[x64] uGuru - fan control software voor XP64*

Pagina: 1
Acties:

• bluppfisk
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Heb gelezen dat uGuru het niet meer doet op x64. En ik heb dat echt wel nodig, want zonder uGuru draaien mijn fans in mijn pc gewoon aan volle bak. Als je bedenkt dat er een goeie 9 fans inzitten, kun je al gaan inbeelden wat een lawaai dat dat maakt en hoe mijn haar wappert als ik aan de computer zit.

Daarom, zijn er alternatieven die het wel doen onder windows xp x64? Anders is het gewoon onbruikbaar voor mij.
Zijn er trouwens nog dingen die het niet meer doen onder x64, behalve dan virusscanners? Heeft F-Secure al een x64-compatibele virusscanner?

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-03 09:29

silitek

Tubes Only

Uguru clock werkt inderdaad niet onder WinXP 64-bits. Schermpje geeft wel alle waardes aan maar de software is "no-go". Abit is er ook nog niet mee bezig. Maar, je kunt ook een fan-bay kopen/maken en daar je fan's aanhangen.....

werkt ook :)

Tubes....It's what make music music!

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Symantec Corporate v. 10 heeft een 64-bit client, NOD32 doet het onder X64, en in het grote Windows X64 topic worden nog veel meer programma's vermeldt die ofwel gewoon werken onder XP X64, of waar een speciale x64 uitvoering van is.

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

bluppfisk schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 01:31:
Heb gelezen dat uGuru het niet meer doet op x64. En ik heb dat echt wel nodig, want zonder uGuru draaien mijn fans in mijn pc gewoon aan volle bak. Als je bedenkt dat er een goeie 9 fans inzitten, kun je al gaan inbeelden wat een lawaai dat dat maakt en hoe mijn haar wappert als ik aan de computer zit.

Daarom, zijn er alternatieven die het wel doen onder windows xp x64? Anders is het gewoon onbruikbaar voor mij.
Zijn er trouwens nog dingen die het niet meer doen onder x64, behalve dan virusscanners? Heeft F-Secure al een x64-compatibele virusscanner?
Lijkt mij wel handig om dit in het x64 topic te vragen en er niet een nieuw topic voor te openen :)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Een los topic mag best hierover hoor FnF - ik pas nog wel even je topic titel aan zodat het wat duidelijker is wat je vraag is :)

• bluppfisk
  • Niet online
ok bedankt elevator..

nou, fan control software voor x64, iemand? Ik kan me toch niet voorstellen dat iedereen met x64 het lawaai van zijn/haar fans maar verdraagt?

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04:33
hardware controller kopen? ik heb een T-BAN controller en die werkt uitstekend dmv automatische regeling door temperatuursensoren :P

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• bluppfisk
  • Niet online
Mja wat kost zo'n grapje dan ook weer? Kan mijn software niet gewoon werken?

Is er eigenlijk andere software die hetzelfde doet? De fans stilhouden. Hoe doen jullie dat in Linux? Daar werkt uGuru wellicht ook niet op, dan staan jullie ventilatoren ook te blazen voor dood?

En hardware controller: waar gaat dat ding in?

S

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04:33
Het is een kaartje als een PCI-slot maar hij zit niet in een slot, hij hangt alleen achterin je kast in een sleuf. Je hebt hem ook als los kastje maar dan moet je hem op de bodem van je kast monteren.
Aansluiten op je mobo gaat dmv een interne USB kabel.

De T-BAN is 100% x64 compatible (ik gebruik hem ook), en blijft ook gewoon functioneren buiten Windows (dus in je BIOS/Linux of whatever), omdat je hem alleen een Windows configureerd en de controller daarna zelfstandig je fans blijft regelen. Ik kocht m voor iets van 65 euro geloof ik.. Je moet ff zoeken :)

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Pagina: 1