns (was een MP game, als 1 iemand in bullet-time ging, ging de rest er ook in)

ik denk dat als je originele spellen wilt je HL2 moet aanschaffen aangezien nu de mods beginnen te komen ervoor en er daar hele orginele dingen bijzitten (vooral omdat het progsels zijn die in de vrije tijd zijn gemaakt door niet-commercielen. deze hoeven geen geld te verdienen en kunnen dus rare dingen maken waarvan niet zeker is of het een succes word. EA en valve zullen denken van "never change a winning team" want daar gaat het wel om geld en moet het verkocht worden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiMMieJ
  • Laatst online: 17-10 15:58

TiMMieJ

PSN: Orixez

Dit hadden wij dus ook...

Na het supere van Dungeon Siege 1 en Diablo 2 wat na een paar jaar toch uitgekauwd raakt waren we verheugd met Dungeon Siege 2.... Echter wat viel dat in multiplayer zwaar tegen in vergelijking met DS1. Alles wat DS 1 een topper maakte is in 2 weg gelaten..... Dus zijn we nu met een 10 day trial in WoW begonnen en moet zeggen dat dit weer echt iets anders is. Wil eigenlijk ook Guild Wars nog wel proberen met name vanwege de kosten die je daar maar eenmaal maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 21:42

Plekuz

available in strong mint

TiMMieJ schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 09:48:

Na het supere van Dungeon Siege 1 en Diablo 2 wat na een paar jaar toch uitgekauwd raakt waren we verheugd met Dungeon Siege 2.... Echter wat viel dat in multiplayer zwaar tegen in vergelijking met DS1. Alles wat DS 1 een topper maakte is in 2 weg gelaten..... Dus zijn we nu met een 10 day trial in WoW begonnen en moet zeggen dat dit weer echt iets anders is. Wil eigenlijk ook Guild Wars nog wel proberen met name vanwege de kosten die je daar maar eenmaal maakt.
Vooral Guild Wars zal je moeten liggen denk ik, want dat ligt heel dicht tegen Diablo aan. Nou ja, ongeveer halverwege tussen Diablo en WoW zeg maar.

Originaliteit interesseert me niets. Films zijn ook zelden origineel, boeken idem dito, dus waarom zou een spel dat wel moeten zijn. Een spel pakt of het pakt niet en ik kan voor mezelf niet direct een vinger leggen op de redenen daarvoor.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TiMMieJ schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 09:48:

Begrijp me niet verkeerd, maar wat was er leuk aan Dungeon Siege 1?? Dat was net een screensaver; alles werd automatisch voor je gedaan. Mijns inziens mag je dat spel niet in 1 adem noemen met Diablo II. Misschien dat het in multi-player wat beter werd, maar dat kan moeilijk op het niveau van Diablo II zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-10 18:55
Spore Q3 2006
Spore is a simulation game created by Will Wright that allows players to control various life forms from the cellular to the galactic level.
Afbeeldingslocatie: http://img.gamespot.com/gamespot/images/2005/138/926714_20050518_screen001.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img.gamespot.com/gamespot/images/2005/138/926714_20050518_screen002.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:16

Khaine

Python liefhebber

Als ik aan origineel denk, denk ik altijd aan dat spel waar je een soort van bal bent, en alles blijft aan je plakken. Het is van (of voor de) Nintendo gemaakt, en een ware hype in Japan. Ik kan helaas niet op de naam komen, maar menigeen weet denk ik wel wat ik bedoel.

Het is echt een origineel spel (het concept bestond volgens mij echt niet tot voor kort), en je kunt er best 10-20 minuten zoet mee zijn geloof ik :)

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-10 14:10
Khaine666 schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 17:44:
Als ik aan origineel denk, denk ik altijd aan dat spel waar je een soort van bal bent, en alles blijft aan je plakken. Het is van (of voor de) Nintendo gemaakt, en een ware hype in Japan. Ik kan helaas niet op de naam komen, maar menigeen weet denk ik wel wat ik bedoel.

