Aangezien ik hier nog een oude pc heb staan (pentium 1 , 5TDM2 M101 moederbordje van Chaintech) waar mijn vader graag zijn eerste stappen in de computerwereld wil zetten had ik hem graag internettoegang daarop gegeven. Maar aangezien het internet hier verspreid wordt door een wireless-router boven en die pc beneden staat wilde ik daar een wifi kaartje in stoppen , maar nu blijken de pci-bussen op dat moederbord die kaart maar niet te herkennen (hij blokkeert bij het opstarten met die kaart erin) Valt daar iets aan te doen ?
uhm.., ik denk het niet. ik geloof dat oude pci sloten 3,3 volt zijn en nieuwere maar 1,5volt..
[ Voor 59% gewijzigd door dion_b op 27-12-2005 16:46 ]
Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?
Een PCI kaartje zoeken met een oudere PCI specificatie (ik heb me laten vertellen dat deze bestaan) of anders als je USB poorten hebt een USB dongle gebruiken. Als je geen USB poorten hebt dan kun je nog wel een USB controller in één van de PCI sloten steken (kijk wel even de specificaties na).
[ Voor 7% gewijzigd door Admiral Freebee op 26-12-2005 22:38 ]
2 oplossingen :
1) usb wireless stickje gebruiken
2) pci wireless kaart vinden die pci 2.1 ondersteunt en niet zoals de nieuwe kaarten allemaal 2.2
1) usb wireless stickje gebruiken
2) pci wireless kaart vinden die pci 2.1 ondersteunt en niet zoals de nieuwe kaarten allemaal 2.2
De kick van Electric!
Zoek gewoon een tweedehanse 11mbit pci kaart, deze ondersteunen het meestal nog wel, heb zelf ook een 11mbit kaartje draaiend gehad op P1 win 98
. Dus gewoon op marktplaats zoeken, en dan kijken naar specs op site van fabrikant.
Learn to forget...
das ni ,da zijn agp sloten die 3.3 bij de oude en 1.5 bij de nieuwe ondersteunen ,DaNiEl KuNsT schreef op maandag 26 december 2005 @ 22:37:
uhm.., ik denk het niet. ik geloof dat oude pci sloten 3,3 volt zijn en nieuwere maar 1,5volt..
en ja een oude pci kaart zoeken , 2.1 compliant , of zelfs nog 1.1 (d8 ik) en dan moet het wel werken
Out of the box? What box? There is no box.
Dit staat allemaal netjes in de PMG FAQ : PCIDaNiEl KuNsT schreef op maandag 26 december 2005 @ 22:37:
PMG FAQ: Hoe zit het met de compatibiliteit met AGP kaarten?successor schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 11:38:
[...]
das ni ,da zijn agp sloten die 3.3 bij de oude en 1.5 bij de nieuwe ondersteunen ,
PCI1.1 ?en ja een oude pci kaart zoeken , 2.1 compliant , of zelfs nog 1.1 (d8 ik) en dan moet het wel werken
PCI2.0!
Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.
Verwijderd
Tis toch duidelijk, hij bedoelt gewoon. Ga op zoek naar een oudere pci kaart met een usb 1.1 controller.
WTF heb jij het nou weer overVerwijderd schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 14:22:
Tis toch duidelijk, hij bedoelt gewoon. Ga op zoek naar een oudere pci kaart met een usb 1.1 controller.![]()
Het gaat hier om WiFi, niet USB
Oslik blyat! Oslik!
Bedankt voor de info in elk geval,
dat wordt dus eens zoeken naar een ouder wifi-kaartje voor daarin.
Anders heb ik hier wel nog een paar gewone netwerkkaartjes liggen die daar wel op werken, maar er bestaan geen wifi-adaptertjes die je daarin kunt pluggen zeker ?
dat wordt dus eens zoeken naar een ouder wifi-kaartje voor daarin.
Anders heb ik hier wel nog een paar gewone netwerkkaartjes liggen die daar wel op werken, maar er bestaan geen wifi-adaptertjes die je daarin kunt pluggen zeker ?
ik heb zo'n wlan pci-kaartje bij dynabyte weg, van het merk sitecom, de wl-115 als ik me niet vergis. Werkt perfect in mams der oude p1 166mhz met win98. linkje
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Ik heb laatst een sweex wireless pci kaartje werkend met Win98SE op een compaq P2 gehad. Ik weet niet welke PCI 2.X standaard deze PC ondersteund maar het was wel een oud ding.
Pagina: 1