Toon posts:

Computer geeft na ca 10 sec pas beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben heel ervaren als ik het zelf zeg maar hier kom ik echt niet uit.
ik heb een computer die als je de powerswitch indrukt soms wel 10 sec of langer nodig heeft om beeld te krijgen, en soms helemaal niet. ook brand het hdd lampje continue dan, zonder harde schijven is hetzelfde probleem nog steeds,

Wat ik al gedaan heb:

Geen harde schijven aangesloten.
Andere videokaart geprobeerd.
Ander geheugen geprobeerd.

Verder zou ik het niet meer weten.

Ookal heb ik veel ervaring dit heb ik nog nooit meegemaakt en ik hoop eigelijk op mensen die hetzelfde hebben gehad. maar ik hoor het wel

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:30
Wat voor 'beeld' heb je het over? Zie je na 10 seconden het XP scherm of zie je dan een bios scherm?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Topicstarter
het bios scherm ja, uberhaupt beeld bedoel ik ja :)

Verwijderd

hier lijkt me duidelijk dat als hij zegt: 'ik heb een computer die als je de powerswitch indrukt soms wel 10 sec of langer nodig heeft om beeld te krijgen' dat hij dan na 10 sec inmiddels wel zijn bios scherm heeft gemist maar wel vanaf de koude start bedoelt. Over wat voor een pc hebben we het hier (specificaties) en zet er ook eens je voeding informatie bij.

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Wat voor monitor gebruik je? Ik heb hier een CRT staan van Iiyama met een LCD van Neovo ernaast. De LCD geeft bij het opstarten meteen beeld, maar voor de CRT moet je een klein tijdje wachten totdat hij beeld geeft. Soms heeft de CRT het niet meteen door dat er een signaal is en gaat hij eerst naar slaapstand voordat ie aanspringt. In totaal kan het best 10 seconden duren voordat ie dan beeld geeft. Dus, ligt het wel aan je computer en niet gewoon aan je monitor? Hang er een andere aan en kijk of het probleem zich dan nog voordoet.

MechWarrior || Monsters Game

Verwijderd

Topicstarter
Specs:

Intel pentium IV 1,8 @ 2,4
512 MB corsair valueram pc3200
elitegroup p4xasd2+ mobo :r
q-tec 650 watt triple fan en dies ook rot volgens mij. nog geen andere voeding getest. geen mogelijkheden voor, kan er op het werk wel 1 halen mocht het hier misschien door komen

verder lijkt me niet meer nodig

Verwijderd

Topicstarter
het licht niet aan de monitor want het piepje na de post komt ook pas na die 10 sec en daarna is er meteen beeld, krijg je eerst je videokaart informatie en daarna je bios etc etc

• Opdreef
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 27-05 20:34
GambitRS schreef op maandag 26 december 2005 @ 23:13:
Wat voor monitor gebruik je? Ik heb hier een CRT staan van Iiyama met een LCD van Neovo ernaast. De LCD geeft bij het opstarten meteen beeld, maar voor de CRT moet je een klein tijdje wachten totdat hij beeld geeft. Soms heeft de CRT het niet meteen door dat er een signaal is en gaat hij eerst naar slaapstand voordat ie aanspringt. In totaal kan het best 10 seconden duren voordat ie dan beeld geeft. Dus, ligt het wel aan je computer en niet gewoon aan je monitor? Hang er een andere aan en kijk of het probleem zich dan nog voordoet.
dat probleem had ik hier ook, dat was de oplossing in mijn geval, Succes..
offtopic:
het sneeuwt 8)7

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05 22:31
Je drukt op de powerknop en dan gaat hij pas na 10 secs beginnen met zijn 'normale' boot? Het is dus niet zo dat je scherm uit blijft maar de PC gewoon opstart?

Indien het antwoord op deze vragen 'ja' is (PC wacht dus echt met booten) dan is het waarschijnlijk dat je voeding kapot is/kapot aan het gaan is. Zodra je namelijk op de knop duwt geeft je moederbord een signaal naar de voeding dat die moet starten. Pas als de voeding een 'OK' signaal terug geeft (en dus alle spanningen stabiel zijn) start je moederbord met booten. Het lijkt er sterk op dat je voeding problemen heeft om een stabiele spanning te krijgen. Probeer daarom, als je de kans hebt, een andere voeding.

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Verwijderd

Topicstarter
ShadowLord schreef op maandag 26 december 2005 @ 23:20:
Je drukt op de powerknop en dan gaat hij pas na 10 secs beginnen met zijn 'normale' boot? Het is dus niet zo dat je scherm uit blijft maar de PC gewoon opstart?

Indien het antwoord op deze vragen 'ja' is (PC wacht dus echt met booten) dan is het waarschijnlijk dat je voeding kapot is/kapot aan het gaan is. Zodra je namelijk op de knop duwt geeft je moederbord een signaal naar de voeding dat die moet starten. Pas als de voeding een 'OK' signaal terug geeft (en dus alle spanningen stabiel zijn) start je moederbord met booten. Het lijkt er sterk op dat je voeding problemen heeft om een stabiele spanning te krijgen. Probeer daarom, als je de kans hebt, een andere voeding.
ja idd hij wacht echt met booten dus ik dacht het zelf een beetje al maar je bevestigd het hartstikke bedankt _/-\o_ een andere voeding dan maar, en anders dan maar geen 2e pctje :9

Verwijderd

Heb je geen "Dark Boot" (ofhoe het ook heet) optie aanstaan ? Dat is dat hij eerst het geheugen gaat checken op zwart scherm en dan pas verder gaat.

Je hebt het al gevonden :)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2005 23:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 26 december 2005 @ 23:22:
Heb je geen "Dark Boot" (ofhoe het ook heet) optie aanstaan ? Dat is dat hij eerst het geheugen gaat checken op zwart scherm en dan pas verder gaat.

Je hebt het al gevonden :)
Dark Boot ?
nooit van gehoord

maar toch bedankt hoor ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2005 23:24 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 december 2005 @ 23:24:
[...]

Dark Boot ?
nooit van gehoord

maar toch bedankt hoor ;)
Ziet er leuker uit, voor de nono geen "crap" meer voor het windows-bootlogo ;)

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Is dat zoiets als Das Boot? :P

MechWarrior || Monsters Game

Verwijderd

Toen die zonk was het daar ook flink donker mag ik aannemen :9
Pagina: 1