Lag in alle games..

Pagina: 1
Acties:
  • 210 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
hoi, ik heb hier sinds ik dit systeem in elkaar heb geschroefd al last van. Het is niet heel erg maar bij games met snelle actie of waar ik snel kan ronddraaien merk ik dat er een soort lag in zit. Je weet wel als je videokaart zegt maar de game niet meer bijhoudt, beetje dat laggie gedoe en bijvoorbeeld bij racegames, nfs, mafia, vice city dan krijg ik ook nog weleens dattie een halve seconde hangt net alsof tie zeg maar even moet bijladen. Maar de HDD haalt geen gekke fratsen uit, plus die heb ik al vervangen sinds de bouw. 3 verschillende hdd's zelfs en nog steeds dat probleem. Ik probeer dus te zoeken waar die fout zit.

Hdd sluit ik uit, Proc lijkt me onwaarschijnlijk?? Denk ik hoor..
Geheugen, zou dat het kunnen zijn? En dan natuurlijk de meest voor de hand liggende, de videokaart zelf. Misschien niet helemaal in orde. Aan drivers en zo ligt het niet die update ik regelmatig.

systeem specs:

AMD 64 3200+
Asus A8N-SLI
Leadtek winfast 6600 GT extreme..
1024 DDR Kingston
2x 250 GB SataII Samsung + 250 GB maxtor + 200 GB Samsung
480 Watt tagan
SB audigy

Ik heb zelfs de videokaart teruggeclocked naar standaard GT speeds, standaard dus voor de NON-extreme GT's.

Ik wil graag van jullie weten wat t meest voor de hand ligt aan de beschreven troubles. Ik verdenk zelf de Videokaart maar kan geen andere pci-e testen. Lijkt me niet dat de CPU zulke taferelen veroorzaakt ik bedoel dan zou mijn pc ook regelmatig moeten crashen ofzo, maar das niet zo.

Nja ik hoor t wel.

thx _/-\o_

Verwijderd

Heb je al eens bij Taakbeheer gekeken?

Het is dat je een Geforce hebt, anders zou ik je aanraden om eens te kijken Ati Tray Tools wat je FVM/SMU/FTM waardes zijn....

Verwijderd

Knap dat je een AMD (athlon) XP 3200+ (socket A) in een socket 939 moederbord kan krijgen...het is hier waarschijnlijk dan een AMD athlon 64 3200+ ?
Anders weet ik wel waar die lag vandaan komt... :+

Verwijderd

heb je het ook bij oudere games die niet zo zwaar voor je kaart zijn, of als je alles op het allerlaagste zet? Want dan lijkt het me idd niet goed, je zegt dat het al vanaf het begin is dus dan lijkt het me ook geen spyware of een virus ofzo....
Eventueel een verse windows?

Verwijderd

Het klinkt toch als een driverprobleem. Heb je je oude drivers al wel eens goed verwijderd http://www.drivercleaner.net/ i.p.v. alleen je huidige drivers te updaten?

Verwijderd

Vsync aanzetten

• Arsenius
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 02:32:
Knap dat je een AMD (athlon) XP 3200+ (socket A) in een socket 939 moederbord kan krijgen...het is hier waarschijnlijk dan een AMD athlon 64 3200+ ?
Anders weet ik wel waar die lag vandaan komt... :+
Inderdaad 64 dus, ik ben semi nuchter dus excuze moi :P
Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 02:34:
heb je het ook bij oudere games die niet zo zwaar voor je kaart zijn, of als je alles op het allerlaagste zet? Want dan lijkt het me idd niet goed, je zegt dat het al vanaf het begin is dus dan lijkt het me ook geen spyware of een virus ofzo....
Eventueel een verse windows?
Klopt, je slaat de spijker op ze kop. Bij ouwe games kan het soms zelfs erger zijn. Battlefield vietnam, de ouwe GTA, Mafia etc etc. op de laagste resoluties etc zelfde happeringen. Dus zit iets fundamenteels niet snor.

