Toon posts:

Kleine, stille, betrouwbare server: tips nodig!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een klein, stil, compact systeem om als server te gebruiken. Standaard dingetjes, zoals een mail server, HTTP, routing, FTP, firewall, misschien een MySQL databaseje.

Zat te denken aan een Lex systeempje (www.lex.com.tw) met 3 NIC's (fanless model). Heeft iemand hier ervaring mee? Is de CPU krachtig genoeg voor bovenstaande toepassingen?

Weet nog niet welk OS ik ga gebruiken; misschien FreeBSD, misschien Windows Server 2003 (just for fun) alhoewel dat laatste naar verwachting wel wat meer power vraagt...

Zijn er nog andere leuke alternatieven? Nadruk voor mij is klein en stil (wat dat betreft lijken die Lex systemen me perfect).

Thanks for input!!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Die cpu is meer dan krachtig genoeg. Pentium Ms zijn erg leuke cputjes die lekker vlot zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Nou heb ik die Lex'jes met Pentium M nog niet in Nederland kun spotten. Wel die systemen met Via Eden/C3 CPU's. Zijn die dingen OK of is 't crap?

Verwijderd

http://tweakers.net/aanbod/advertentie/27133

Misschien is het wat voor je. Hij heeft slechts een NIC maar er is een vrij pci slot.

Verder draait hij FreeBSD zonder problemen en de genoemde zaken zou hij zonder problemen moeten kunnen.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-02 13:05

job

Leuke advertentie inderdaad, helaas heeft de daar genoemde epia maar 1 nic.
Voor een router zal je toch 2 nics moeten hebben. Ga dus eens opzoek naar een "via epia pd" bord.
Deze heeft wel 2 nics.

Verwijderd

Is een Bookpc al te (veel) groot of ???

Je zou kunnen kijken voor en Asus Pundit. Ziet er nog leuk uit ook.
http://www.asus.com/produ...3=0&model=571&modelmenu=1

Kunnen gewoon P4 CPU's in. 2 PCI sloten vrij.
Ingebouwde NIC dus nog bv een dual nic erin en gaan!

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2005 14:44 ]

Pagina: 1