Toon posts:

Netwerkkaart ipv hub?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een netwerkjes van 2 pc met een crosscable. (100mb) Kan ik een servertje eraan hangen met 2 netwerkkaarten?
En als ik wil uitbreiden gewoon nog een 3e en eventueel 4e erbij stoppen?

Ik weet server plat alles plat.

Netwerkkaartje extra kost nl een stuk minderdan een 100mbit hub.

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

Volgens mij moet dat wel mogelijk zijn, maar dan moet je wel bekend zijn met IP routing en dergelijke. Overigens heb ik zelf een 8 poorts 10/100 switch/hub voor Dfl. 175,00 gescoord op de PC dumpdag :) (21 februari weer in de RAI).
In verband met verdere uitbreiding, zou ik toch maar een beetje gaan uitkijken naar een hubje (5 poorts ofzo) i.v.m. die uitbreiding. Stel je voor dat je een maatje op bezoek krijgt met zijn eigen PC. Moetje eerst de server van een extra NIC voorzien en dan nog het IP configureren. Of sterker nog, je gaat een mini-LANparty houden, dan kun je echt niet 4 kaarten extra in je server proppen, want dan zit deze alweer vol.;(

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Verwijderd

Topicstarter
ip routing?

En hoe is de belasting voor de server?

Netwerkje zal echt max uit 4 bestaan. maar eerder 3 pcŽs.

Verwijderd

Topicstarter
meer mensen iets te melden?

• Passenger
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 11:41
als je geen 3com 10/100mbit hubje koopt, en ook geen switch, is er nix aan de hand hoor.. heb zelf hier een 5 poorts van edimax, voor F160,-... werkt prima!

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-08 17:51
Ja ik..

Ik heb ook zoiets als jij wilt, alleen heb ik dat niet tussen twee computers, maar tussen een 10 mbs en een 100 mbs netwerk liggen.

Je kunt het idd met ip-routing doen, maar niet alles werkt op die manier goed (bijvoorbeeld windows-bestand-sharing)

het beste is om een bridge te bouwen, dan heb je een "echte" switch nagebouwd (let op, switch, geen hub *D)

Ik weet niet of het in windows kan, maar in linux kun je het kiezen bij het compilen van de kernel (en je hebt ook nog wat andere proggies nodig)

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

Verwijderd

Topicstarter
maar voor 3 computers en een server ben ik zo voor 6 netwerkkaartjes klaar (a 25,-) anders 4 kaartjes plus hub en voor 50,- heb je nog lang geen 100 Mbit hub.

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:06
ja maar op die server kan je dan nix anders meer doen.. en 100mbit haalt de pci-bus in die server toch niet? inelk geval als er 3 nic's in zitten die naar elkaar proberen te znden enzow?

• Wirf
Op zaterdag 20 januari 2001 16:18 schreef slacksoff het volgende:
ja maar op die server kan je dan nix anders meer doen.. en 100mbit haalt de pci-bus in die server toch niet? inelk geval als er 3 nic's in zitten die naar elkaar proberen te znden enzow?
tuurlijk kun je wel wat op die server blijven doen, je moet het alleen wel onder linux doen (is voor mij geen probleem)

en 3*100 mbit gaat makkelijk over een 33 Mhz pci bus

33 * 32 = 1056 mbit/s

(pci is 32 bits wijd)

Verwijderd

Topicstarter
Waarom zou dit niet met Windows 2000 werken?

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:06
owkee.... just chekking...

en toch zou ik een switch kopen .... of gewoon een goedkope 100mbit hub. die heb je wel voor 100,- = 2 nic's

• Wirf
Op zaterdag 20 januari 2001 16:25 schreef gve het volgende:
Waarom zou dit niet met Windows 2000 werken?
Ik zou het niet weten waarom niet.. zou makkelijk moeten werken, alleen ik weet niet of het erin zit.. want als MS het niet belangrijk genoeg vond, zit je al snel met de problemen

• Angelfire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 21:20

Angelfire

AKA AZwaanR or RZA

is mogelijk met een win2k server, "ff" routing en remote access configureren (3 weken schat ik als je niets van routing weet), een hoop gevloek verder , maar dan wel snel werken, maar ja een 100 Mb hub van 200,-- is al dat gezeik niet waard.

suc6, mij heeft het dus 3 weken gekost om met mijn internet verbinding te kunnen routen, aangezien ik nat gebruik en een Tokenring en ethernet segment, vandaar dit antwoord

I play my enemies like a game of chess...

• Wirf
Op zondag 21 januari 2001 22:51 schreef Angelfire het volgende:
is mogelijk met een win2k server, "ff" routing en remote access configureren (3 weken schat ik als je niets van routing weet), een hoop gevloek verder , maar dan wel snel werken, maar ja een 100 Mb hub van 200,-- is al dat gezeik niet waard.

suc6, mij heeft het dus 3 weken gekost om met mijn internet verbinding te kunnen routen, aangezien ik nat gebruik en een Tokenring en ethernet segment, vandaar dit antwoord
ja... routing gaat vast wel.. maar ook bridging? das namelijk heel wat anders

Pagina: 1