Het is naar mijn weten geen softwarematige fout, ik hou alles netjes bij en ben op het gebied van computers inelkaar zetten en alles netjes voor elkaar krijgen niet echt een Leek ofzo.

Ik kom er gewoon niet achter waar het em nou in zit.
Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 02:46:
Het klinkt toch als een driverprobleem. Heb je je oude drivers al wel eens goed verwijderd http://www.drivercleaner.net/ i.p.v. alleen je huidige drivers te updaten?
Mijn computer is al een aantal keer gerformatteerd geweest dus dan zijn de drivers foetsie sowieso. De nieuwste download ik gelijk van internet. Windows is dus obvious ook een paar keers vers eropgezet..

Tuurlijk weten we het in een mum van tijd als ik spare onderdelen voor een up to date pc zou hebben maar helaas, zo rijk ben ik niet en zo aardig zijn mn vrienden ook niet om hun pc te laten slopen om mijn haperingetje te vinden!

Jullie zijn me laatste hoop voordat ik een hoop geld ga uitgeven om langzaam aan videokaart, en ga zo maar door te vervangen tot ik erachter kom. Duur grapje!

[ Voor 13% gewijzigd door Arsenius op 27-12-2005 03:00 ]

Verwijderd

Dat lijkt me niet wat hij ziet, image-tearing is wel iets anders dan regelmatig compleet "freezen" van het beeld.

@TS, ik zou niet zo snel alles gaan vervangen, je kunt er altijd wel op een of andere manier achter komen waar het aan ligt zodat je alleen datgene RMA(?) kunt doen...
Ik weet niet of je nog garantie hebt?

• Arsenius
  • Niet online
Tuurlijk heb ik garantie, maar ik heb hem zelf in elkaar geschroefd en de onderdelen komen van allerlei shops.

En het zijn niet massive freezes. bij snel rondraaien of snelle actie of autorijden en ik neem een bocht dan gaat het heel erg laggy maar op een rechte weg geen probleem maar wel om de zoveel minuten weer een hick-up zoals bv als je hdd ineens moet gaan swappen en t ff voor een halve sec gaat hangen bij loaden.

kep dus combi van die probs, in elke game en elke resolutie! Ik zoek het ook niet zozeer in de softwarematige hoek. En ik moet toegeven dat ik weleens in windows ben gedonderd met een nvidia driver fout. Des te meer verdenk ik de videokaart als de oorzaak. Maar je weet het nooit zeker, daarom wil ik graag van anderen horen of de cpu of mobo of iets anders ook zulke effecten kunnen veroorzaken of waarschijnlijk niet, dan kan ik lekker afstrepen!

Trouwens vsync staat overal al standaard enabled volgens mij hoor..

[ Voor 5% gewijzigd door Arsenius op 27-12-2005 03:44 ]

Verwijderd

Zet ook programmas uit die je CPU snelheid en temp enzo meten. Ik had dat met een programma van msi.. Die meette de cpu temperatuur en daardoor leek het ook alsof ik om de paar seconden een fraktie van een seconde 100% cpu usage had ofzo. Hele irritant haperingen. Dus zorg dat je zulke dingen ook uit zet.

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

test eens met cool&quiet uit, er zijn programma's die de CPU snelheid dan verkeerd detecteren

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 15:44
Mobo drivers
Video kaart drivers

In die richting moet het het zoeken, vroeger was het een veel voorkomend probleem, tegenwoordig steeds minder.

Verwijderd

als ik op mijn pc bijvoorbeeld counter-strike ga spelen dan hapert die om de 2seconde ongeveer, bij mij ligt dat aan de programmas die nogmeer aanstaan , quicktime, daemon,logitech gedoe, ati , geluidskaart menu. ik zet dat altijd uit als ik ga gamen en dan loopt alles soepel.
Pagina: 1