Het is echt een origineel spel (het concept bestond volgens mij echt niet tot voor kort), en je kunt er best 10-20 minuten zoet mee zijn geloof ik :)
ik weet niet welk spel je bedoelt ;) maar ik weet wel dat er een soortgelijk spel op de PSP uit komt in Japan. LocoRoco, is een 20 minuten durend filmpje van, echt vet! En je bent een bolletje (met gezichtje) en door dan het beeld te kantelen rolt die bol ergens geen, en als je dan plantjes pakt dan wordt de bol groter.

Ook kan die bol weer in kleine bolletjes verdelen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op ps1 was er zo'n spel: Kula world. Ik weet niet of dit het eerste was in die soort. In ieder geval was het niet gemakkelijk om uit te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:31

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Het is niet van nintendo of voor nintendo( baal hier wel van maar goed). Het is voor de playstation 2 en het heet we love katamari ofzo

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

touchdomex schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 22:42:
[...]

Het is niet van nintendo of voor nintendo( baal hier wel van maar goed). Het is voor de playstation 2 en het heet we love katamari ofzo
My bad :)

Ik bedoelde idd "we love katamari". Dat vind ik nou een originele formule !

Van de site wordt je helaas weinig wijs. Misschien wat screens scoren ergens ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:12
cc12 schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 03:55:

Als een spel echt vernieuwend is zal het even duren voordat je alles door hebt. Zeker met nieuwe spellen. Ik denk dat alle ideeën die simpel uit te voeren en simpel te spelen wel gemaakt zijn.
Ik plaats van de breedte gaat men nu de diepte in.
Voor mij maakt originaliteit niet zoveel uit, maar "immersion"(wat is het Nederlandse woord ervoor?) des te meer. Als een verhaal en het design je aanspreek is het veel leuker om te spelen omdat je er meer "in" zit. Natuurlijk is wel een immersion killer als je voor de 1000ste keer hetzelfde zit te doen, dus misschien speelt originaliteit wel een rol.
Als voorbeeld: Ik heb het helemaal gehad met rts games, het kan mij niet meer boeien. Resources verzamelen, leger bouwen, aanvallen, thats it. Maar nu wel ik wel weer helemaal weg van rome:total waar. Het nieuwe hieraan is de combo van realtime en turnbased gameplay wat ik erg leuk vind. Daarnaast vind ik de Romeinen erg leuk en intresant en kan ik me door de graphics erg goed inleven in het spel. Ik vind het een geweldig gevoel om het Romeinse rijk uit te breide en het het machtigste imperium van die periode te laten worden.
Maar inprinciepe is het nog steeds resourcen verzamelen, leger bouwen en aanvallen.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
Khaine666 schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 23:19:
[...]

My bad :)

Ik bedoelde idd "we love katamari". Dat vind ik nou een originele formule !

Van de site wordt je helaas weinig wijs. Misschien wat screens scoren ergens ?
Deze spel was afgelopen week te zien bij gammo. Kijk ook op www.gammo.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
cc12 schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 19:54:
[...]

Deze spel was afgelopen week te zien bij gammo. Kijk ook op www.gammo.nl
offtopic:
Dit spel of deze game, nederlands is echt niet zo heel lastig hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is echt geen vernieuwing nodig, er worden alleen veels te veel first person shooters, duffe rts-jes en 3e persoons actie spellen gemaakt. Eigenlijk hebben publishers hierin nog gelijk ook, want met dit soort spellen valt weinig fout te doen, als het er maar een beetje gelikt uitziet, krijgt z'on niemandalletje al snel goede reviews. Leuke plaatjes op de box en het verkoopt Veel complexere of "vernieuwende" spellen floppen door bugs of niet helemaal soepele gameplay, waardoor ze chagerijnige reviews krijgen (soms niet helemaal terecht vind ik, bv. vampire bloodlines) . Het is jammer, maar games ontwikkelen is gewoon te duur geworden voor experimenten, vrees ik, vooral sinds alles 3d moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-10 16:41

Willybubba

Nut up or shut up.

Katamari Damacy, We Love Katamari, Odama, Okami, Shadow of the Colossus, Killer7... Originaliteit genoeg.

