[PHP] file lock

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthis
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-06 13:45
Ik ben een script aan het maken dat OpenDocument-files maakt. Dit zijn in principe een aantal gezipte XML bestanden. Het is zo dat mijn gebruikers aan de hand van hun gegevens een verschillend eindresultaat krijgen. De verschillen zitten hem dus in de content.xml - file, die door mijn script gegenereerd wordt en nadien samen met style, etc gezipt word.

Ik maak dus telkens de content.xml opnieuw aan, vooraleer die te zippen. Nu wil ik echter beletten dat gebruiker 1 de conten.xml van gebruiker 2 krijgt. Hiertoe heb ik dus een file-lock nodig dat voor gans het script werkt, maar waarmee mijn zip-class toch nog toegang krijgt tot de content.xml

flock($f, LOCK_EX [+ LOCK_NB]) werkt niet, de zip-class krijgt geen toegang tot de content.xml

Zie ik hier iets over het hoofd of zijn er work-arounds?
thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-09 15:26
Normaal gesproken doe je dat met tijdelijke bestanden (random namen) en pas als alles klaar is pack je het en schrijf je 't weg of stuur je 't met de juiste headers naar de client... Als je dit niet bedoeld moet je je verhaal wat duidelijker neerzetten denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 16:28

Bosmonster

*zucht*

Ik zou in dit geval ook gaan voor voorkomen ipv genezen. Maak je packages aan in een temp-dir en pak ze van daaruit in.