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimjongil
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
joint_me schreef op woensdag 28 december 2005 @ 22:35:
http://www.softnyx.net/

Ze hebben 2 spellen een worms-kloon er draaid hiervoor ook een draadje op GOT en een tweede spel, wat ik nog niet gespeeld heb rakion iets met knokken?
Rakion is mmorpg waarin je alleen maar moet vechten. Erg verslavend vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

wimjongil schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 15:17:
[...]

Rakion is mmorpg waarin je alleen maar moet vechten. Erg verslavend vind ik.
dude .. jij kan goed graven :D

En een mmorpg met alleen knokken? Dat klinkt meer asl een hack 'n slash. En dat is toch niet echt vernieuwend te noemen?

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Misschien niet origineel.. maar ik mis tegenwoordig gewoon een lekkere goede fight game. Dat genre is echt compleet van de PC verdwenen en vertrokken naar de consoles.. terwijl Mortal Kombat en Street Fighter vroeger ook gewoon op de PC beschikbaar waren - ik heb daar toch erg veel plezier van gehad. Maar hoewel SF en MK meesterlijk waren, krijg ik bijna vreugde traantjes bij Budokan bijvoorbeeld... daar heb ik echt HEEL lang aan gezeten...

Zoiets zou ik graag weer es op de PC zien... een nieuwe Budokan... ja, daar zou iemand mij heel blij mee maken :)

Misschien moet ik maar gewoon een oude Dreamcast op de kop tikken ofzo :)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• Borgoth
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-04-2023

Borgoth

De botte lul.

ik weet niet wat voor systeem je hebt anders is space cowboy een aanrader. het is een mmorpg/fps je begint gewoon als speler met een ruimte schip en moet lvls hoger komen door missies en andere shit. hier de link http://sco.gpotato.com/

probeeer anders conquer online www.conqueronline.com

Make something idiot proof, and someone will make a better idiot.
Verstand op nul en nadenken!

Verwijderd

Als je echt flauw bent van alle spellen kan altijd zelf nog games gaan ontwerpen :P

Wees creatief.

• Thrillseeka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-08-2024

Thrillseeka

Let love rule

http://au.bugsgames.net/

wel een grappig en orgineel spel.
tis een mmo waarbij je moet dansen om te lvlen en punten te halen.

[ Voor 35% gewijzigd door Thrillseeka op 27-09-2006 09:26 ]

Lekker zijn is een gave :)

• wimjongil
  • Niet online
Borgoth schreef op woensdag 27 september 2006 @ 07:29:
ik weet niet wat voor systeem je hebt anders is space cowboy een aanrader. het is een mmorpg/fps je begint gewoon als speler met een ruimte schip en moet lvls hoger komen door missies en andere shit. hier de link http://sco.gpotato.com/

probeeer anders conquer online www.conqueronline.com
Conquer online is hetzelfde als runescape, alleen heb je bij CO classes en moet je het downloaden ;)

• vosss
  • Laatst online: 29-09 10:06
Ik heb me best vermaakt met Flow
How to Play?
What am I suppose to do?
Dive deep into the space eat and evolve
Control

Use Mouse Cursor to guide your creature
Hold on Left Mouse Button to accelerate
Tips

Red makes you dive down
Blue brings you back up
Filling up your body to grow longer
+ makes your current body segment evolve
Move slowly to make smaller turns
http://intihuatani.usc.edu/cloud/flowing/core.html

Je kan hem ook downloaden eventueel. OF ie erg origineel is weet ik niet, maar iig simpele gameplay en toch leuk om te doen :)

• wimjongil
  • Niet online
Khaine666 schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 15:53:
[...]

dude .. jij kan goed graven :D

En een mmorpg met alleen knokken? Dat klinkt meer asl een hack 'n slash. En dat is toch niet echt vernieuwend te noemen?
Op mmorpg.com staat bij de gamelist Rakion. Dat zegt toch wel iets. Maar dat snap ik toch ook niet helemaal, ik hou het op een mmorphnsg :+
Pagina: 1